Citat:
Ursprungligen postat av linuxfreak
boot.ini ska finnas där

den är antagligen markerad "hidden" och den ska ligga direkt i C: om de är din windows partition
Partitionen som heter EISA skulle jag tro är nån sorts recovery partition som tex. olika företag sätter i sinna datorer för att göra de lättare att installera om windows. Är din dator ett hemmabygge eller är den köpt typ på siba eller nåt ? :-p
Har du prövat de där med WinXp CDn eller?
Troligen är det en recovery historia som ligger där. Datorn är köpt av Komplett och jag har/hade support på den.
När jag startar recovery på disken så visar den dock bara ett OS. Antagligen den "friska".
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ehh... Ärligt talat ser det ut som om du borde ha raderat partitionen med C:\ på..
och därefter skapat en ny partition för C:\
På så sätt hade inte du "ärvt" en äldre boot.ini (Som du visst har.. Det är en dold fil som ligger direkt på C:\ )
Stämmer. Så här ser den ut.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Så visst visas det två OS...
Räcker det med att radera sista posten i boot.ini så är det löst? Jag menar, det är ju trots allt bara ett OS installerat.
Jag är tacksam att ni hjälper mig här, det uppskattas mycket!!