Citat:
Ursprungligen postat av linuxfreak
boot.ini ska finnas dr

den r antagligen markerad "hidden" och den ska ligga direkt i C: om de r din windows partition
Partitionen som heter EISA skulle jag tro r nn sorts recovery partition som tex. olika fretag stter i sinna datorer fr att gra de lttare att installera om windows. r din dator ett hemmabygge eller r den kpt typ p siba eller nt ? :-p
Har du prvat de dr med WinXp CDn eller?
Troligen r det en recovery historia som ligger dr. Datorn r kpt av Komplett och jag har/hade support p den.
Nr jag startar recovery p disken s visar den dock bara ett OS. Antagligen den "friska".
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ehh... rligt talat ser det ut som om du borde ha raderat partitionen med C:\ p..
och drefter skapat en ny partition fr C:\
P s stt hade inte du "rvt" en ldre boot.ini (Som du visst har.. Det r en dold fil som ligger direkt p C:\ )
Stmmer. S hr ser den ut.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
S visst visas det tv OS...
Rcker det med att radera sista posten i boot.ini s r det lst? Jag menar, det r ju trots allt bara ett OS installerat.
Jag r tacksam att ni hjlper mig hr, det uppskattas mycket!!