• 1
  • 2
2007-08-12, 19:21
Medlem
Hej!
Då var det snart dax för en ny skärm. Sitter på min gamla Compaq 17" CRT och vill uppgradera till en större TFT med widescreen.
22" skulle vara lagom då jag surfar, använder Photoshop och tittar på mycket film. Lite spel spelar jag ibland men inte mycket.

Den jag i nuläget funderar på är HP w2207.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=168925
Den verkar ha många bra egenskaper.
Är det någon som inte är bra med den eller/och har du något tips på någon annan bra 22" TFT Widescreen som uppfyller mina behov?

Mvh
karlstrand
Citera
2007-08-12, 20:06
Medlem
vains avatar
Om du lägger till några hundringar så får du den här istället.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=151398

Har den själv och är über nöjd! Värd vartenda öre.

Enda som är lite störande med den dock är en blå powerlampa som kan bli lite irriterande efter ett tag, speciellt om man har mörkt i rummet.

Den där HP skärmen som du funderade på var väl helt ok, men foten var dock inget snygg.
Citera
2007-08-12, 21:17
Medlem
B lir nog HPn efter detta citat ur en recension..

Citat:
...Having a desktop monitor with a low-glare, glossy screen is great for people who work with Photoshop, iPhoto, CAD, or other programs that require constant, close-range attention to the screen. It's also great for DVD viewing and web browsing...
Citera
2007-08-12, 22:17
Medlem
TN-panel, vill du verkligen ha det?

Själv kan jag inte rekommendera något annat än en IPS-panel, men dom kostar lite mer.
Citera
2007-08-12, 22:20
Medlem
Boogie-ads avatar
ASUS 22" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=131263 Riktigt bra skärm för dom ändamålen du har.
Citera
2007-08-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vain
Om du lägger till några hundringar så får du den här istället.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=151398

Har den själv och är über nöjd! Värd vartenda öre.

Enda som är lite störande med den dock är en blå powerlampa som kan bli lite irriterande efter ett tag, speciellt om man har mörkt i rummet.

Den där HP skärmen som du funderade på var väl helt ok, men foten var dock inget snygg.

Det går väll att sätta en klisterlapp(tejp över) på den blå powerlampan om den stör för mycket.
Citera
2007-08-12, 23:50
Medlem
wembis avatar
Varför inte söka efter en vanlig liten platt-TV som kan kopplas till datorn på prisjakt istället? De är ju mycket billigare än datorskärmar och man får mer (och större) för pengarna.
Citera
2007-08-13, 08:34
Medlem
Hur kopplar man den till datorn då? Vilken kontakt är det?
Har GigaByte Geforce 7600 GT..

Edit: Kollade på prsjakt.. datorskärmar är billigare och bättre..

Så vilken skärm? HPn, vad tycker ni om den?
Är det viktigt med mer i Färgdjup (per kanal)?
Citera
2007-08-13, 10:19
Medlem
TheKlowns avatar
Jag har haft samsung 226bw och bytte den några gånger innan jag tillslut sket i samsung helt och köpte en HP w2207 mycket nöjdare med HPn än jag var med samsung.
Samsung ska tydligen numera enbart leverera sin egen panel. Men i den veva när jag köpte min hade dem tre olika paneler och man visste inte vilken man fick.
Men köper du w2207 tror jag inte du blir missnöjd.

Men tänk på att det är glossy skärm. Vilket jag ser som fördel då skärmen blir klarare. Men den reflekterar även endel. Sen gillar jag att man kan ställa in höjd lutning och även vrida skärmen om man så önskar.
Citera
2007-08-13, 10:29
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aidsbarn
TN-panel, vill du verkligen ha det?

Själv kan jag inte rekommendera något annat än en IPS-panel, men dom kostar lite mer.

Vad är det för skillnad?
Citera
2007-08-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Jag har haft samsung 226bw och bytte den några gånger innan jag tillslut sket i samsung helt och köpte en HP w2207 mycket nöjdare med HPn än jag var med samsung.
Samsung ska tydligen numera enbart leverera sin egen panel. Men i den veva när jag köpte min hade dem tre olika paneler och man visste inte vilken man fick.
Men köper du w2207 tror jag inte du blir missnöjd.

Men tänk på att det är glossy skärm. Vilket jag ser som fördel då skärmen blir klarare. Men den reflekterar även endel. Sen gillar jag att man kan ställa in höjd lutning och även vrida skärmen om man så önskar.
Jag kör oftast med släckta lampor och nerdragna gardiner på mitt rum ändå..

Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Vad är det för skillnad?
Undrar jag med..
Citera
2007-08-13, 16:00
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Varför inte söka efter en vanlig liten platt-TV som kan kopplas till datorn på prisjakt istället? De är ju mycket billigare än datorskärmar och man får mer (och större) för pengarna.

Har oftast mindre upplösning = mindre yta än datorskärmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in