Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-12, 16:27
Medlem
Hej vänner!

Var lite osäker på om den här skulle gå under datasäkerhet men frågan handlar trots allt om hur man mer eller mindre slipper undan en systemåtergär eller kan gå runt den.. *flum flum* nu till frågan...

Det är så att jag skulle vilja stanna inloggad på en nystarad community, burken står på 24/7 och jag skulle gärna vilja stå som inloggad 24/7.. tankarna mina går till Miranda.. Har inte Miranda webb-baserade plugin? skulle det inte gå att på något sätt förbli inloggad med hjälp av miranda, utan att ha en webbläsare igång?

tack för att ni tog er tid att läsa mina rader.. ha det gott vänner!
tack på förhand
Citera
2007-08-12, 16:31
Medlem
jastors avatar
Kör Opera som browser och sätt inställningen "Refresh every X minutes" så att servern tror att du använder browsern på deras sidor.
Citera
2007-08-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Kör Opera som browser och sätt inställningen "Refresh every X minutes" så att servern tror att du använder browsern på deras sidor.

Det lär väl kräva att jag har Opera igång 24/7? Iofs går det väl ha den send-to-tray men..
Citera
2007-08-12, 16:39
Medlem
saphts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronto
Det lär väl kräva att jag har Opera igång 24/7? Iofs går det väl ha den send-to-tray men..

Du kommer ju i vilket fall behöva ha ett program igång och körandes 24/7 eftersom siten måste refreshas så att den tror du är vid datorn. Varför inte låta detta program vara Opera?
Citera
2007-08-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sapht
Du kommer ju i vilket fall behöva ha ett program igång och körandes 24/7 eftersom siten måste refreshas så att den tror du är vid datorn. Varför inte låta detta program vara Opera?

Självfallet.. Möjligt är väl egentligen rent teoretiskt att överlägga uppgiften på en webbserver som processar gentemot communityn.. Nåväl eftersom min burk står på och jag använder miranda för ett par protokoll så skulle det vara det ultimata.. En extra webbläsare känns inte som ett alterantiv
Citera
2007-08-12, 18:39
Medlem
Citat:
Självfallet.. Möjligt är väl egentligen rent teoretiskt att överlägga uppgiften på en webbserver som processar gentemot communityn.. Nåväl eftersom min burk står på och jag använder miranda för ett par protokoll så skulle det vara det ultimata.. En extra webbläsare känns inte som ett alterantiv

Andra förslag?
Citera
2007-08-12, 19:23
Bannlyst
autoclicker
Citera
2007-08-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~ Classic
autoclicker

Som sagt.. Vill ha en form som extern och utan att behöva vara aktivt på skärmen håller en inloggad. En metod som funkar på en workstation.
Autoclicker.. Då kan jag ju lika väl köra Opera med med refreshrate.. Eller missförstod jag det?
Citera
2007-08-12, 19:38
Medlem
Citat:
Som sagt.. Vill ha en form som extern och utan att behöva vara aktivt på skärmen håller en inloggad. En metod som funkar på en workstation.
Autoclicker.. Då kan jag ju lika väl köra Opera med med refreshrate.. Eller missförstod jag det?

Skriv nåt som kör en GET mot servern lite då och då.
Citera
2007-08-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacrifyer
Skriv nåt som kör en GET mot servern lite då och då.

Zacrifyer ! Det där lät intressant! Kanske man skulle kunna batcha det på någon liten motor..
Har du något vidare tips?
Citera
2007-08-12, 19:56
Medlem
Citat:
Zacrifyer ! Det där lät intressant! Kanske man skulle kunna batcha det på någon liten motor..
Har du något vidare tips?

Perl torde vara verktyget du borde använda eftersom det är väldigt lätt att skapa en GET-request. Nu kan jag inte jättemycket om perl, men du måste ju ha en kaka som bevisar att du är inloggad så problemet blir väl (beroende på hur svårt det är i perl) att få kakan att komma med.

Pseudokod:

Kod:
while(true)
{
    GET www.hemsida.com + kaka;
    Sleep(600000);
}

Edit: Och naturligtvis bör du ha ett bibliotek som sköter det värsta:

http://www.perl.com/pub/a/2002/08/20/perlandlwp.html

Edit2: Här har du lite info om kakorna:

http://www.perl.com/pub/a/2002/08/20/perlandlwp.html?page=2
Citera
2007-08-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacrifyer
Perl torde vara verktyget du borde använda eftersom det är väldigt lätt att skapa en GET-request. Nu kan jag inte jättemycket om perl, men du måste ju ha en kaka som bevisar att du är inloggad så problemet blir väl (beroende på hur svårt det är i perl) att få kakan att komma med.

Pseudokod:

Kod:
while(true)
{
    GET www.hemsida.com + kaka;
    Sleep(600000);
}

hmm nån som vet hur det rent praktiskt skulle gå till??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in