• 1
  • 2
2007-08-12, 15:00
Medlem
kaktusagents avatar
Hej! Har fått ett förslag av brorsan att byta min inspiron 500m mot hans macbook. Har lite frågor angående vad som gäller spelen. Går det till exempel att få igång counterstrike så att det går att köra online på macbooken? Tacksam för svar! //Axel
Citera
2007-08-12, 15:06
Medlem
siarens avatar
Counterstrike finns inte till mac OS. om du vill spela det på macbooken kan du göra det genom installera windows på den, men då är det nog vettigare att köpa en PC istället, om du ändå inte skall använda mac OS.
Grafikkortet i macbooken är också ganska så lamt, så förvänta dig inte att sätta nytt FPS-rekord
Citera
2007-08-12, 21:42
Medlem
ThanksForNothins avatar
youtube har flertalet videos som visar hur bra olika spel flyter på just macbook´s. Pm:a med filmskaparna hur dom gått tillväga osv. Inte menat att du ska sluta skriva i detta forumet då.
Citera
2007-08-13, 02:17
Medlem
Krullameras avatar
Jag har själv en mac och , visst det går att installera program som gör att du kan köra spel till windows eller Windows i ett annat läge men detta är inte att rekomendera, jag har gjort detta och för mig funkade Cs värdelöst. För övrigt så är musen helt värdelös när det kommer till fps.

OBS . jag är inte särskilt data intresserad för övrigt så om du tror att du kan lyckas bättre så är det värt ett försök, synd bara om du ska byta bort din pc.
Citera
2007-08-13, 03:43
Medlem
saphts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusagent
Hej! Har fått ett förslag av brorsan att byta min inspiron 500m mot hans macbook. Har lite frågor angående vad som gäller spelen. Går det till exempel att få igång counterstrike så att det går att köra online på macbooken? Tacksam för svar! //Axel

Min Macbook duger inte för några spel över huvud taget, och då har jag ändå uppgraderat RAM:et till 2 GB. Spelar du spel ska du inte använda Macbook. Möjligen kan du dock komma undan med Macbook Pro.

För övrigt ska man inte spela CS på laptops över huvud taget. Du behöver CRT-monitor för det spelet ;)
Citera
2007-08-13, 12:59
Medlem
kaktusagents avatar
Okej Får tacka för all hjälp i alla fall. Ang. musen så går det väll att koppla in en vanlig pcmus i den?

Datorn jag sitter på nu är en:
Intel centrino 1.4 ghz
512 mb ram
30 gb hårddisk
och ett intel GME graphic kort, tror det är 64 mb delat eller nått.

Är väldigt sugen på macen just nu, snygg som fan och dessutom dubbelt så stor hårddisk. Jag får se hur jag gör i slutet av veckan.
Citera
2007-08-13, 14:42
Medlem
ThanksForNothins avatar
I vilket fall så har jag haft wc3tft på min macbook, mittenmodellen på apples webshop uppgraderad till 2gb ram.

Trots det otroligt mesiga integrerade grafikkortet så snurrade spelet hur fint som helst, t.o.m mycket bättre än det gör på min pc med nvidia5200. (den är ioförsig skit i övrigt).

Är det en nyare macbook som din bror har? Isåfall kommer du göra världens affär om du byter den mot din pc. (inge elakt menat mot din bror)
Citera
2007-08-14, 09:39
Medlem
kornfields avatar
jag sitter på en:

MacBook Pro 17"
2,33 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1680 x 1050
2 GB minne
160 GB hårddisk
8x SuperDrive i dubbla lager
ATI Mobility Radeon X1600-grafik med 256 MB SDRAM

och har installerat Windows XP (genom Bootcamp) och lirar utan problem Half-Life 2-modden Insurgency samt Age of empires III (hade jag partitionerat mer Gb till XP så hade jag nog installerat och lirat GRAW2 också utan problem)

grafikinställningar... maxat i alla spel jag och mina kompisar testat på våra MacBook Pros (GRAW, Raven Shield, WoW, dom jag kan komma på på rak arm)
Citera
2007-08-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThanksForNothin
I vilket fall så har jag haft wc3tft på min macbook, mittenmodellen på apples webshop uppgraderad till 2gb ram.

Trots det otroligt mesiga integrerade grafikkortet så snurrade spelet hur fint som helst, t.o.m mycket bättre än det gör på min pc med nvidia5200. (den är ioförsig skit i övrigt).

Är det en nyare macbook som din bror har? Isåfall kommer du göra världens affär om du byter den mot din pc. (inge elakt menat mot din bror)

Det integrerade i MacBooken är absolut inte "mesigt". Det är ett av de värsta integrerade korten som finns. Het klart underskattat...
Men visst, det har ju inte så mycket att säga till om mot ett Geforce 8800 GTX.

EDIT:
Och själklart kan du använda vilken "vanlig" mus som hellst. En macbook är inte mindre PC än din brors.
Citera
2007-08-14, 19:43
Medlem
rasmusens avatar
för wow duger den dock, lika så när det kommer till WC3 och liknande spel, det kan jag intyga
Citera
2007-08-16, 22:49
Medlem
WC3 och WoW är väl de kända spelen som fungerar felfritt till Mac. Om du verkligen verkligen vill spela CS går det att intstallera program som gör att du kan spela Windows anpassade spel, dock drar de ner prestandan rätt rejält, har själv försökt.
Citera
2007-10-15, 13:23
Medlem
min macbook funkar finfint med CS? använd programmet Crossover som kör vissa .exe filer på mac
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in