• 1
  • 2
2007-08-12, 12:00
Medlem
6.10s avatar
Då man som frekvent nyttjare av narkotika hamnar vid sidan (läs: blir åsidosatt) av övriga samhället , kan det leda till en känsla av utanförskap, ensamhet, isolation. Det vore egentligen konstigt om det Ej ledde fram till någon av dessa känslor.

Hursomhelst är vi narkisar ej välkomna dit ickenarkisar går för att träffa kompisar, vänner och/eller livspartners. Så vad jag tänkte, varför inte skapa en sådan mötesplats här på Flashback (forum).

Eller är jag helt ute och cyklar? Vad tycker Ni?
2007-08-12, 12:02
Medlem
FisringsAgusts avatar
Idéen i sig tycker jag är ganska fyndig, frågan är bara om FB är rätta stället för det. Anonymiteten är ju fredad om man säger och jag tror inte det är många som vore glada om den blev kompromisserad.
2007-08-12, 12:04
Medlem
Haha, skärpning. Du får väl träffa människor som alla andra och helt enkelt hålla tyst om att du brukar(missbrukar?) droger.

"(MAN) - HIV smittad tjackmissbrukare söker ung sexig tjej som gillar cannabis för sexuella nöjen"
2007-08-12, 13:54
Bannlyst
Samtidigt så brukar jag fundera över vilka som inte pundar? Känns som alla killar jag träffar håller på med nånting... mer eller mindre. Fast antagligen så förekommer droger mer bland killar än tjejer.
2007-08-12, 14:27
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Fast antagligen så förekommer droger mer bland killar än tjejer.

Det där skall du inte vara säker på, flickor är betydligt mindre oskyldiga än man kan tro.

OnT tycker jag att idén var rolig & LaddeLigists annons var hysteriskt rolig!
Men praktiskt inte genomförbart tror jag och menar då i antalet medlemmar.
2007-08-12, 17:09
Medlem
aiiss avatar
Skulle säkert användas en del till kranfiske också..
2007-08-12, 17:40
Medlem
onoxys avatar
Det är fan sjukt att man skall bli tvungen att söka sig till speciella "underground mötesställen" för att bli accepterad av sin partner alternativt tvingas att gömma med sitt bruk.

Knarkare är den mest utsatta och utstötta gruppen i hela samhället i min mening. Bögar, negers, flator, utvecklingsstörda, psykopater, pedofiler känns alla mer accepterade i samhället än knarkarna. Detta då dessa grupper ses som oskyldiga då dom "är födda så...". Knarkaren är bara en korkad människa som faller vika för dom onda langarnas påtryckningar och det är hans eget ansvar att bryta sig ur sin misär. Jag är född att resa i mitt inre, uppskatta illegala substansers påverkan på mitt psyke men detta ses som en svaghet som jag måste lära mig bemästra. Jag bemästrar redan min "svaghet" precis på samma sätt som vinprovaren bemästrar sin.

Missförstå mig ej jag inte har något som hällst mot ovanstående grupper.

Utsatta grupper har en mening och funktion och det är att slå tillbaka och skapa rättvisa som uppenbarligen saknas. Många av ovanstående grupper har gjort en sådan revolt på ett eller annat sätt, mot normen och de förutfattade meningarna om den gruppen(tänker främst på gay rörelsen).

Jag tror och hoppas innerligt att samma revolt kommer komma för knarkarna inom en snar framtid. Antingen genom en stor rörelse som sprids land och rike runt eller genom en tyst kraft ansamling tills det för statsmakten blir omöjligt att neka denna otroligt stora samhälls grupp rättigheter i den sociala världen.

Edit:Ursäkta om jag är lite väl dramatisk men jag fick just höra att jag förlorat en jobb ansökning för att det ryktades att jag tar dödsknark. Behöver bara ventilera lite...
2007-08-12, 17:40
Medlem
rapidshits avatar
de som är bekymrade om sin anonymitet kan ju skapa ett nytt litet fulkonto så man inte kopplas till sina gamla posts.

en rolig idé för övrigt
2007-08-12, 19:49
Medlem
Om Flashback inte vill genomföra detta kan jag göra det, förutsatt att jag får pengar för webbhotell och ersättning för mitt arbete. Hade jag haft någon fritid hade jag gjort det gratis, men nu är det bara jobb, jobb och åter jobb.

/Jossegirl94
2007-08-12, 20:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Om FB fick ett dejtingforum för knarkare så kommer rasisterna också att vilja ha ett dejtingforum... Och då de har fått det så vill tjuvarna ha ett... Osv...
2007-08-12, 20:07
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Om FB fick ett dejtingforum för knarkare så kommer rasisterna också att vilja ha ett dejtingforum... Och då de har fått det så vill tjuvarna ha ett... Osv...

Håller med, det här är inget FB borde ta tag i, men om någon villig vill göra det är det positivt
Dock undrar jag hur mycket polisen skulle gå in där... synnerligen intressant för dom, det är ju trots allt deras jobb att ha koll på "knarkställen", kranfiske kommer ju garanterat finnas där i någon form - hur mycket man än modererar.
Jag själv skulle i alla fall vara väldigt skeptisk att lägga ut bild m.m på mig på en sådan sida. Dock har jag flickvän för tillfället, men särskild mycket överseende med mitt drogbruk har hon verkligen inte.
2007-08-12, 23:27
Medlem
6.10s avatar
Tack för era åsikter:)

Läser era svar. Inser problematiken. Blir lite sänkt. Men det ni skriver är sant. "Om En subversiv samhällsgrupp ute på marginalen vill ha en mötesplats. Ja då kommer resten av patrasket Också vilja ha en. Och hur faan skulle det se ut?! Nä, vi måste visa att vi Ej stödjer dessa element. Och det gör vi bäst genom att utmåla dom som ickemänniskor. Om dom ej är människor, behöver vi ej heller behandla dom som det."

Ja. Ursäkta Mitt dramatiska sidospår. Men man skulle kanske kunna säga så här: Att vad jag egentligen är ute efter är att bli behandlad, accepterad som en ickenarkis blir. Vara likvärdig med dem. Men faaan vilket massivt motstånd det finns mot att förverkliga det. Kommer ej ske under min livstid i allafall. Vi fyller trots allt en viktig funktion i samhället: Den att vara dess paria.

Brukar själv hänga på en stor svensk chatt som för närvarande är semesterstängd. Har stött på ett flertal likasinnade där. Varav En har kommit att bli en mkt nära vän.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in