• 1
  • 2
2007-08-12, 10:26
Så fort jag blir berusad och skall sova så sover jag väldigt oroligt. Jag vaknar ungefär varje halvtimme och vänder på mig och fortsätter sova så. Visst, ingen tvingar mig att dricka. Men jag blir helt förstörd dagen efter. Inte på grund av baksmällan utan att jag är så jävla seg för jag inte har fått en bra sömn. Vidrigt jobbigt om man festar ett par dagar i sträck. Har ni några tips förutom att dricka tills jag däckar samt ge fan i alkoholen? Någon som känner igen sig?

Jag blev osäker om jag skulle placera denna i alkohol eller här. Men jag hoppas att jag har placerat den rätt.
Citera
2007-08-12, 13:02
Medlem
Prozacbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXit^
Så fort jag blir berusad och skall sova så sover jag väldigt oroligt. Jag vaknar ungefär varje halvtimme och vänder på mig och fortsätter sova så. Visst, ingen tvingar mig att dricka. Men jag blir helt förstörd dagen efter. Inte på grund av baksmällan utan att jag är så jävla seg för jag inte har fått en bra sömn. Vidrigt jobbigt om man festar ett par dagar i sträck. Har ni några tips förutom att dricka tills jag däckar samt ge fan i alkoholen? Någon som känner igen sig?

Jag blev osäker om jag skulle placera denna i alkohol eller här. Men jag hoppas att jag har placerat den rätt.

Känner så väl igen mig i det du beskriver. Hoppas oxå på lite bra tips.
Citera
2007-08-12, 16:36
Bannlyst
Detta är något jag gissar själv och har inge vidare belägg för. Men kroppen går upp i varv och får arbeta hårt när den ska avgifta kroppen från alkoholen vilket gör att du har svårare att slappna av och vaknar helatiden.

Ta en eller två Ipren, det hjälper kroppen någolunda att avgifta samtidigt som den domnar huvudet lite så man kan slappnav bättre. Kanske bara är placebo men funkar det så funkar det :P

Jag tar en ipren och en resorb om jag bill vara extra pigg på morgonen och det funkar som sagt bra.
Citera
2007-08-12, 17:08
Medlem
invisible_suns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bootis
Detta är något jag gissar själv och har inge vidare belägg för. Men kroppen går upp i varv och får arbeta hårt när den ska avgifta kroppen från alkoholen vilket gör att du har svårare att slappna av och vaknar helatiden.

Ta en eller två Ipren, det hjälper kroppen någolunda att avgifta samtidigt som den domnar huvudet lite så man kan slappnav bättre. Kanske bara är placebo men funkar det så funkar det :P

Jag tar en ipren och en resorb om jag bill vara extra pigg på morgonen och det funkar som sagt bra.

Ok. och det faktum att Ipren tillsammans med alkohol kan ge akuta skador på levern har helt förbigått dig?
Citera
2007-08-12, 17:19
Medlem
Sotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisible_sun
Ok. och det faktum att Ipren tillsammans med alkohol kan ge akuta skador på levern har helt förbigått dig?

Inte Ipren, väl? Du blandar ihop med Alvedon...
Citera
2007-08-12, 17:56
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisible_sun

Ibuprofen (Ipren) och alkohol kan irritera magslemhinnan. Har man problem med magen rekommenderas försiktighet. Annars är det inte större fara att blanda ibuprofen och alkohol.
Citera
2007-08-12, 19:31
Medlem
piratkaptens avatar
Känner igen mig så väl. Helt omöjligt att sova ordentligt när man druckit.
Citera
2007-08-12, 19:46
Medlem
polyesterpams avatar
För den som vill läsa står det en del här:

http://pubs.niaaa.nih.gov/publications/aa41.htm

Alkohol påverkar sömnen negativt på flera sätt, vilket ovanstående artikel beskriver i mer detalj.
Citera
2007-08-12, 20:42
Medlem
milks avatar
Kan bara skriva att då har ni krökat för dåligt!!!

Krökar man lagom sover man skit, krökar man hårt sover man tills man vaknar med öken i munnen och en blöt kudde!
Citera
2007-08-12, 20:53
Medlem
CatalinaVegas avatar
Jag har precis samma problem. Kan aldrig sova efter att ha druckit. Kommer jag hem vid 02.00 tiden så kan inte jag somna förrän vid kanske 6-tiden. Och då vaknar jag efter någon halvtimme.
Citera
2007-08-13, 00:36
Medlem
-HunteR-s avatar
Alkoholen gör sömnen ytligare. Kroppens "reparations" mekanismer går till stor del inte igång som dom ska göra i de djupaste sömnstadierna. Även koncentrationen aktivt Growth Hormone i kroppen dagen efter minskas kraftigt (pga av utebliven djupsömn, vilket är då hjärnan (Hypofysen? Eller var det Pineal körteln?) utsöndrar det.

Google it!
Citera
2007-08-13, 11:22
Medlem
mr_algots avatar
Jag kan säga att jag sover väldigt dåligt vid låg vätskebalans och alkohol torkar ju ut kroppen ganska duktigt.
Efter jag festat kan jag inte som många andra sova typ 12h i sträck, utan vaknar oftast tidigare än vanligt och måste fylla på vätska för att kunna somna om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in