2007-08-11, 19:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Hola

Nu måste jag krypa till korset och fråga.
Jag har ett ATI Radeon X800 Pro som rullar på alldeles utmärkt. Problemet är att vissa spel, företrädesvis äldre, visas på ett underligt sätt. Ungefär 1/8-del av överdelen av skärmen visas i underkanten. Så för att nå t ex menyer i övre kanten måste jag föra muspekaren uppåt tills den når översta kanten. Sedan dyker den upp i underdelen av skärmen där menyn jag vill nå finns.
Samma problem har jag med startskärmen. Windows XP-loggan visas i mycket sämre upplösning än vad jag använder (1280x1024).
Det senare är mer ett kosmetisktproblem utan betydelse, men det får mig att tro att jag har någon felaktig inställning.
Vad det gäller spelen har jag prövat att köra skrivbordet i lägre upplösning samt olika kompabilitetsvarianter. No use.
Citera
2007-08-11, 19:45
Medlem
IseeUs avatar
Nu kankse jag är helt ute och cyklar men har du kollat så att du inte råkat aktivera den 2:a bildskärmen som finns i inställningar?
Om du har det så kanske den har en mindre eller större upplösning, avaktivera den och testa spelen igen.
Citera
2007-08-11, 19:51
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Nu kankse jag är helt ute och cyklar men har du kollat så att du inte råkat aktivera den 2:a bildskärmen som finns i inställningar?
Om du har det så kanske den har en mindre eller större upplösning, avaktivera den och testa spelen igen.
Tack. Bra idé, men tyvärr. Bara en skärm aktiverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in