2007-08-11, 19:20
Medlem
(S)upermaNs avatar
Hej, som sagt har jag kommit ver 300st kapslar utav Efedrinhydroklorid allts 3st burkar. Jag hittar ingen som helst info p FASS.se om dessa, och inte p google heller. Hr p FB str det inget matnyttigt om dem heller.
S nu undrar jag vad dessa kan anvndas till och om det r som vanligt Efedrin t.ex Arsan och dylikt, eller om man bara kan anvnda dessa till astmapatienter typ? Vad mer kan man gra med dessa och vad ligger normalt pris p dessa? Det finns ingen som helst info p burkarna frutom vad dem heter och hur starka dem r plus att det str Apoteket p dem. S kom med lite svar s vore jag tacksam.

Mvh
Citera
2007-08-11, 20:36
Medlem
Ralf2s avatar
Det r ett salt av efedrin, samma som i princip alla andra efedrinprodukter innehller. Du kan allts knna dig lugn, du fr samma effekt.
Citera
2007-08-11, 20:45
Medlem
Fernons avatar
r det mjligtvis ett par ipex, merck eller lepheton du kommit ver? I snna fall kan du lsa i fass
Citera
2007-08-11, 22:13
Medlem
(S)upermaNs avatar
Hejsan

Nej dom heter Efedrinhydroklorid, burken r vit typ i samma stil som Stilnoctburkar, sitter en grn/vit etikett p dr det str typ 20mg/Efedrinhydroklorid per kapsel. Sen en Apoteks logga och att det r Apotekets egna varor eller dylikt. Sm genomskinliga kapslar med vitt pulverinnehll, pnnar man en kapsel s ser innehllet ut som pulvertjack ungefr.
Testade att gnida litegranna mot tandkttet och fick en SVAG bedvning fast i svalget, snortade 3 kapslar och blev jvligt pigg och fick rysningar som fan, pminner litegranna om ett tjackrus fast nd inte.

Mvh

Kan ven tillgga att jag fick "tjackballe"
Citera
2007-08-12, 21:43
Medlem
(S)upermaNs avatar
Ingen som vet???
Citera
2007-08-13, 00:40
Medlem
Zot^s avatar
Det r samma som om du hade haft Arsan tabletter. Du kan anvnda efedrinet fr att hlla dig vaken lngre n vanligt, s mycket roligare n det r det vl inte. Jag sjlv tycker inte efedrin ruset r ngon hjdare direkt...

Annars kan man ju tillverka meth av det, ifall du nu knner ngon som besitter den kunskapen...
Citera
2007-08-13, 14:50
Medlem
(S)upermaNs avatar
Tack fr ditt svar. D vet jag, tnkte mest p om det var ngot helt annat n "vanligt" Efedrin pga namnet. Tack fr svaren.

Mvh
Citera
2007-08-20, 00:32
Medlem
Zinarias avatar
r inte apotekets Efedrinhydroklorid receptbelagd?
Citera
2007-08-20, 11:49
Medlem
KorvKnarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinaria
r inte apotekets Efedrinhydroklorid receptbelagd?

Ja det r receptbelagt, jag tror tom att efedrin i tabletform inte finns verhuvudtaget p apoteket lngre.
Citera
2007-08-20, 15:31
Medlem
(S)upermaNs avatar
Jo den r receptbelagd, men det r som allt annat att man kan f tag i det man vill nr man vill med rtt kontakter i princip. Det r kapslar iaf.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in