• 1
  • 2
2007-08-11, 17:26
Medlem
je_linds avatar
jag tycker mest att comodo är i vägen o brukar stänga av den oftast eftersom att det tar 100 år om jag ska ta emot foton eller videofiler på msn osv. e inte kaspersky ett tillräckligt skydd?
Citera
2007-08-11, 17:34
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
jag tycker mest att comodo är i vägen o brukar stänga av den oftast eftersom att det tar 100 år om jag ska ta emot foton eller videofiler på msn osv. e inte kaspersky ett tillräckligt skydd?
Anledningen till att det går långsamt är att det inte går att upprätta en direktanslutning mellan dig och den som skickar. Du måste antagligen öppna lite portar i Komodo så kommer det gå fint sen. http://www.portforward.com har listor över vilka portar specifika program använder. Gå in där och kolla upp MSN Messenger.
Citera
2007-08-11, 19:35
Medlem
DennisOlofs avatar
je_lind, jo, kaspersky är tillräckligt.

Det är viktigare att ha anti-virus, däremot om du har en slö dator så kan jag informera dig om att jag själv upptäckte (har kört kaspersky nu i 4 veckor) att den suger enormt mer resurser.

Genom att stänga av kaspersky gick min filkopiering (mellan två windows datorer) 50% snabbare, upptäckte också i aktivitetshanteraren att den tog mycket resurser.

Kolla detta när du skickar och tar emot filer kan vara det som gör att det går segt, i annat fall är det brandväggen. Jag tycker du ska ha kvar brandväggen, det är bra att ha någon form av skydd, däremot kanske du måste göra lite inställningar för att det ska fungera.

Oftast är det problematiskt skicka och ta emot filer i t.ex. MSN messenger / ICQ och en del andra program. Om du har möjlighet, markera MSN messenger i comodo och tala om att den för tillfället ska släppa igenom att trafik. Det kan man t.ex. göra i Zone Alarm om jag minns rätt.

Aja, någon annan får hjälpa till som kan Comodo bättre.
Citera
2007-08-11, 20:49
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Anledningen till att det går långsamt är att det inte går att upprätta en direktanslutning mellan dig och den som skickar. Du måste antagligen öppna lite portar i Komodo så kommer det gå fint sen. http://www.portforward.com har listor över vilka portar specifika program använder. Gå in där och kolla upp MSN Messenger.

okej ska kolla upp det, tack
Citera
2007-08-11, 20:49
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
je_lind, jo, kaspersky är tillräckligt.

Det är viktigare att ha anti-virus, däremot om du har en slö dator så kan jag informera dig om att jag själv upptäckte (har kört kaspersky nu i 4 veckor) att den suger enormt mer resurser.

Genom att stänga av kaspersky gick min filkopiering (mellan två windows datorer) 50% snabbare, upptäckte också i aktivitetshanteraren att den tog mycket resurser.

Kolla detta när du skickar och tar emot filer kan vara det som gör att det går segt, i annat fall är det brandväggen. Jag tycker du ska ha kvar brandväggen, det är bra att ha någon form av skydd, däremot kanske du måste göra lite inställningar för att det ska fungera.

Oftast är det problematiskt skicka och ta emot filer i t.ex. MSN messenger / ICQ och en del andra program. Om du har möjlighet, markera MSN messenger i comodo och tala om att den för tillfället ska släppa igenom att trafik. Det kan man t.ex. göra i Zone Alarm om jag minns rätt.

Aja, någon annan får hjälpa till som kan Comodo bättre.

kanske bättre då att skaffa nod32? eller? har nod brandvägg i sitt program?
Citera
2007-08-11, 21:00
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag vet inte om nod32 har brandvägg, över lag kan det vara problematiskt med brandväggar, antivirus och annat som ska övervaka systemet om man har en slö dator, kör själv på en Athlon 2400+ och där märket man det tydligt.

Det ska iofs gå att stänga av lite saker i kaspersky, t.ex att han inte ska övervaka http trafik, endast granska filer när dom skrivs till disken eller är klara. Vad jag förstår kollar den systemet i realtid när man skickar, tar emot filer osv, irriterande. Har inte hunnit titta närmare på det eftersom jag upptäckte det igår.

Föresten, snygg avatar
Citera
2007-08-11, 21:06
Medlem
Citat:
kanske bättre då att skaffa nod32? eller? har nod brandvägg i sitt program?

ESET NOD 32, antivirus.
ESET SMART SECURITY, antivirus + brandvägg.
Citera
2007-08-11, 21:16
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jag vet inte om nod32 har brandvägg, över lag kan det vara problematiskt med brandväggar, antivirus och annat som ska övervaka systemet om man har en slö dator, kör själv på en Athlon 2400+ och där märket man det tydligt.

Det ska iofs gå att stänga av lite saker i kaspersky, t.ex att han inte ska övervaka http trafik, endast granska filer när dom skrivs till disken eller är klara. Vad jag förstår kollar den systemet i realtid när man skickar, tar emot filer osv, irriterande. Har inte hunnit titta närmare på det eftersom jag upptäckte det igår.

Föresten, snygg avatar

okej, du får gärna informera mig om det när du tittat närmare på det om du vill.
ja, jag bytte avatar för ett tag sen, alla trodde jag var en kille ju. fast det verkar som vissa tror det fortfarande
Citera
2007-08-11, 21:17
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecold
ESET NOD 32, antivirus.
ESET SMART SECURITY, antivirus + brandvägg.

ESET SMART SECURITY, antivirus + brandvägg
ursäkta om jag är lite trög, men är ESET nod?
Citera
2007-08-11, 21:18
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
ESET SMART SECURITY, antivirus + brandvägg
ursäkta om jag är lite trög, men är ESET nod?

De som gör NOD32 ja.

Inte datasäkehet. Till MS Windows
/Mod
Citera
2007-08-11, 21:30
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
De som gör NOD32 ja.

Inte datasäkehet. Till MS Windows
/Mod

okej tack
Citera
2009-04-01, 20:02
Medlem
MaxDLs avatar
Jag undrar om man kan köra comodo och kaspersky samtidigt?

comodo skall övervaka ivacy är det tänkt medan kaspersky verkar ha bättre aktivt skydd.. Går det??
tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in