• 1
  • 2
2007-08-11, 18:44
Medlem
Kör med Nod32 helt enkelt för att det tycks ta minst prestanda. Kör med antivirusprogram av ren vana, har inte hittat ett virus eller liknande på någon av mina datore de senaste tre åren och får aldrig några varning av Nod32 om att något har blivit stoppat etc. Att hålla Windows uppdaterat och att hålla sig borta från google porr och kracks tycks räcka för en vanlig användare.
Citera
2007-08-11, 21:19
Medlem
blueCommands avatar
Fel forum

*DS -> MSW*
/Mod
Citera
2007-08-12, 07:56
Medlem
Ljudkorts avatar
Vet inte hur Pccillin fungerar nu för tiden men jag andvände det för ett antal år sedan och det funkade jättebra tills datorn bara stendog och det visade sig att ett virus "win95.cih" hade slagit ut hela biosen , och tydligen hade viruset legat i datorn länge och slog till vid ett visst datum.
Så bra funkade det !
Citera
2007-08-12, 09:44
Medlem
Hmm, jag litar mer på seriösa testare än råd från folk på forum.
http://www.av-comparatives.org/

Bäst AV är NOD32 följt av AntiVir. Glöm inte att kolla "Retrospective/ProActive Test" också.

Jag köra Comodo FW, AnitVir free och begränsat konto.
Citera
2007-08-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudkort
Vet inte hur Pccillin fungerar nu för tiden men jag andvände det för ett antal år sedan och det funkade jättebra tills datorn bara stendog och det visade sig att ett virus "win95.cih" hade slagit ut hela biosen , och tydligen hade viruset legat i datorn länge och slog till vid ett visst datum.
Så bra funkade det !

Tror det var 98 eller 99 då jag fortfarande inte använde anti-virus, som jag råkade ut för ett som satte sig på bootsektorn på disken, eller iaf gjorde disken obrukbar Fick iaf ut en ny disk på garantin
Citera
2007-08-13, 00:21
Bannlyst
Kaspersy! haft det i 1,5 år på 4 datorer och ingen har kraschat.
dessutom så använder ju microsoft Kaspersy
Citera
2007-09-15, 18:55
Medlem
Har nu använt Kaspersky Anti-virus 7.0 tillräckligt länge för att kunna avlägga rapport.

Bortsett från program-uppdateringar som kräver omstart och fortfarande slö "on demand-scan" är jag nöjd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in