2007-08-11, 00:44
Medlem
Fapas avatar
Tjo, jag har varit ihop med min flickvän i 3 månader och 1 vecka. Jag funderar på att ge henne en ring på våran 4månaders-dag. Frågan är, skall man ge en förlovningsring? Allting är perfekt.

Vad tycker ni?
Citera
2007-08-11, 00:47
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapa
Tjo, jag har varit ihop med min flickvän i 3 månader och 1 vecka. Jag funderar på att ge henne en ring på våran 4månaders-dag. Frågan är, skall man ge en förlovningsring? Allting är perfekt.

Vad tycker ni?

Jag skulle inte ens tänka tanken. Alldeles för många förlovar sig otroligt snabbt och så rinner det ut i sanden. Hur gammal är du?

Edit: Såg att du är 20 år. Nej.
Citera
2007-08-11, 00:48
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Vänta, vänta och åter vänta. Har sett för många vänner / bekanta som följde med strömmen och förlovade sig för att sedan göra slut 6 - 7 månader efter förlovningen.

Men det värsta är endå de människor som förlovar sig och INTE gifter sig inom ett år, som det ska vara. Giftemål ska ske inom ett år efter förlovningen allt annat är bara löjligt ( enligt mig ).
Citera
2007-08-11, 00:51
Medlem
sekazzs avatar
Håller med föregående talare.
En förlovning är just en "för lovning".
Då ska ni gifta er också.
Många vill förlova sig bara för att kunna vifta med en meningslös ring på fingret.

Tre månader? Haha, hold your horses.
Citera
2007-08-11, 01:08
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

3 månader!?
Bor ni ens ihop?

Driver du med oss.

Flytta ihop med tjejen och var sambo i 2 år. Sedan kan saken börja diskuteras.

20 år och har varit ihop i 3 månader.... Nej och åter nej!!!
Citera
2007-08-11, 01:10
Medlem
Rezifes avatar
Måste vara killens första seriösa relation...

Läs vad andra medlemmar skrivit här, Fapa.
Hade min flickvän snackat om förlovning efter 4 månader så hade jag trott hon var dum i huvudet.
Ja, det är faktiskt sant.
Citera
2007-08-11, 01:18
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Vad tycker ni?
Traditionellt så betyder ju förlovningen att det blir giftermål om ett år. Så det är väl lagom att vänta med förlovning tills man vet att det är någon man vill gifta sig med. Annars blir det ju bara meningslöst och inte den synbol det är tänkt att vara.
Citera
2007-08-11, 02:55
Medlem
Som de andra sagt, oavsett hur mycket du tycker om henne efter 3 månader som "särbos" är det ingenting som att vara sambos. Och först bör man vara sambos av den anledningen att ens rätta sidor visar sig snabbt och man kan då utvärdera vart man står till varandra.

Mitt scenario:
Varit tillsammans med min flickvän i 4.5år, är 21år själv. vi har bott tillsammans sedan 1.5 år tillbaks och förhållandet förändrades jävligt fort. Man stör sig på saker, man accepterar inte varandras åsikter, ekonomi osv. Men klarar man 1 år ihop bör man (om man vill) förlova sig. Själv har jag gjort klart för sambon att jag inte vill förlova mig alls, för det betyder ingenting för mig, mina känslor blir inte starkare eller någonting. Älskar den här tjejen över allt annat, men tycker för den delen inte att en förlovning är en nödvändighet.

Tänk dig för 3000000ggr innan du ens går in till en gulldsmed och kollar på ringar. Köp en pizza till henne. Peace
Citera
2007-08-11, 02:58
Medlem
god mats avatar
Jag vet att kidsen ser annorlunda på saken på senare år, så jag måste fråga:

Ämnar du be henne gifta sig med dig, få ja, sätta dig ner med henne och planera bröllop?

Det är nämligen vad förlovning innebar innan Big Brother.
Citera
2007-08-11, 03:21
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god mat
Jag vet att kidsen ser annorlunda på saken på senare år, så jag måste fråga:

Ämnar du be henne gifta sig med dig, få ja, sätta dig ner med henne och planera bröllop?

Det är nämligen vad förlovning innebar innan Big Brother.
Hehe. Good one.

Jag är inte direkt konservativ, men när det kommer till just förlovning så kan jag inte annat än att hålla med - har man inte för avsikt att förlovningen ska ses som ett frieri och intentionen är att man kommer att gifta sig inom ett år så ska man nog ge fan i ringar och istället försöka satsa på något annat för att manifistera sin kärlek för omvärlden.

För det är just det som det handlar om i mina ögon - partnern bör nog veta hur man känner utan att en ring ska dit och "bevisa" det.

Näe, TS - skippa ringen och kör på något annat istället om det nu är så viktigt med materiella bevis för er kärlek - ett brythjärta eller nåt passar nog bättre.

Eller för den delen en pizza...
Citera
2007-08-11, 10:36
Medlem
När jag var 16 så hade jag och min dåvarande flickvän varit tillsammans i ett år.
Vi bestämmde oss för att förlova oss.

Men det något jag ångrar lite idag.
Citera
2007-08-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oi-san
När jag var 16 så hade jag och min dåvarande flickvän varit tillsammans i ett år.
Vi bestämmde oss för att förlova oss.

Men det något jag ångrar lite idag.

berätta mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in