Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2007-08-11, 19:16
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Sen skulle jag inte säga att hackers saknar social kompetens utan de har nog ett stort socialt liv, men kanske inte enligt definition. Se bara på evenemang som Defcon eller Dreamhack.

Defcon är en årshändelse så du har hittils bara lyckats bevisa att hackers tar sig ut ur huset en gång om året. Dreamhack är ett LAN för fjortonåringar som spelar CS med norecoil och tycker att dom är asbra och låtsas ha blivit fulla på 2.25%-or.

Vilket socialt liv hackers har, verkligen =) Att de är socialt kapabla p.g.a. överintelligens kan jag hålla med om, men det leder även (som nördar upprepar att visa) att de håller sig tillbaka väldigt mycket. Titta på alla genier i historien, ensamvargar hela bunten och många av dem blev tillslut depressiva och självmordsbenägna.
Citera
2007-08-11, 19:46
Medlem
Piglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Min sak gällde att hämnas ordentligt, och det gjorde jag också...

( Teoretiskt...)

Låter ju nästan som man skulle vilja höra en längre redogörelse för vilka handlingar som ledde fram till detta och vad hämnden bestod av :-)
Citera
2007-08-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Sen skulle jag inte säga att hackers saknar social kompetens utan de har nog ett stort socialt liv, men kanske inte enligt definition. Se bara på evenemang som Defcon eller Dreamhack.
Esse non videri, du lär knappast hitta de bästa där. Inte idag (läs: nu mer) iaf.
Citera
2007-08-11, 20:30
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piglet
Låter ju nästan som man skulle vilja höra en längre redogörelse för vilka handlingar som ledde fram till detta och vad hämnden bestod av :-)

Nope.

Eftersom jag är en hederlig människa som aldrig skulle lura eller göra illa någon.

Det funkade, men jag var litet darrig när jag drog dit.

( Teoretiskt förstås ! )
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in