2007-08-11, 00:55
Medlem
gregorivalettis avatar
ett rykte jag hört är att jacob inte är den största charmören på fyllan, även om han försöker. Och sällan med speciellt gott resultat
Citera
2007-08-11, 11:02
Medlem
Arctic Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
Hans skiva är helt klart överskattad, tål ej en lyssning idag (och egentligen inte då det begav sig heller). Glöm bort den där tönten för evigt.

Va snackar du om? Menar du att dagens musik håller bättre klass. behöver jag säga mer än martin stenmark eller alla dessa idol idioterna?
Citera
2007-08-11, 12:36
Medlem
apgujeongs avatar
Jag vet att han gjorde en foretagsspelning i Kina, for ett svenskt foretags asienanstallda, for ett par ar sen. Han hankar val sig fram pa lite spelningar da och da..
Citera
2007-08-11, 12:57
Medlem
aphrodisias avatar
Ny skiva..

Var på alla spelningar han hade på kompledigt, minns att han faktiskt själv sa att det ev var en skiva till på gång.. Men det var ju minst tre år sedan.. Tror att taube tolkningarna skulle med i så fall..
Citera
2007-11-19, 21:28
Medlem
rapans avatar
Enastående musiker, sällan har man sett liknande i svensk musik.
Såg honom i Hammenhög för två somrar sedan, en kanonspelning inför 20 personer, även med lite nytt material.

Klipp från spelningen
http://case2.ucon.biz/index_subpage....ainpageIDX=100
Citera
2007-11-19, 21:58
Medlem
Han har mycket riktigt jobbat på bageri i Malmö, men senaste var det vid 2000 och det var inte Pågens, när han slutade där började han som musiklärare. Men hur den karriären gick vet jag inte riktigt. Han får en del från stim och behöver inte jobba heltid.

Har hört honom sjunga karaoke en gång.

Mig veterligen söp han inte speciellt mycket. Kunde sköta ett jobb iaf.

Dock var han tydligen ganska kufig som arbetskamrat, kunde kuta iväg för att skriva ner en melodi mitt i allting.
Citera
2007-11-19, 22:20
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvin K
Han har mycket riktigt jobbat på bageri i Malmö, men senaste var det vid 2000 och det var inte Pågens, när han slutade där började han som musiklärare. Men hur den karriären gick vet jag inte riktigt. Han får en del från stim och behöver inte jobba heltid.

Har hört honom sjunga karaoke en gång.

Mig veterligen söp han inte speciellt mycket. Kunde sköta ett jobb iaf.

Dock var han tydligen ganska kufig som arbetskamrat, kunde kuta iväg för att skriva ner en melodi mitt i allting.
Ställer mig MYCKET tveksam till att Hellmans stim-peng ens räcker till en rejäl sverigesemester.....så det lär inte vara anledningen till halvtids-arbetet. Arv eller bidrag kanske?
Citera
2007-11-20, 10:47
Medlem
stay_blues avatar
Han spenderade mitten av 1990-talet på att ragga på gymnasietjejer i mindre städer i Skåne.
Citera
2007-11-20, 10:54
Medlem
Lill-Einars avatar
Jag har absolut inget fakta att komma med, men han är en man som det uppstått många rykten omkring. Jag har hört att skulle lida av schizofreni. Tycker inte det är otroligt om han har haft problem med spriten, det är han ju knappast ensam om.
Citera
2007-11-20, 11:10
Medlem
Ad Astras avatar
Han gästsjunger på Nina Ramsby & Martin Hederos skiva "Jazzen". Var också med och gästsjöng live i somras.

Jag tror inte han är särskilt lycklig idag. Inte lätt att bli mytologiserad så tidigt...
Citera
2007-11-20, 13:17
Medlem
rapans avatar
Kom igen nu, någon måste ha mer än spekulationer att komma med?
Citera
2007-11-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Kom igen nu, någon måste ha mer än spekulationer att komma med?

Äsch, lite bräckligt psyke och halvtaskiga ambitioner sådär. Hans musik är väldigt affekterad och låter typ som klagosångerna killarna som aldrig fick knulla utan bara följa med hem på skogaholmslimpmacka och té kunde ge ifrån sig på gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in