Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2007-08-16, 21:40
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprankton
Har precis idag fått hem information om kursstart, upprop och novischaktiviteter, men ingenstans stod det något om kurslitteratur. Har introduktionsmöte/upprop om ca 2 veckor, är det då man får reda på kurslitteratur, eller är det upp till en själv att ta reda på det i förväg? Dvs förväntas det att man ska ha med sig de böcker som ingår i kursen redan till introduktionsmötet? (Kan ju tycka att man borde nämnt det då bland den övriga informationen jag fick idag...)

Konstigt, brukar följa med ett papper med den kurslitteratur ni ska använda...bara för att alla ska ha tid på sig att skaffa den. Beror kanske på vad du ska läsa annars kan du ju alltid höra av dig till skolan eller din kurs/program-ansvarige.

Jag ska snart börja mitt andra läsår, blir Historia C i höst.
Citera
2007-08-16, 22:33
Medlem
Skeggabas avatar
Stort tack till alla tipsgivare, verkligen matnyttigt!
Jag ligger fruktansvärt mycket efter i allt, har inte ens skaffat bostad än, men jag antar att det är sådant som löser sig förr eller senare. Adressändring o skit har jag inte orkat ta tag i än, men det kommer väl det med förhoppningsvis..

Fan, måste ta o styra upp mitt liv snarast!
Citera
2007-08-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_Pamparius
Har själv gjort följande än så länge:
Fixat: CSN, adressändring, ändring av folkbokföring, fixat studentrum, skaffat nödvändiga möbler, sökt bostadsbidrag, registrerat mig vid instutionen, anslutit mig till universitetets intranät, skaffat facebook (hehe), betalat hyran, skaffat cykel... så vad har jag glömt?

Hemförsäkring?
Citera
2007-08-18, 10:02
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Que?
Hemförsäkring?

Touché

Den har jag glömt ja. Men man är ju inte överentusiastik över ännu en utgift, vet inte riktigt hur jag ska göra... att ha eller inte ha, det är frågan?
Citera
2007-08-18, 11:43
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_Pamparius
Touché

Den har jag glömt ja. Men man är ju inte överentusiastik över ännu en utgift, vet inte riktigt hur jag ska göra... att ha eller inte ha, det är frågan?

Det förra. Just in case. Annars kan det bli riktigt dyrt...
Citera
2007-08-18, 13:41
Medlem
-jOE!s avatar
Klart du skall ha hemförsäkring!
Citera
2007-08-18, 15:21
Medlem
Alexandres avatar
Hemförsäkring är rätt billigt som student också. Har för mig att jag betalar runt 600SEK per år (tror det var 625) för ett studentrum med maxvärde på 250,000kr. Använder mig av Länsförsäkringar.
Citera
2007-08-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Hemförsäkring är rätt billigt som student också. Har för mig att jag betalar runt 600SEK per år (tror det var 625) för ett studentrum med maxvärde på 250,000kr. Använder mig av Länsförsäkringar.

Det var billigt! Själv betalar jag 960 för 19 kvadrat, med ett värde under 100 000, per år.
Citera
2007-08-18, 17:01
Medlem
zoobits avatar
Börjar på kth på måndag och undrar en grej:
Nu vid terminsstart är det ju naturligt att det är lite slagsmål om studentlägenheterna, kötider på mellan 300 och över 1500 ködagar verkar vara vad som gäller.
Någon som har pejl på hur det brukar se ut ett par månader efter startskottet? Skulle vilja ha en studentetta/korridorsrum centralt eller i södra förorterna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in