2007-08-09, 22:51
Medlem
Försökt formatera min dator utan resultat, jag har fixat en Win XP Pro skiva men den vägrar att boota skivan utan bootar istället nått udda dos som är totalt handikappat. Jag har lyckats fixa bort dos och den kommer in på XP installationen dock så läser den inte skivan, less jag blir .. Problemet från allra första början är att jag inte kan installera program elr öppna vissa program pga "System DLL user32.dll har flyttats i interminnet. Programmet kommer inte att kunna köras. Förflyttningen berodde på att DLL-Filen C:\Windows\system32\SHELL32.dll tog upp en minnesadress som reserverats för windows system-DLL-filer. Kontakta leverantören av DLL-Filen för att rätta till problemet". Jag har prövat ladda hem fixen från windows hemsida samt så har jag försökt systemåterställa, dock så kan jag bara systemåterställa till sista förra månaden vilket var efter att problemet uppstog... Vad göra? Tacksam för svar!
Citera
2007-08-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
den vägrar att boota skivan utan bootar istället nått udda dos som är totalt handikappat.

Titta i BIOS så att den är konfigurerad att boota ifrån den optiska enheten i första hand och diskarna i andra.
Citera
2007-08-10, 03:18
Medlem
pikzels avatar
Menar du att installationen påbörjas men att du får information om att det är något läsfel på skivan? I så fall kan det vara en defekt skiva eller läsare. Testa med en annan skiva till att börja med.
Citera
2007-08-10, 14:27
Medlem
skivan/läsaren är inte defekt eftersom jag får igång skivan i windows
Citera
2007-08-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
skivan/läsaren är inte defekt eftersom jag får igång skivan i windows

Hur såg bootprioriteringen ut i BIOS då? Kan du boota ifrån någon annan skiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in