2007-08-09, 21:56
Medlem
magzies avatar
Heej, har nyligen köpt ny laptop med vista, nu till problemet alla program som jag har här i xp fungerar inte vilket är ganska självklart. Men jag har provat vissa vista versioner av dessa också, de fungerar inte heller de kanske är gamla vad vet jag. Så jag söker er med vista som har dessa program och kan ge mig en länk att ladda ner ifrån. Obs de ska fungera

Deamon tools
Winrar
Och ett fungerande virusprogram,
Tack på förhand

Ps. Vet inte om man får posta länkar men ni kan ju dra iväg ett pm till mig om man inte får
Citera
2007-08-09, 22:56
Medlem
Strunt i WinRAR och dra hem 7zip (7zip.org) istället. Klarar RAR-filer utmärkt och är helt gratis.

Daemon tools fungerar bra för mig i Vista, kör version 4.08HE (tydligen...). http://www.daemon-tools.cc/dtcc/down...Download&id=81 är adressen till senaste versionen.

Både Avast! och Active Virus Shield fungerar finfint på min vista-dator. Och är helt gratis för nedladdning. Googla och du skall finna.
Citera
2007-08-10, 03:21
Medlem
pikzels avatar
WinRAR och Daemon-Tools fungerar bra för mig, jag kör Vista Business. Som antivirusprogram finns även F-Secure.
Citera
2007-08-10, 06:29
Medlem
LittleDaves avatar
Jag har inte haft några som helst problem med WinRar, mysko att de inte funkar hos dig :/
AVG använder jag som Antivirus program, finns att ladda ner gratis, bara söka på download.com.
Citera
2007-08-10, 12:29
Medlem
Nervoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magzie
Heej, har nyligen köpt ny laptop med vista, nu till problemet alla program som jag har här i xp fungerar inte vilket är ganska självklart. Men jag har provat vissa vista versioner av dessa också, de fungerar inte heller de kanske är gamla vad vet jag. Så jag söker er med vista som har dessa program och kan ge mig en länk att ladda ner ifrån. Obs de ska fungera

Deamon tools
Winrar
Och ett fungerande virusprogram,
Tack på förhand

Ps. Vet inte om man får posta länkar men ni kan ju dra iväg ett pm till mig om man inte får

Är du säker på att du tagit ner rätt versioner av dessa program då? Kör själv både daemon tools (V4.09 HE) och winrar (3.70) på vista home premium utan problem.

Använder även AVG precis som "LittleDave" gör. Också det funkar utan problem.
Mitt AVG är i version 7.5.476
Citera
2007-08-10, 15:09
Medlem
magzies avatar
Okej tack hmm tror jag har några skumma versioner. Virusprogrammet AVG ni pratar om, är det ett bra virusprogram som ni rekommenderar?
Citera
2007-08-10, 20:19
Medlem
ManicFreedoms avatar
winrar, daemon tools funkar för mig på vista x64 ultimate.
Antivurset jag använder är NOD32.

Citera
2007-08-10, 20:38
Medlem
magzies avatar
Hmm har löst det nu, jag använder mig av NOD32 vilket verkar fungerar bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem