2007-08-09, 18:49
Medlem
Dr.Js avatar
Vad kan det kosta att installera en köksfläkt?
Citera
2007-08-09, 19:08
Medlem
Dziobeks avatar
du får nog specifiera dig lite mer.. Vad du bor i? Ska det dras rör osv..
Citera
2007-08-09, 19:41
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
du får nog specifiera dig lite mer.. Vad du bor i? Ska det dras rör osv..

Vad jag bor i? Hyresrätt.

Rör? Ingen aning.

Allt jag vet är att ovanför spisen så finns ett "ventilations-hål", eller vad man nu kallar det.

Som du kanske märker så detta inte riktigt min grej. Ohändig som få

Vill bara ha en ungerfärlig siffra, så jag vet vilka summor det kan tänkas röra sig om.
Citera
2007-08-09, 20:47
Bannlyst
Trolige kan du bara köra med kolfilterfläkt och installationen kostar nog under 1000lappen, kolla med fastighetskötaren ibland kan dom göra det för kaffepengar.
Citera
2007-08-09, 21:05
Bannlyst
Kan kosta från 1.000-50.000, beror ju helt på vad du vill ha! Har ni centralfläkt i kåken så det räcker med en kåpa eller måste du ha en med motor, vill du ha den billigaste ca. 1000 spänn eller en Gaggenau för väldigt mycket mera?
Citera
2007-08-09, 21:18
Medlem
piratkaptens avatar
Går garanterat att få tag på en fläkt begagnat, och är troligen är den inte heller särskillt svårt att montera. Gör försök själv innan du ringer någon monteringsnisse.
Citera
2007-08-09, 22:04
Medlem
tjaboooos avatar
Börja med att kolla upp om ventilationen klarar en köksfläkt, risken finns att du kommer trycka in luft bakvägen till dom andra lägenheterna.
Citera
2007-08-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
Vad jag bor i? Hyresrätt.

Rör? Ingen aning.

Allt jag vet är att ovanför spisen så finns ett "ventilations-hål", eller vad man nu kallar det.

Som du kanske märker så detta inte riktigt min grej. Ohändig som få

Vill bara ha en ungerfärlig siffra, så jag vet vilka summor det kan tänkas röra sig om.
Det är sotaren som vet om kanalen är godkänd för fläkt, men för hyresrätt gäller väl att ringa värden o kolla. Kolfilter som qwintus föreslog, fungerar 'alltid'. Kom då bara ihåg att byta filter enligt anvisning (många 'glömmer' det eftersom det smyger sig på, sen stinker hela trapphusen när nån lagar mat under sina stekflottsingrodda filter).
Citera
2007-08-10, 14:05
Medlem
CashBlows avatar
Om du får sätta en köksfläkt mot utsuget så kostar det inte mer än inköp av köksfläkten och en liten bit slang. Annars är det kolfilter som gäller.

Du kan nog få en fläkt för 2000 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in