2007-08-09, 18:02
Medlem
Ofta när jag är på olika hemsidor så ser jag olika flash som säger "kolla brudarna i ditt område" nästan jämt så är det i närheten av mig.Hmm .Hur tusan vet dessa sidor var jag befinner mig ?.Finns det sedan ett virus skydd som går att uppdatera? Dom som jag tagit hem innan kan man inte uppdatera utan strular "suck".Vet inte om detta är postat i rätt forum, men vi gör ett försök

Hälsningar en som känner sig påpassad..
Citera
2007-08-09, 18:08
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arival
Ofta när jag är på olika hemsidor så ser jag olika flash som säger "kolla brudarna i ditt område" nästan jämt så är det i närheten av mig.Hmm .Hur tusan vet dessa sidor var jag befinner mig ?
Ip-numret avslöjar var du bor.
Citera
2007-08-09, 18:13
Medlem
Mr Drs avatar
En gissning angående brudarna i ditt område: när du besöker sidorna görs en geografisk koll var ditt ip-nummer är beläget, och sedan utformas annonserna efter den informationen.

Angående antivirusprogram, både Avira AntiVir och avast! är gratis för privatpersoner att använda och uppdatera. Kolla in http://www.avast.com resp http://www.free-av.com.

Hur bra eller dåligt de fungerar har jag dock ingen aning om, men vad jag förstått ska de vara lika bra som antivirusprogrammen folk betalar pengar för. I slutändan handlar det mest om datoranvändaren och dennas beteende i frågan om datorn ska få virus eller ej.

edit: Var visst lite sen med svaret om ip-numret efter tjaboooo. Det tog någon minut att leta upp länkarna till programmen.
Citera
2007-08-09, 18:55
Bannlyst
Kan rekommendera Avast! Anti-Virus, AVG eller det här Avira AntiVir.
Citera
2007-08-09, 20:25
Medlem
trapd00rs avatar
Jag rekommenderar Nod32, och har inte riktigt hängt med i varför alla verkar dissa det nu för tiden?
Enligt mig är det fortfarande #1.
Citera
2007-08-09, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Jag rekommenderar Nod32, och har inte riktigt hängt med i varför alla verkar dissa det nu för tiden?
Enligt mig är det fortfarande #1.
Är det gratis? eh, jag gillar inte Nod32. Men du kanske gör det!
Citera
2007-08-09, 20:37
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Är det gratis?

Allt är gratis.
Citera
2007-08-09, 20:57
Medlem
Å tusan så ip numret avslöjar även din position grr.Lite kul är det ju att se om man känner igen ansiktena.Men lite jobbigt samtidigt.Tack för snabba svar...Har nod 32 men skiten säger att nu var trial tiden slut.Nåja jag ska testa dom andra också tack för länkarna .
Citera
2007-08-09, 21:19
Bannlyst
dom där tjejerna är ju samma var man än befinner sig på jorden, det är bara texten som ändras. så "Annica från ..Bjuvefors.. söker kåta killar". surfar man i stockholm är det en bild på samma tjej och så står det istället "Annica från.. Stockholm".. osv.

PS. Antivirusprogram gör inte ditt ip-nummer osynligt. För att lyckas med det måste du typ proxysurfa
Citera
2007-08-09, 22:53
Medlem
trapd00rs avatar
Proxysurfa, eller så kan man ju för skojs skull byta IP så det ser ut som man härstammar ifrån Azerbadjan.
Citera
2007-08-10, 08:10
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Geo-location
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här