Angående Wacom-drivisen så är det normalt. Ubuntus xorg.conf har med den som default, oavsett om man har ritbräda inkopplad eller ej. Därför får alla som inte har en bräda inkopplad de varningarna och du kan strunta helt i dem.
Över lag ser det bra ut, men det är en liten sak som du kan prova;
Jag ser att den tror att du har en pytteliten AGP GART Aperture. Det kan i vissa fall ställa till problem. Jag vet åtminstone att UT2004 lider om man har mindre än 64MB.
Först och främst så går du in i BIOS på ditt moderkort. Vanligtvis trycker man DEL innan datorn har hunnit boota. Det kan variera lite beroende på modell.
Däri, någonstans, så finns det en inställning för hur stor AGP Aperture du har. Ibland kallas det för GART, ibland för AGP Memory, ibland något helt annat. Men någon anknytning till AGP, GART eller Aperture brukar det ha. Där ställer man in hur stor mängd av datorns internminne, i megabyte, som får användas av AGP-bussen. Ställ den på ett högt och fint värde, så som t.ex. 128 eller 256.
När du gjort det så sparar du och hoppar ut ur BIOS-inställningarna. Datorn kommer då att boota om som vanligt.
När du väl kommit in i Ubuntu så gör du följande:
Om du tittar i din /etc/X11/xorg.conf så ser du att den är uppdelad i olika sektioner. En av dem kallas Device. I den anges vilken grafikkortsdrivrutin man skall använda, och vad man skall kalla det.
I den sektionen vill jag att du lägger till nedanstående rad;
Option "GARTSize" "128" eller "256" (beroende på vad du satte den till i BIOS)
Slutresultatet skall alltså vara något liknande;
Kod:
Section "Device"
Identifier "ATI Radeon 9600"
Driver "ati"
BusID "PCI:1:0:0"
Option "GARTSize" "128"
EndSection
Tänk på att endast root får redigera xorg.conf. Alltså måste du starta textredigeraren med sudo.
Spara och avsluta redigeringen av xorg.conf.
Därefter måste du starta om X. Det gör du enklast med ALT+CTRL+Backspace.
Rapportera gärna hur det gick, även om problemet löstes.