Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Ja enligt AFA så är det onekligen ett stort och återkommande problem, och förmodligen större än vad de själva vill ge intryck av offentligt.
Kvinnor i AFA säger ju dessutom att kvinnorföraktet i AFA inte är större än i det övriga samhället, snarare tvärtom. Varför tror du att de säger så? De säger också att man blir stämplad i AFA som "psycho", "manshatare" och "klassförädare" om man vill lösa dessa återkommande problem med sexuella trakasserier i AFA. De säger också att många inte vågar berätta om sexuella trakasserier i gruppen för att de är rädda för hämd.
Sedan är jag inte SD:are (vilket hör hemma i en annan tråd i ett annat forum) men jag har aldrig hört om interna våldtäker hos dem.
googla "sverigedemokrat" och "grov kvinnofridskränkning". Trevlig läsning.
Då du har hittat fler uppgifter, helst vittnesuppgifter, som specifikt talar om våldtäkter inom afa så kanske jag tycker att det kan vara värt att ta upp denna diskussion.
Det finns ett konstaterat fall (när var det, -97?), vilket gör det ganska löjligt när din argumentation går ut på att detta skulle vara vanligt förkommande.
Sen i frågan att kvinnor har sett sig förbisedda och maktlösa i afa tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att det skulle finnas grupper som handskas med dessa problem.
Som jag ser det så går det inte att komma så mycket längre med denna debatt, samma argument kastas fram och åter, så jag föreslår att en moderator låser tråden.