2007-08-11, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
I det leden jag rör och rört mig har jag aldrig hört talats om någon våldtäkt, det verkar vara ett specifikt vänsterproblem i politiska sammanhang.

Vad bekvämt för dig då, du måste med andra ord ha missat dom minst tre specifika fall jag nämnt.
Du själv har kunnat peka på ETT vilket du sedan använder för att styrka ditt påstående om att sexuella övergrepp skulle vara vanliga inom afa.. Till skillnad från extremhögern.

Sluta nu.
Citera
2007-08-11, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sidicious
Vad bekvämt för dig då, du måste med andra ord ha missat dom minst tre specifika fall jag nämnt.
Du själv har kunnat peka på ETT vilket du sedan använder för att styrka ditt påstående om att sexuella övergrepp skulle vara vanliga inom afa.. Till skillnad från extremhögern.

Sluta nu.

Nej, jag hänvisar till att AFA:s eget folk säger att detta med våldtäkter och dålig kvinnosyn är något ständigt återkommande i AFA.

Något liknade har jag aldrig upptäkt i min bekantskapskrets (nästan inte, en gammal arbetskamrat gav sin flickvän en örfil för att hon flörtade med mig på en nationalitsik fest för 12 år sedan, han blev sedan tokspöad av nationalister). Men känner du till något som tills nu har varit helt okänt så kanske du kan ta det i en egen tråd i ett annat forum. Detta handlar trots allt om våldtäkterna och kvinnohatet i AFA.
Citera
2007-08-11, 20:43
Bannlyst
Citat:
Nej, jag hänvisar till att AFA:s eget folk säger att detta med våldtäkter och dålig kvinnosyn är något ständigt återkommande i AFA.

Något liknade har jag aldrig upptäkt i min bekantskapskrets (nästan inte, en gammal arbetskamrat gav sin flickvän en örfil för att hon flörtade med mig på en nationalitsik fest för 12 år sedan, han blev sedan tokspöad av nationalister). Men känner du till något som tills nu har varit helt okänt så kanske du kan ta det i en egen tråd i ett annat forum. Detta handlar trots allt om våldtäkterna och kvinnohatet i AFA.

Ja, så vad har du kommit fram till nu då?
Hur vanligt tror du att våldtäkterna inom AFA är?
Menar du att dessa feminister (vilket är fallet med kvinnorna inom afa) skulle vara mindre benägna att anmäla dessa brott än t.ex inom nazistiska och nationalistiska kretsar?

Du har fortfarande inte sett det fallet jag nämnde där en SD´are gjort sig skyldig till grov kvinnofridkränkning (och då är det frågan om psykisk terror, misshandel och/eller våldtäkter under en längre tid).
Så det borde väl säga lika mycket om er nationalister som fallet du nämner säger om afa?
Citera
2007-08-11, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ja, så vad har du kommit fram till nu då?
Hur vanligt tror du att våldtäkterna inom AFA är?
Menar du att dessa feminister (vilket är fallet med kvinnorna inom afa) skulle vara mindre benägna att anmäla dessa brott än t.ex inom nazistiska och nationalistiska kretsar?

Du har fortfarande inte sett det fallet jag nämnde där en SD´are gjort sig skyldig till grov kvinnofridkränkning (och då är det frågan om psykisk terror, misshandel och/eller våldtäkter under en längre tid).
Så det borde väl säga lika mycket om er nationalister som fallet du nämner säger om afa?

Ja enligt AFA så är det onekligen ett stort och återkommande problem, och förmodligen större än vad de själva vill ge intryck av offentligt.

Kvinnor i AFA säger ju dessutom att kvinnorföraktet i AFA inte är större än i det övriga samhället, snarare tvärtom. Varför tror du att de säger så? De säger också att man blir stämplad i AFA som "psycho", "manshatare" och "klassförädare" om man vill lösa dessa återkommande problem med sexuella trakasserier i AFA. De säger också att många inte vågar berätta om sexuella trakasserier i gruppen för att de är rädda för hämd.

Sedan är jag inte SD:are (vilket hör hemma i en annan tråd i ett annat forum) men jag har aldrig hört om interna våldtäker hos dem.
Citera
2007-08-11, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ja enligt AFA så är det onekligen ett stort och återkommande problem, och förmodligen större än vad de själva vill ge intryck av offentligt.

Kvinnor i AFA säger ju dessutom att kvinnorföraktet i AFA inte är större än i det övriga samhället, snarare tvärtom. Varför tror du att de säger så? De säger också att man blir stämplad i AFA som "psycho", "manshatare" och "klassförädare" om man vill lösa dessa återkommande problem med sexuella trakasserier i AFA. De säger också att många inte vågar berätta om sexuella trakasserier i gruppen för att de är rädda för hämd.

Sedan är jag inte SD:are (vilket hör hemma i en annan tråd i ett annat forum) men jag har aldrig hört om interna våldtäker hos dem.

googla "sverigedemokrat" och "grov kvinnofridskränkning". Trevlig läsning.

Då du har hittat fler uppgifter, helst vittnesuppgifter, som specifikt talar om våldtäkter inom afa så kanske jag tycker att det kan vara värt att ta upp denna diskussion.
Det finns ett konstaterat fall (när var det, -97?), vilket gör det ganska löjligt när din argumentation går ut på att detta skulle vara vanligt förkommande.

Sen i frågan att kvinnor har sett sig förbisedda och maktlösa i afa tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att det skulle finnas grupper som handskas med dessa problem.

Som jag ser det så går det inte att komma så mycket längre med denna debatt, samma argument kastas fram och åter, så jag föreslår att en moderator låser tråden.
Citera
2007-08-11, 21:45
Bannlyst
Citat:
googla "sverigedemokrat" och "grov kvinnofridskränkning". Trevlig läsning.

Då du har hittat fler uppgifter, helst vittnesuppgifter, som specifikt talar om våldtäkter inom afa så kanske jag tycker att det kan vara värt att ta upp denna diskussion.
Det finns ett konstaterat fall (när var det, -97?), vilket gör det ganska löjligt när din argumentation går ut på att detta skulle vara vanligt förkommande.

Sen i frågan att kvinnor har sett sig förbisedda och maktlösa i afa tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att det skulle finnas grupper som handskas med dessa problem.

Som jag ser det så går det inte att komma så mycket längre med denna debatt, samma argument kastas fram och åter, så jag föreslår att en moderator låser tråden.

Vad nu SD gjort eller inte gjort är som sagt en annan tråd, men ingen har i alla fall berättat att man har en våldtäktskultur som AFA har som man måste ha speciella grupper för att hantera internt. Det är nog AFA den enda politiska gruppen i Sverige som måste ha.

Den som tar upp argument här är jag när jag berättar vad AFA sagt offentligt om dessa problem med sexuella trakasserier, din "agumgenation" är ju bara att AFA och de våldtagna kvinnorna ljuger. Det är lägre än Globalnet!

Sedan kan man ju undra varför en antidemokrat som du vill att man skall låsa en sådan här viktig tråd om en grupp kvinnor som förnberas inom AFA.

Enligt AFA själv finns det flera dokumentaerade fall av våldtäkt i AFA, och ljuger de så ljuger de förmodligen ner dessa siffror och eventuellt ganska rejält.
Citera
2007-08-11, 21:51
Bannlyst
Åhhh. Herr. Hamilton! Jag kan inte hantera din makalösa "agumgenation" längre!

Så det är bäst att vi lägger ner nu. Jag råkar ha ett liv och andra sysslor viktigare än dina juvenila skit- "agumgent".

God afton.
Citera
2007-08-11, 22:03
Moderator
oilslicks avatar
Segern går till Dr. J. Hamilton.
Då den andra tomten gav upp.
Citera
2007-08-11, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick

Ja, han tröttnade väl då jag har AFA:s egna ord att stödja sig på och han ingenting alls.
Citera
2007-08-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick

Visst, särskilt om man väljer att inte läsa igenom tråden.
Citera
2007-08-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Visst, särskilt om man väljer att inte läsa igenom tråden.

I tråden där du kallar AFA och våldtagna AFA-kvinnor för lögnare?
Citera
2007-08-12, 01:47
Medlem
Citat:
Then we agree to disagree. Du kanske bor på Lidingö och då är det väl inte så konstigt om din enda input är från slavdrivande darwinister.

Du kanske ska visa siffror på motsatsen?

Ta fram statistik på att svenka folket är negativt inställda till en militant kamp mot nazister.
Nej, var ligger lidingö??

Sure, ska börja leta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in