• 1
  • 2
2007-08-09, 10:58
Medlem
Garnaals avatar
Jag sitter just nu och jobbar på ett större företag.

Enkel fråga, hur stor är chansen att alla sidor som jag surfar på loggas och överses av någon datoransvarig på detta företag? Blir lite smånojjig över detta när jag glatt traskar omkring på FBs diverse drogforum

Tack!
Citera
2007-08-09, 11:22
Medlem
Ödlans avatar
Vad har du för arbetsuppgifter? Vill du surfa utan att upptäckas kan du kika på http://souptonuts.sourceforge.net/sshtips.htm
Citera
2007-08-09, 11:26
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Det beror framförallt på företagets IT-policy.

Du kan räkna med att de har möjligheten att göra det och bör därför anpassa ditt nätanvändande därefter.
Citera
2007-08-09, 12:09
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Vad har du för arbetsuppgifter? Vill du surfa utan att upptäckas kan du kika på http://souptonuts.sourceforge.net/sshtips.htm
Det var lite för advancerat för mitt kunnande

Tack för svaren ändå!
Citera
2007-08-09, 12:18
Medlem
Spejnars avatar
Ja dem loggar vad du surfar på, ja dem får upp varningar om du besöker olämpliga sidor och är dem inte it-novicer kör dem genom proxy och förhindrar dig från att tunnla trafiken så du får helt enkelt sköta ditt jobb eller snacka med it-service.
Citera
2007-08-09, 12:30
Medlem
haxmyrides avatar
RDP:a hem kanske?
Citera
2007-08-09, 12:41
Medlem
Xirs avatar
Jag kollar mest på aftonbladet.se och liknande sidor från jobbet även om jag tror det är helt ok att surfa var vi vill.
Jag har en server hemma som jag använder VNC mot för att surfa på allt annat och att ladda ner saker med.
Citera
2007-08-09, 14:08
Medlem
Peanutss avatar
Bara for att IT folket inte sagt nat an betyder inte att de inte loggar allt du gor. Om ditt foretag inte har en tydlig policy slapps det mesta igenom.
Citera
2007-08-09, 14:51
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnaal
Jag sitter just nu och jobbar på ett större företag.

Enkel fråga, hur stor är chansen att alla sidor som jag surfar på loggas och överses av någon datoransvarig på detta företag? Blir lite smånojjig över detta när jag glatt traskar omkring på FBs diverse drogforum

Tack!

Bra nära 100%, även om det inte skulle ingå i företagts policy att göra det så kan Du kallt räkna med att IT-avdelningen gör det av ren nyfikenhet. Det är f.ö. helt lagligt för arbetsgivaren att göra det i Sverige.
Citera
2007-08-09, 16:35
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
Bra nära 100%, även om det inte skulle ingå i företagts policy att göra det så kan Du kallt räkna med att IT-avdelningen gör det av ren nyfikenhet. Det är f.ö. helt lagligt för arbetsgivaren att göra det i Sverige.
Vilken lag är det som gäller? antar att det gäller all nättrafik? tänker på typ MSN-konversationer etc
Citera
2007-08-09, 17:05
Medlem
marklunds avatar
det är högts troligt att dom loggar sidorna du surfar in på, jag förstår dom också, hade jag varit vd för ett större företag så skulle jag inte vilja att nån anställd sitter och snackar om droger istället för att sköta sitt jobb
Citera
2007-08-09, 18:07
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklund
det är högts troligt att dom loggar sidorna du surfar in på, jag förstår dom också, hade jag varit vd för ett större företag så skulle jag inte vilja att nån anställd sitter och snackar om droger istället för att sköta sitt jobb

Om det inte finns mycket till jobb att sköta för tillfället, eller på kafferaster?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in