2007-09-11, 12:43
Medlem
pureplayazs avatar
Hur enkelt r det att pilla in windows?
Jag mste ha skiten d siten dr jag lirar kort inte erbjuder klient till mac. Fressten, hur mycket stabilare har virtual-pc blivit nufrtiden?

HD redigering i Finalcut, funkar det(klockrent) p den icke dyraste imacen?

/pp
Citera
2007-09-11, 17:56
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Nu fr tiden s kr ju ven Mac med x86 s Virtual-PC behvs inte. Dremot r VMWare riktigt bra.
Citera
2007-09-12, 02:32
Medlem
ScienceXs avatar
Bestllde 24tum'aren minsta modell igr p applestore. Bara den sega vntan nu tills den anlnder. Kollade in den i butik hrom dagen, d var det krt direkt
Har dock krt Mac sen 99 typ men min nuvarande r typ 3r gammal. Sen r det inte fel att kunna boota i xp ock kra lite spel, lste nn test p beafeast elller va fan dom heter och p vissa spel kunde fps'en nstan dubbleras p samma maskin i xp, vista kontra osx.
Citera
2007-09-12, 06:04
Medlem
pontusens avatar
Ska kpa en 24" med 2.8GhZ prolle nr jag fr nsta ln, hur r det fr en oinvigd, vad finns det fr "msten" bland uppgraderingsalternativen?
Citera
2007-09-12, 10:02
Medlem
ScienceXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Ska kpa en 24" med 2.8GhZ prolle nr jag fr nsta ln, hur r det fr en oinvigd, vad finns det fr "msten" bland uppgraderingsalternativen?
Mer ram. Minst 2gb. Billigare att kpa ram sjlv och installera n att lta Apple gra det.
Lycka till.
Citera
2007-09-12, 10:11
Medlem
Zkullocks avatar
Vet inte om detta r den rtta trden att frga om detta, men jag testar.
Jag har bestllt en iMac 24" och i mailet jag ftt stod det att den skulle komma idag. I min info nr jag sprar paket p deras hemsida s str det detta;

Shipped to *****, SE 04 Sep 2007
Estimated Delivery Date 12 Sep 2007 (Subject to change)

Current Delivery Status Unable to Complete Delivery - Please contact carrier for new delivery appointment 10 Sep 2007

Historic Events Out for Delivery 10 Sep 2007

Signed By

Vad menas med detta? Vilka r det som leverar datorerna till mig? Posten?
Finns inget kolli registrerat p posten iaf.
Ngon som kan frklara? .
Citera
2007-09-12, 11:14
Medlem
Sprnga Katters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock

Current Delivery Status Unable to Complete Delivery - Please contact carrier for new delivery appointment 10 Sep 2007

Signed By

Ngon som kan frklara? .

Paket frn applestore brukar levereras med UPS. Trackingnummret du har frn dom r troligtvis ngot liknande 1ZXXXXXXXXXXXXXXX.
Ser ut som om att UPS har frskt leverera till den adressen Appelstore skickat ut till men har inte kunnat leverera pga att du kanske inte var hemma eller liknande?
Str i trackinginfon att du kan kontakta UPS (020788799) och kanske bestmma nr dom ska frska leverera.
Citera
2007-09-12, 12:23
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spränga Katter
Paket frn applestore brukar levereras med UPS. Trackingnummret du har frn dom r troligtvis ngot liknande 1ZXXXXXXXXXXXXXXX.
Ser ut som om att UPS har frskt leverera till den adressen Appelstore skickat ut till men har inte kunnat leverera pga att du kanske inte var hemma eller liknande?
Str i trackinginfon att du kan kontakta UPS (020788799) och kanske bestmma nr dom ska frska leverera.

UPS? Jag har alltid trott att det varit en snusbil. Ser precis ut som sdana iaf.
Antagligen har det varit s att jag inte har varit hemma nr de knackat p.
Men jag ska ta och testa ringa dem nr jag fr tillgng till tele och tid.
Tack fr svar!
Citera
2007-09-12, 12:47
Medlem
pli99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Vet inte om detta r den rtta trden att frga om detta, men jag testar.
Jag har bestllt en iMac 24" och i mailet jag ftt stod det att den skulle komma idag. I min info nr jag sprar paket p deras hemsida s str det detta;

Signed By

Ngon som kan frklara? .
Min 24"-are (ocks kpt via AppleStore) levererades frra mnaden med TNT, och jag var naturligtvis inte hemma nr de knackade p mitt p dan. Nr jag ringde och frgade varfr i hela friden de inte ringde frst s svarade tanten i vxeln att "det inte ingick i tjnsten" och att "deras chauffrer inte hade tid att ringa frst". Men jag fick i alla fall datorn samma dag, man kunde ka och hmta den i deras lager i Upplands Vsby fram till 19.00 p kvllen.
Citera
2007-09-12, 14:55
Medlem
pontusens avatar
Vet inte ngon som ftt krngla fr att f ut sina paket frn ups/tnt.

ScienceX, 2GB minne ingr.
Citera
2007-09-12, 17:39
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pli99
Min 24"-are (ocks kpt via AppleStore) levererades frra mnaden med TNT, och jag var naturligtvis inte hemma nr de knackade p mitt p dan. Nr jag ringde och frgade varfr i hela friden de inte ringde frst s svarade tanten i vxeln att "det inte ingick i tjnsten" och att "deras chauffrer inte hade tid att ringa frst". Men jag fick i alla fall datorn samma dag, man kunde ka och hmta den i deras lager i Upplands Vsby fram till 19.00 p kvllen.

Sg nu nr jag gjorde en sprning med TNT att de har uppgifter om min dator.
Ingen lapp eller telesmtal fick jag. Ska ringa dem och frga hur det ska lsas nu.
Tackar fr svaret.
Fr vrigt hur gillar du datorn d?
Citera
2007-09-12, 19:28
Medlem
Man kan ju kpa den billgare 24-tummaren och uppgradera till 2.8 Ghz och sen kpa minne sjlv det sparar man lite p iallafall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in