Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-09, 16:33
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nja, är det verkligen det? Man ska väl helst titta lite nedåt (men kanske inte så mycket som man gör med en bärbar). Skrivbord för kontor brukar ju ofta ha skärmen placerad på en del som går att sänka i förhållande till resten.

Mm precis, är den för hög så får man väl Bio-effekten när man sitter för långt fram och stirrar uppåt bara?
Citera
2007-08-09, 16:35
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Mm precis, är den för hög så får man väl Bio-effekten när man sitter för långt fram och stirrar uppåt bara?

Japp, men se min edit i inlägget ovan, jag tror inte att det problemet uppstår, även om det är svårt att säga när man inte suttit framför en själv.

Finns det kanske någon bild på någon som sitter framför en iMac?
Citera
2007-08-12, 15:05
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Japp, men se min edit i inlägget ovan, jag tror inte att det problemet uppstår, även om det är svårt att säga när man inte suttit framför en själv.

Finns det kanske någon bild på någon som sitter framför en iMac?

Den är lika hög som den förra iMacen och den var det inte speciellt många som klagade på...
Citera
2007-08-12, 15:08
Medlem
siarens avatar
Min 20" iMac G5 är perfekt. Jag är 182 cm lång, och har väl ganska så normalhögt skrivbord/stol.
Citera
2007-08-12, 16:35
Medlem
panofils avatar
Hoppas att den är lagom, beställde en i fredags.
Det som lockar mest är nästan nya tangentbordet.
Ska nog köpa mig ett trådlöst också så jag får prova mig fram till vad som känns bäst.
Citera
2007-08-12, 17:22
Medlem
Snygg men dåligt grafikkort

Jag håller med om att den nya modellen av iMac är väldigt snygg, dock tycker jag det är jävligt snål av Apple att inte ge möjligheten till bättre grafikkort... man vill ju kunna spela starcraft 2 på högsta grafikinställningarna!

Här är en länk till ett test om den nya iMacen: http://www.macworld.com/2007/08/firstlooks/imacbenchmarks/index.php
Citera
2007-08-12, 18:10
Medlem
a4swes avatar
Jag var precis inne och kollade runt på deras hemsida, jag går klart i tankarna på att köpa en iMac. Detta gjorde absolut inte att dessa tankar försvann .
Kommer med stor säkerhet att köpa en av dessa.

Ang. grafikkort, erbjuder de inte möjlighet alls att köpa en med någon bättre variant av ett sådant?
Citera
2007-08-12, 21:41
Medlem
nussnusss avatar
Jag har bokat en 24" imac *lyckorus*
Citera
2007-08-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Får man inte tillgång till Leopard gratis sen via Apple, bara för att det är så snart det kommer?

Bra fråga, är det någon som har ett svar på det? Typ som innan Vista släpptes, köpte man en burk då så kunde man ju uppgradera till Vista för en billigare peng.
Citera
2007-08-13, 20:33
Medlem
pieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoN
Bra fråga, är det någon som har ett svar på det? Typ som innan Vista släpptes, köpte man en burk då så kunde man ju uppgradera till Vista för en billigare peng.

Nope, å andra sidan så kostar Leopard basic, extreme osv lika mycket oavsett vad du väljer Ca: 1200 sek
Citera
2007-08-13, 21:09
Medlem
siarens avatar
Ni kommer förmodligen att få leopard gratis om ni köper datorn minst 2 veckor innan leopard kommer. Så har det varit tidigare i alla fall. Man betalar bara för portot och eventuellt någon administrativ avgift. Om ni köper en dator idag kommer ni alltså inte att få någon som helst rabatt på leopard.
Citera
2007-08-15, 23:24
Medlem
NiV3Rts avatar
Finns det några imac att klämma på i butik än så länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in