Jag ska kpa en ny dator, och d medfljer operativsystemet Windows Vista utan extra kostnad.
Men frgan r om jag verkligen ska anvnda Vista, eller om jag istllet ska installera mitt gamla XP p den nya datorn istllet? Frsljaren sger nmligen att om man har en licens fr Vista (vilket medfljer datorn), s gr det bra att installera ett ldre operativsystem istllet fr Vista om man vill, och anvnda samma licensnummer som hr till Vista.
Anledningen till att jag funderar p att anvnda XP istllet fr Vista, r en frestllning om att Vista tar ondigt mycket kraft av datorn. Och att datorn drfr skulle bli snabbare och smidigare med XP.
r det en bra id att vnta med att installera Vista tills man verkligen behver det. Det vill sga vnta tills man vill anvnda ngot program som krver Vista fr att fungera? Eller finns det ngra nackdelar med att fortstta anvnda XP p sin nya dator?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!