2007-08-08, 11:23
Medlem
corpuss avatar
Jag ska kpa en ny dator, och d medfljer operativsystemet Windows Vista utan extra kostnad.

Men frgan r om jag verkligen ska anvnda Vista, eller om jag istllet ska installera mitt gamla XP p den nya datorn istllet? Frsljaren sger nmligen att om man har en licens fr Vista (vilket medfljer datorn), s gr det bra att installera ett ldre operativsystem istllet fr Vista om man vill, och anvnda samma licensnummer som hr till Vista.

Anledningen till att jag funderar p att anvnda XP istllet fr Vista, r en frestllning om att Vista tar ondigt mycket kraft av datorn. Och att datorn drfr skulle bli snabbare och smidigare med XP.

r det en bra id att vnta med att installera Vista tills man verkligen behver det. Det vill sga vnta tills man vill anvnda ngot program som krver Vista fr att fungera? Eller finns det ngra nackdelar med att fortstta anvnda XP p sin nya dator?
Citera
2007-08-08, 16:58
Bannlyst
Kr Windows XP, vnta med Vista

btw: Jag har Vista och det r snyggt och ltt men ska installera XP snart fr att Vista tar mycket "kraft"

s kr XP!
Citera
2007-08-08, 18:19
Medlem
Vrvhls avatar
Anledningen till att anvnda Vista r DirectX 10, behver du inte DX10 behver du inte heller Vista.
Citera
2007-08-08, 19:54
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Anledningen till att anvnda Vista r DirectX 10, behver du inte DX10 behver du inte heller Vista.

En annan anledning r skerheten, en tredje r att Microsoft inte supportar ett OS hur lnge som helst
http://support.microsoft.com/gp/lifean23
Citera
2007-08-08, 19:58
Medlem
Akademikerns avatar
om du vill ha bra kompabilitet s vlj XP.
Har du bra dator, och njer dig med standardprogram, vlj vista.
Vill du ha ett bra OS, kp mac och kr p OS X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in