Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-07, 19:39
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Nu är det så att jag är nyfiken att komma över databasen som ligger under
http://undrug.org/vdb/

Dock så är jag inte vidare insatt i om det är en möjligt att få ut/läsa en hel databas.

Därav min korta fråga, är det ens möjligt. Vilken metod kan man använda sig utav.

Jag har egenskapen att lära mig saker lätt, men inte motivationen att snöa in på ett HELT område för att försöka mig fram. Därför bör det ju vara enklast att fråga mig kort fram, så utgår jag därifrån.

Tack på förhand.
Citera
2007-08-07, 19:59
Medlem
MicZes avatar
Att manuellt få informationen ser svårt ut eftersom den bara ger träffar på exakta domäner. hade man kunnat få fram alla som slutar på a.com tex då hade det bara varit fråga om lite tid att få fram all data.

Skaparen av sidan verkar ha som mål att man INTE skall kunna få ned hela databasen. Enligt sidans egna faq.

Den enda lagliga lösning jag kan komma på är att låta någon form av automatiskt script testa alla existerande registrerade domännamn vilket knappast är realistiskt.

I vilket fall lycka till.
Citera
2007-08-07, 20:27
Medlem
från faqen:
Citat:
Can't the site be hacked and the vendor list extracted?

I can't rule that out completely; with today's technology, there is no guaranteee for complete security. Even fortified military sites get hacked. However, I made a conscious effort to design a secure system right from the start. I have a degree in Computer Science and years of experience in developing web applications, so I know a thing or two about how to do this. I made it a point to keep the scripts behind the vendor database as short, elegant and straight-forward as possible. No clutter = little opportunity for errors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in