2007-08-07, 19:08
Medlem
Californias avatar
Det är nån som äter upp mina paprika plantor ute i landet! Bladen är nästan helt borta... Tomat plantorna är dock inte drabbade i samma utsträckning! Nån som vet vad det kan vara?

Var nyss ute och kollade efter spår av sniglar men hittade en del tvestjärtar istället! Kan det vara dom som mumsar i sig mina grönsaker? Kan oxå säga att salladen är helt opåverkad...
Citera
2007-08-07, 19:25
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Sniglar. De är snabba att äta på nätterna, strö salt runt krukorna så kan de inte komma åt dem.
Citera
2007-08-07, 19:37
Medlem
merbzzs avatar
Mullvadar eller harar skulle jag tro. Sätt upp ett elstaket runt
Citera
2007-08-07, 20:05
Medlem
poojks avatar
oh shit jag har haft ett cannabis race här den senaste månaden och jag brukar bli sjukt hungrig så jag somnade ute och sen vakna jag upp bland massa goda rönsaker och ja you see where this going, iaf ge mej namn och address så skickar jag en påse grönsaker till dej

(med andra ord ingen aning)
Citera
2007-08-07, 22:12
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Kan också vara jordloppor. Små skalbaggar som knaprar i sig det mesta utom just växter av potatissläktet (tomat, potäter och vissa andra)

http://popgen.unimaas.nl/~jlindsey/c...a.vittula.html
Citera
2007-08-07, 23:09
Medlem
Mikaeldwights avatar
Låter som min uteplanterade Basilika ... vem är snyltgästen ? inga sniglar i sikte !
Citera
2007-08-08, 23:00
Medlem
Californias avatar
Kollat igen!

Jag har kollat till mina plantor igen och dom verkar inte ha tagit så mycket stryk sen igår! Kan det vara att det har varit sol de senaste dagarna?
Citera
2007-08-08, 23:30
Medlem
Fargoths avatar
Jag erkänner.. Det var jag
Citera
2007-08-08, 23:33
Medlem
Californias avatar
Fy!

Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Jag erkänner.. Det var jag

Jag VISSTE det hela tiden! FY PÅ DIG! Jag ville bara höra det från dig själv! SKÄMMES!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in