2009-06-01, 13:55
  #11965
Medlem
orengs avatar
haha, grekisksallad är ok att skriva ihop men inte andra ord...

en grekisk lunchrestaurang skrev:
bacon linda kyckling file
kol grillad souvlaki
gyros tallrik
grekisksallad

finn fem fel! Kanske Patsy som extraknäcker som menydesigner
2009-06-01, 14:20
  #11966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Nu ska vi äta frukost sen.
Linda Rosing, 2009-06-01 07:31

Igår kväll åkte vi och tog ett kvällsdopp. Det var så skönt att svalka av sig innan vi gick och la oss. Sen vart det film och både jag och Peter somnade i soffan efter tio minuter. Vaknade nyss sitter och äter frukost. Ska väcka Kevin snart sen ska vi packa badväskan och bege oss iväg och bada hela dagen. Hoppas ni får en lika bra dag som vi.


Tycker inte att det här inlägget har dissekerats tillräkligt. Vad betyder till exempel överskriften "Nu ska vi äta frukost sen."
Menar hon Zen?
Kul att Linda nu har någon att somna i soffan framför hyrfilmerna med.
Undrar vilket bad de kvällsdoppade sig i? Kanske Ärsta Havsbad eller Fredshållsbadet (västra)?
2009-06-01, 19:59
  #11967
Medlem
William Hainess avatar
Bloggkommentatorerna röt till häromdagen angående Lindas mammaroll:

Citat:
Papporna då?
Linda Rosing ÄR en bra mamma. Läs det här. Död åt er som tycker att hon inte förtjänar den rollen.

Hur många hade belastat Linda för det hon har gjort om hon varit en pappa? Nej, just det. Mammor skall ge mer än pappan enligt folks uppfattning. Precis som att mammor inte offrar sig tillräckligt. Man skall inte ha ett eget liv.

Var är Pernilla Wahlgrens barns pappor? Var är Charlotte Perellis barns pappa? Var är Hanna Graafs barns pappor? Var är Magdalena Graafs barns pappor? Barnen förknippas bara med mamman hela tiden.

http://blogg.stureplan.se/bloggkommentatorerna/2009/05/30/papporna-da/
2009-06-01, 20:12
  #11968
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Bloggkommentatorerna röt till häromdagen angående Lindas mammaroll:

Nog kan det ligga nåt i det. Men när man diskuterar Linda Rosing vore det ju dumt att inte prata om henne.. på nåt sätt. Men jag kanske är överkänslig.
2009-06-01, 20:20
  #11969
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Nog kan det ligga nåt i det. Men när man diskuterar Linda Rosing vore det ju dumt att inte prata om henne.. på nåt sätt. Men jag kanske är överkänslig.

Det är egentligen två saker som jag reagerar på:

1) Hur många kändisar har egentligen blottat så mycket av sitt föräldraskap som Linda har gjort? Både manliga och kvinnliga kändisar. Dessutom, har inte Eddie Murphy blivit kritiserad (åtminstone i engelsk/amerikansk) media att han är en 'dead beat dad'?

2) Det handlar väl egentligen inte om att Linda är helgmamma - det handlar väl snarare om att Linda är mamma när hon känner för det. Se bara på dottern - hon fick kontakt med henne förra våren efter flera år utan kontakt, hon flyttade in och det var jättekul... fram till ungefär Prajd när det blev mer intressant och kul, därefter så blev det roligare med att göra dokusåpa och vips så försvann dottern igen under ett antal månader. Sedan blev Linda gravid och då skulle hon helt plötsligt bli mammig igen!
Det måste vara väldigt förvirrande signaler för ett barn, speciellt en tonåring, att få.
2009-06-01, 20:24
  #11970
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det är egentligen två saker som jag reagerar på:

1) Hur många kändisar har egentligen blottat så mycket av sitt föräldraskap som Linda har gjort? Både manliga och kvinnliga kändisar. Dessutom, har inte Eddie Murphy blivit kritiserad (åtminstone i engelsk/amerikansk) media att han är en 'dead beat dad'?

2) Det handlar väl egentligen inte om att Linda är helgmamma - det handlar väl snarare om att Linda är mamma när hon känner för det. Se bara på dottern - hon fick kontakt med henne förra våren efter flera år utan kontakt, hon flyttade in och det var jättekul... fram till ungefär Prajd när det blev mer intressant och kul, därefter så blev det roligare med att göra dokusåpa och vips så försvann dottern igen under ett antal månader. Sedan blev Linda gravid och då skulle hon helt plötsligt bli mammig igen!
Det måste vara väldigt förvirrande signaler för ett barn, speciellt en tonåring, att få.


Håller med dig fullständigt. Hon outar barnen alldeles för hejdlöst och egoistiskt.

Vad jag menade var att om man pratar om Linda så måste man ju prata om henne och hennes förhållande till sina barn. Även om hon inte är pappa liksom.

Det är väl bara bra att papporna inte skriver allt möjligt om sina barns liv och tankar på nätet. Linda gör ju det och det SKA hon ha kritik för.
2009-06-01, 20:51
  #11971
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Bloggkommentatorerna röt till häromdagen angående Lindas mammaroll:

Jorå, det kan inte bero på att morsorna i nämnda exempel valt rampljuset och farsorna hellre lever i bakgrunden. Vem vet hurdana farsor de är?
2009-06-01, 21:16
  #11972
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Jorå, det kan inte bero på att morsorna i nämnda exempel valt rampljuset och farsorna hellre lever i bakgrunden. Vem vet hurdana farsor de är?

Jag vet inte ens hurdan far Fadde är och han är ändå rätt offentlig sedan han petade in i Lindas köttgrotta. Linda har ju själv erkänt att hon har valt barnen över kändiskapet - något som senare bekräftades i hennes dotters blogg (igen) i januari.

Det ska bli intressant och se hur det blir sedan när "kärleksbarnet" är fött; blir de andra två barnen ignorerade eller är de numera i lämplig barnvaktsålder?
2009-06-01, 21:34
  #11973
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Jorå, det kan inte bero på att morsorna i nämnda exempel valt rampljuset och farsorna hellre lever i bakgrunden. Vem vet hurdana farsor de är?


Precis, men det är svårt att diskutera det eller ha åsikter om dem då de inte lägger ut sina liv på nätet.
2009-06-01, 21:59
  #11974
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag vet inte ens hurdan far Fadde är och han är ändå rätt offentlig sedan han petade in i Lindas köttgrotta. Linda har ju själv erkänt att hon har valt barnen över kändiskapet - något som senare bekräftades i hennes dotters blogg (igen) i januari.

Det ska bli intressant och se hur det blir sedan när "kärleksbarnet" är fött; blir de andra två barnen ignorerade eller är de numera i lämplig barnvaktsålder?


Vad har dotterns blogg för adress?
2009-06-01, 22:21
  #11975
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag vet inte ens hurdan far Fadde är och han är ändå rätt offentlig sedan han petade in i Lindas köttgrotta. Linda har ju själv erkänt att hon har valt barnen över kändiskapet - något som senare bekräftades i hennes dotters blogg (igen) i januari.

Det ska bli intressant och se hur det blir sedan när "kärleksbarnet" är fött; blir de andra två barnen ignorerade eller är de numera i lämplig barnvaktsålder?


Ja eftersom Melissa passade Kevin när han var i tvåårsåldern (å-igt värre) när Linda flaxade på Stureplan så ska det väl inte förändras nu när Melissa är femton och Kevin tio.
2009-06-01, 23:00
  #11976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Vad har dotterns blogg för adress?

Hon har bytt blogg eftersom det kom kommentarer från andra än hennes vänner som hellre ville diskutera mamman. Lämna flickan ifred.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in