2008-12-15 09:50
Detta kan inte sluta bra. I takt med att killarna åker ut kommer de att "tala ut" i media, och jag kan inte tänka mig att allting kommer att vara så smickrande för Linda. Detta är ju grabbar som bara vill synas i TV. Stackars Lindas barn som måste stå ut med hela den här karusellen.
Linda 2008-12-15 09:46
De som ska vara med i din kopleri såpa måste inte vara tuffa, de måste vara både blinda och minst lika blåsta som dig!!
2008-12-15 09:38
Inga hotta killar direkt på aftonbladet-tv. Antingen tonåringar eller gubbar. Eller lantisar. Eller wannabees.
2008-12-15 09:38
Förebild för barnen?!Var de här personerna de som gick vidare, då får vi vara tacksamma om vi slipper se de som blev utgallrade. Hur kan någon som är 20 år och har en hummer i väskan vara en förebild för barnen?
2008-12-15 09:04
Men herregud, vad är det för snubbar som gått vidare? Unga pojkar i 20-årsåldern, vad ska du med dom till? O gamla, kulmagade gubbar??? Var det det bästa ni kunde hitta???
2008-12-15 08:35
Några skrev att Jannike är snygg...jag undrar ...var då???Hon är ju väldigt osnygg.
http://www.metro.se/se/article/2008/12/14/22/3157-57/index.xml
2008-12-15 07:12
Så dog bloggen igen då, datastrul? Heltidsbloggerska, bläää
2008-12-15 01:18
Piiinsamt....Flera sökande till Lindas freak-show var ju i 20-21 års åldern, fast det passar väl Rosing, eftersom dom då ligger på samma mentala nivå...
Han Rickard 51 år är väll enda "katten bland hermelinerna".
Att se Linda live och hennes Miss Piggy-läppar borde vara avtändande...
2008-12-15 01:10
Gillar du humor?
Gå in på FlashbackSkvaller
Och Linda Bionda Rosing
2008-12-15 00:20
Från celibat till hårddejt*ande
www.metro.se
Linda Rosing är tillbaka i kärlekskarusellen med ”Den rätte för Linda”. Men fram till nyligen ville bloggerskan ge upp det motsatta könet helt.
– Jag har funderat starkt på att ge upp killar, eftersom jag dras in i samma mönster. Jag har alltid fallit för det yttre och särskilt för bad boys, säger Linda Rosing när Metro träffar henne på slutcastingen för ”Den rätte för Linda”.
För ett år sedan bröt hon upp från sitt förhållande med Fadde Darwich.
– Jag är 34 år och har aldrig tidigare varit singel. För första gången som jag tar hand om mig själv, bor själv och står på egna ben.
Rädslan för att släppa in en ny man i sitt liv finns där, men viljan att bli älskad är starkare, menar hon.
– Jag vill träffa någon jag kan dela mitt liv med, annars hade jag inte varit här.
Men att söka kärleken i tv kan vara problematiskt, enligt Linda.
– Jag vet inte om de vill vara med mig bara för att jag är känd. Men juryn kommer att hjälpa mig att sålla bort de oseriösa.
För att bevara spänningen till programmets sändstart i vår har hon fått lägga sitt kärleksliv på is. Något som varit lättare sagt än gjort.
– Jag har aldrig blivit så uppvaktad som efter den här regeln. Jag har verkligen fått hålla mig i skinnet och det har varit jättesvårt.
2008-12-15 00:14
Självsäker Västeråsare tror han blir Lindas kavaljer
www.spanonline.se/ArticleTemplate.asp?version=846094
Irstabon och den före detta dörrvakten på Extremes har sökt till programmet Den rätte för Rosing.
- Våra vägar har korsats förr, säger Pelle Eriksson.
Under en tid har alla Sveriges män haft möjligheten att skicka in en ansökan om att få delta i dejtingprogrammet, i går fick pressen träffa 50 av dem på ett hotell i Stockholm. Bland de sökande fanns bland annat västeråsaren Pelle Eriksson, 36 år, som nyligen flyttat tillbaka till Västerås efter några år i London.
- Det här ska bli kul, jag hoppas få lära känna Linda. Våra vägar har korsats till och från under flera år, jag hoppas att hon känner igen mig, säger Pelle.
Han är säkerhetskonsult och livvakt och har tidigare jobbat som dörrvakt på den omtalade nattklubben Extremes i Västerås, där han släppte in VIP-gästen Linda Rosing.
Lindas ex, Fadde, är ju dörrvakt. Är det en för- eller nackdel tror du?
- Både och, tror jag. Det finns ju mycket fördomar. Men jag är inte dörrvakt längre, utan har jobbat som livvakt och säkerhetskonsult på hög nivå i London, det är en helt annan sak. Det vore som att jämföra en folkvagn med en Rolls-Royce, säger Pelle Eriksson.
Tror du att du kan bli kär i Rosing i det här programmet?
- Det tror jag säkert.
Hur kommer det sig att du är singel?
- Jag har jobbat väldigt mycket, från måndag till söndag. Men nu har jag flyttat hem till Sverige igen och köpt ett hus, jag vill ha en fast bas nu.
Rosing har sagt att hon vill ha en man med mycket humor, som har ett eget liv och självsäkerhet. Vad säger du då?
- Då har hon beskrivit mig!
Och utseendemässigt får han gärna får vara över 190 centimeter lång, sa Rosing.
- Jag får kompensera det med annat, ler Pelle Eriksson.
Vad tycker du om din konkurrens, nu när du träffat alla?
- Det finns ingen konkurrens, ler Pelle självsäkert.
De 50 sökande ska bli tio. Om Pelle Eriksson blir en av dem avslöjas först om drygt en vecka.
2008-12-15 00:11
Svåra sömnproblem
Linda berättar att hon haft svåra sömnproblem sedan separationen och tvingats förlita sig på tabletter.
Hon har också sökt professionell hjälp av en psykolog.
– Jag går och pratar med en psykolog en gång i veckan. Det kommer jag att behöva göra en lång tid. Det känns skönt att jag får hjälp och får tala med någon som har tystnadsplikt.
Hur mår du nu?
– Bra, nu när jag har fått vila. Jag ska vara singel nu, mitt hjärta måste läka. Det får ta den tid som behövs. Jag kan inte ens tänka mig att krypa upp i någons famn nu, så är det.
2008-12-15 00:09
Bildspel från dagens inspelningar
www.spanonline.se
2008-12-15 00:07
Rosing och alla hennes män 2008-12-14 / 19:26"Span var med på plats under starten av hennes dejtingprogram Den rätte för Rosing. "Jag har fallit för fel sorts män i mitt liv", säger Rosing och tar nu sina bästa vänner till sin hjälp att välja man i programmet."
http://www.spanonline.se/Articletemplate.asp?version=846078
(Bild också på Linda med köande killar i bakgrunden)
2008-12-14 23:59
Tio ska väljas ut
Från
http://www.dt.se/noje/rosamattan/article381648.ece
Hundratals män uppges ha sökt till "Den rätte för Rosing". Efter en första gallring återstår nu omkring 50 män från Malmö, Göteborg, Stockholm, Höganäs, Gävle, Helsingborg, Södertälje, Uppsala, Eksjö, Borlänge, Västerås, Kristianstad, Tomelilla, Eskilstuna, Mjölby, Örebro och Grevie. Stockholm och Skåne har bidragit med flest "friare". På söndag ska Linda Rosings två bästa vänner, Alexander Erwik och Jannike Nordström, fråga ut männen och till sist välja omkring tio av dem som de tror kan passa Linda Rosing. Huvudpersonen själv har dock veto. När "finalisterna" är utsedda börjar dejtandet, som kommer att filmas av Kanal 5. Under säsongen kommer ett antal kända och okända personer i Linda Rosings närhet att agera "gästrådgivare". Målet är att Linda Rosing ska hitta en man att dela sitt liv med. "Den rätte för Rosing" sänds i Kanal 5 i vår.
2008-12-14 23:56
Lång artikel i UNT"Minst 1,90 lång"
Vilka de lyckliga kavaljererna blir bestämmer två av Rosings allra bästa vänner, Alexander Erwik och Jannike Nordström.
Den sistnämnda är en 26-årig fyrabarnsmamma från Norrtälje, som lärde känna Linda Rosing för knappt en månad sedan. De två tjejerna träffades under en tv-inspelning och fattade tycke för varandra direkt.
-Hon är så himla underbar så att man tappar hakan. Hon är helt annorlunda mot vad jag trodde att hon skulle vara, säger Jannike, och tillägger: -Jag fann min soulmate - vi kallar varandra för det. Det var som två själar som blev en. Nu ska hon alltså se till att hennes nyfunna själsfrände finner en man. Och det är inte vilken karl som helst som får dejta Linda Rosing:
-Han ska vara lång, minst 1,90, och muskulös. Hon tycker om brunhåriga killar med halvlångt hår. Och med bruna ögon, oj oj oj, hon fastnar för ögon.
Hela artikeln
www.untfredag.se
2008-12-14 23:40
skrattet fastnar i halsenSkämskudden kommer att nötas hårt, detta är nog
med det värsta i svensk tv historia
2008-12-14 23:33
Tittade på Expressens sida och sa för mig själv...ja du Linda Rosing nog är du blåst,litar mer på en du känt ca 3 veckor än dig själv! Har du inget självförtroende alls? Jag skämdes när jag skymtade en från norrbotten där(frusen man) men han vill nog gärna synas i tv.Ska han nu vara med så får man krama skämskudden oftare för din skull Linda.