2007-09-25, 09:11
Medlem
Rallarens avatar
Lyssnade på Thåströms "Miss Huddinge -72" igår och kom att tänka på Linda Rosing.
2007-09-25, 15:23
Medlem
Paul Teutuls avatar
Unni Drougge - min stora förebild

http://www.sourze.se/Unni_Drougge_min_stora_f%c3%b6rebild_10607796.asp

Citat:
"Jag får gåshud bara genom att skriva det här när jag tänker på vad denna starka kvinna har gått igenom. Hon visar att det går och att det aldrig är försent att ta tillbaka rätten till sitt liv."
Jag älskar att läsa böcker, helst biografier, ja och romaner som bygger på verkligheten, men med lite utsvävningar. Jag har en jättestor bokhylla med böcker som jag har läst. Det är det jag sysslar med om dagarna; LÄSER. Jag läser allt jag kommer över. Någonting har hänt med mig. För något år sedan, om någon skulle fråga mig om jag har läst en bok skulle jag svara "Ja, en, 'Gömda" av Liza Marklund, thats it". Men när jag skrev min bok "Den nakna Sanningen", då var det som om någon spärr släppte. Då insåg jag att det fanns ett enormt intresse av att få ta del av andra människors öden och liv på ett intimt sätt. Jag menar, ofta tror man att man är ensam om olika problem. Det finns så många sk "fina" fasader som folk har och man tror inte att deras liv kan vara fyllda med problem. Man tycker att dom har ju ALLT, lycka, fint hus, fin bil, happy family, ja you name it. Ofta känner jag igen mig i mångas berättelser fast på olika sätt. Man kan liksom relatera till deras historia. Att läsa vad andra människor har gått igen för kriser och att dom har ställt sig upp och sagt "NEJ! Nu får det vara nog",och sedan ta sig ur eländet, det är som att vinna högsta vinsten på Lotto för mig. Jag inser att mina egna problem är så små så små. Det ger ibland ett bra perspektiv på hur saker och ting är.

Iallafall, igår när jag gick en shoppingrunda på stan så hade jag bestämt mig för att köpa Unni Drougges bok "Boven i mitt drama kallas kärlek". Jag har läst mycket om henne och utvecklat ett slags kärlek till henne och hennes styrka att kunna resa sig ur en destruktiv relation utan att gå under. Det hon har gått igenom har många andra tjejer också gjort, även jag (fast lindrigare), men alla vågar inte öppet berätta pga att man känner skam och tar på sig skulden på något konstigt sätt. Så Unni, DU är en stor förebild både för mig och många andra tjejer i landet.

När jag kom hem så lade jag mig i min jättestora nyinköpta soffa och öppnade hennes bok och det gick inte att sluta läsa, tårarna bara rann ner för mina kinder. Det Unni berättar i sin bok är otroligt självutlämnade och starkt. Och det enda hon vill är att bli älskad. Men kärleken i detta fall är ond och tar med sig henne och hennes barns liv ner i avgrunden... tills en dag när hon vaknar upp ur denna skeva kärlekshypnos och starkt reser sig upp och tar tillbaka sitt liv. Jag får gåshud bara genom att skriva det här när jag tänker på vad denna starka kvinna har gått igenom. Hon visar att det går och att det är aldrig försent att ta tillbaka rätten till sitt liv.

Jag uppmanar alla - framför allt tjejer - att läsa den här boken. Även ni som inte har någon relation, just för att bli uppmärksamma på varningssignalerna, som man inte ser när man är förälskad.

Linda Rosing, Modell

Vem har läst boken åt henne, och vem har skrivit detta åt henne?
2007-09-25, 18:53
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda Rosing
"Jag har en jättestor bokhylla ...."
"När jag kom hem så lade jag mig i min jättestora nyinköpta soffa ..."

Det verkar inte gå någon nöd på henne, the bitchtour måste verkligen genererat storkovan !

Citat:
Ursprungligen postat av Linda Rosing
" Men när jag skrev min bok "Den nakna Sanningen", då var det som om någon spärr släppte."

Vänta nu, var det inte Nyhlén som skrev boken ?
2007-09-26, 08:21
Medlem
scorzenyno1s avatar
Jag har en jättestor bokhylla med böcker som jag har läst. Det är det jag sysslar med om dagarna; LÄSER. Jag läser allt jag kommer över. Någonting har hänt med mig. För något år sedan, om någon skulle fråga mig om jag har läst en bok skulle jag svara "Ja, en, 'Gömda" av Liza Marklund, thats it".

För ca ett år sedan hade Trosing läst 1 bok och nu har hon en "Jättestor" bokhylla full med böcker hon läst?
Ett hyllplan i låt mig säga en Billy bokhylla kanske rymmer sisådär 25 normal stora romaner och hela hyllan kanske 150 st vilket borde innebära att Bionda Trosing läst sisådär 700-800 bäcker senaste året, då gör jag ett skattning med hänsyn till att hon har en "Jääääättestoooor" bokhylla.
Hon kanske är i startgroparna för att börja läsa litteraturvetenskap på universitetet?
2007-09-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
[i].......Trosing läst sisådär 700-800 bäcker senaste året, då gör jag ett skattning med hänsyn till att hon har en "Jääääättestoooor" bokhylla.
Hon kanske är i startgroparna för att börja läsa litteraturvetenskap på universitetet?

Det är väl så med Linda.
Allt är så jättestort. Bokhyllor, soffor, bröst, läppar, suceer, sexighet i England, m.m. , m.m.
2007-09-26, 12:52
Medlem
rogerks avatar
förväxling

Hon kanske har förväxlad sin egen hylla med bokhyllan.

Kanske var Linda Rosing som sade detta:
-Oj en kryddhylla med 6 kryddor, då måste det nog vara några dubletter.
2007-09-26, 13:23
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
Jag har en jättestor bokhylla med böcker som jag har läst. Det är det jag sysslar med om dagarna; LÄSER. Jag läser allt jag kommer över. Någonting har hänt med mig. För något år sedan, om någon skulle fråga mig om jag har läst en bok skulle jag svara "Ja, en, 'Gömda" av Liza Marklund, thats it".

För ca ett år sedan hade Trosing läst 1 bok och nu har hon en "Jättestor" bokhylla full med böcker hon läst?
Ett hyllplan i låt mig säga en Billy bokhylla kanske rymmer sisådär 25 normal stora romaner och hela hyllan kanske 150 st vilket borde innebära att Bionda Trosing läst sisådär 700-800 bäcker senaste året, då gör jag ett skattning med hänsyn till att hon har en "Jääääättestoooor" bokhylla.

Äsch, det är ju Kalle Anka-pocket.
2007-09-26, 15:22
Medlem
asdfasdfs avatar
Påminner lite om en av systrarna Graafs (kommer inte ihåg vem av dem) uttalande i en tidning när de var nya på banan...
Hon sa något i stil med "Jag älskar att läsa böcker, jag läser en bok om dagen"
reporten frågar vilken typ av böcker hon läser, svaret blir "tjocka böcker"...

Antar att det var ett försök från Graaf systern att verka seriös och smart, men man behöver inte vara litteraturprofessor eller Nobelpristagare för att räkna ut att de "tjocka" böckerna knappast är i stil med Ulysses av James Joyce, Brott och straff av Fjodor Dostojevskij eller någon annan liknande bok man skulle kunna beskriva som "tjock", fast de flesta nog snarare skulle klassifiera dessa böcker som "tunga" ... dvs motsattsen till "a light read"...
I Graaf systerns fall rörde det sig nog om tantsnuskböcker (de kan vara extremt tjocka)... skulle tro att det är liknande litteratur frkn Rosing tuggat i sig... och tjocka biografier om kändisar som Marilyn Monroe (fri spekulation) och Jenna Jameson (det var det någon i förra tråden som sett henne läsa på ett tåg)
2007-09-26, 20:00
Medlem
gärningsmannens avatar
Så det var ingen av er Linda-fans som såg henne som programledare på TV400:s Kändis Direkt? Sändes nyss...
2007-09-26, 20:13
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Så det var ingen av er Linda-fans som såg henne som programledare på TV400:s Kändis Direkt? Sändes nyss...
Berätta!
2007-09-26, 20:25
Medlem
gärningsmannens avatar
Såg bara lite, men inte helt oväntat var hon fullständigt värdelös som programledare. Inte ens i klass med "ring in och gissa på ord"-programledarna.
2007-09-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Såg bara lite, men inte helt oväntat var hon fullständigt värdelös som programledare. Inte ens i klass med "ring in och gissa på ord"-programledarna.

Vore kul om Häxan får för sig att köra en "mensvärk" och spy under sändning. Då blir man ju tokkänd över hela världen och det är ju bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in