2008-10-01, 10:14
Medlem
m68s avatar
Miss T jag fick svar.
Jag skrev:
Skrevs: 8 minuter sedan
Från: Ej registrerad medlem

Har du inte en dotter som ska iväg till skolan?

Hon svarade:
Skrevs: 5 minuter sedan
Från: LindaRosing K?

Min dotter går upp själv,hon är 14 år. Så skönt!

Jag svarade då:

Skrevs: 2 minuter sedan

Nu får jag inte ihop det. Du har själv skrivit att din dotter är såmorgontrött och du får väcka henne. Nu går hon upp själv.

Får se om det kommer ett svar.
2008-10-01, 10:25
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinn
Någon som vet var melissa bloggar? kanske har nämnts men 475 sidor var lite för mycket att ta sig igenom....

Om jag minns rätt nu så har det inte framkommit var hennes nya blogg ligger nånstans. Ändra i inställningarna så har du "bara" 143 sidor och allt blir så mkt mer lättläst.
.
2008-10-01, 10:25
Medlem
m68s avatar
Här är verkligen en person som har tagit sig tid att kartlägga mycket Slabben säger.

Hur gick det med träningen som du skulle påbörja den 12 augusti med Niklas.

Hur gick det med köpet av soffan du hittade och skrev om den 24 juni, vi skulle hjälpa dig att bestämma färg

Hur gick det med bilder på nya mobilen

I expressen intervjun sa du att du inte spenderar utan lägger undan för att du är ekonomisk, hur förklarar du alla dyra inköp som du påstår dig göra men som man sen aldrig ser på dig? DU går nästan alltid i Kappahl-, Lindex- och H & M kläder.

Hur gick det med Pr-byrån, en person som jobbar heltid för en. Som går igenom och sorterar alla mina mail. Som ringer upp och svarar på mina inkommande samtal när det gäller jobb. Som hjälper mig att ta rätt beslut. Som ser till att jag inte blir utnyttjad och lär mig att se mitt egna värde. Som kommer att se till att jag säger nej till många saker. Även vissa personer som rycker och drar i mig som inte gynnar mig. Som ser till att jag tjänar ännu mer pengar än vad jag gör idag. Dom ser till att det jag gör är bäst för mig. Både ekonomiskt och för mitt varumärkets bästa.

Hur gick det med kompisen Sofia, inte ett enda foto på henne

Du skulle fotografera lägenheten när du kom i ordning, den nya fina lägenheten du pratade om när du bodde hos Bobby, men än har du inte visat foto på något annat än köket.

Du "pratar" ut i tidningarna om hur illa folk beter sig mot dina barn men väljer alternativet att ha öppna kommentarer och låter därmed mobbingen fortsätta. Alltså är du själv delaktig i mobbingen. Det kallas tyst mobbing Linda, dessutom så låter du kommentarerna om dina ungar vara kvar. Dubbelmoral och inkompetent moderskap kallar jag det.

Varje vecka berättar du om nya jobberbjudande men sen hör vi inget mer om dem. Du berättar om dina plåtningar som du ska göra och sen visar det sig att Aftonbladet eller Expressen tog något foto på dig och skrev ett par rader om det. Jag slutade räkna efter 27 gånger, pallade inte slutföra räkningen av hur många gånger du hade ett "stort hemligt projekt på gång".

Du säger att du är språkbegåvad men klarar inte ens av att stava korrekt i bloggen som är ditt leverbröd.
Du påstår att dotterns lärare gett henne muntligt betyg i sjunde klass, det är förbjudet att betygsätta barn innan åttonde klass. Man ger omdöme men där får man endast ge en fingervisning om barnet kommer att behöva mer stöd för att uppnå den kunskapsnivå man ska vara på i sjunde klass.

Du säger att du var elitidrottare från 7-12 års ålder, barn i Sverige är inte elitidrottare de kallas juniorer.

Du säger att du aldrig blir sjuk men läs bloggen sedan start så är du ofta sjuk.

Det finns ett tjog med bilder där alla kan se hur berusad du är men du bryr dig inte, du fortsätter att påstå att du inte dricker när du tränar.

Du stängde av kommentarerna i början av bloggandet för att någon var elak mot dig men inte en enda gång när trakasserierna mot barnen var som värst. Nu stänger du återigen kommentarerna när någon ställer dig mot väggen och vill veta vem mannen från Stureplansmåndagen var. När siffrorna dalar öppnar du kommentarerna igen och sitter i timmar och raderar.

Du har åtskilliga gånger ombetts att rensa i bloggen för att seriösa läsare ska slippa läsa all skit som skrivs varje gång den är öppen för anonyma kommentarer. Du svarar nästintill aldrig på läsarfrågor.

Detta är bara en bråkdel av alla motsägelsefulla inlägg och uttalande du har gjort Linda. Detta är de jag kom ihåg, jag är övertygad om att det finns många till om man ids kolla.

Ni rosingwannabees kan dra in klorna direkt, jag har rätt till att fråga eftersom jag gör det utan att håna eller gå till personangrepp.
När du följer upp dessa saker och besvarar frågorna så kanske folk skulle kunna slänga en fundering på att rösta på din blogg......OR NOT

Du förolämpar läsarna genom att tro att du kan blogga normalt en dag och med det vinna fördelar. Det är vuxna människor som läser din blogg och de är säkra nog att inte falla för valfläsk.
Du fiskar röster i bloggaward 2008.
Du försöker dölja ditt skandaluttalande
Du försöker få bort fokus från skatteskandalen
Du får panik när siffrorna sjunker och släpper genast in anonyma kommentarer vilket bevisar ditt dåliga självförtroende. Du tar all uppmärksamhet bara du får uppmärksamhet. Bra uppmärksamhet slickar du i dig, dålig uppmärksamhet vänder du till att folk är avundsjuk.
SLUTA LJUGA FÖR DIG SJÄLV LINDA
2008-10-01, 10:26
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Miss T jag fick svar.
Jag skrev:

Har du inte en dotter som ska iväg till skolan?

Hon svarade:
Skrevs: 5 minuter sedan
Från: LindaRosing K?

Min dotter går upp själv,hon är 14 år. Så skönt!

Jag svarade då:

Skrevs: 2 minuter sedan

Nu får jag inte ihop det. Du har själv skrivit att din dotter är såmorgontrött och du får väcka henne. Nu går hon upp själv.

Får se om det kommer ett svar.

Oj, det var inte illa att hon svarade på första frågan får jag säga, lite impad nu faktiskt. Fråga nummer två kommer förbli obesvarad. Hon tycker förmodligen du är elak som ifrågasätter sånt hon sagt.
.
2008-10-01, 10:35
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Vad tusan har en debatt mellan Katerina Janouch, Katarina Wenstam och Linda Rosing gemensamt? Vad kan de ha diskuterat? Hatet mot den Folkkära Gayikon Bionda?

Med Belinda som programledare handlar det förmodligen om ensamstående föräldrars rätt till rätt dildo.
2008-10-01, 10:36
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Med Belinda som programledare handlar det förmodligen om ensamstående föräldrars rätt till rätt dildo.

Enligt Linda själv så är det något som inte debatterats om förr och är "jätte viktig fråga", så därför blir jag nyfiken på vad... nästan.
2008-10-01, 11:01
Medlem
Tolvans avatar
Tänk om fröken Rosing skulle testa det riktiga livet där man inte tar sovmornar hela veckan, jobbar och har möten för att sedan komma hem trött som ett as och skall tvätta, städa och laga mat.
2008-10-01, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
... och skall tvätta, städa och laga mat.

Sådant har man väl piga till?
2008-10-01, 13:06
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Ja om man kan betala för den.
2008-10-01, 13:14
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Aldrig i livet att jag skulle ha en okänd människa som springer runt i mitt hem. Känner bekanta som haft pigor och de har alltid blivit av med smycken och kläder. och det har varit pigor från förmedlingar, inga illegala tattare från vitryssland.
2008-10-01, 13:33
Medlem
m68s avatar
Nu är Slabben nominerad till bästa blogginlägg av Cozmopolitan.

Jag är nominerad av Cosmopolitan!
Published: Idag, 11:17

Hej Linda!

Jag vill bara berätta att cosmopolitan.se har nominerat ett av dina blogginlägg till “Veckans bästa blogginlägg”. Det är fem andra bloggare som också är nominerade, nu är det upp till läsarna att rösta på sin favorit. Du hittar omröstningen här:
http://www.cosmopolitan.se/egokick/hett/2008/09/26/veckans-basta-blogginlagg

Vi på cosmopolitan.se uppskattar verkligen din blogg och vill även passa på att önska en trevlig helg!

Varma hälsningar,
Ulrika Ek

Ulrika Ek
Webbredaktör cosmopolitan.se
-----------------------------------------

Kommentarer (95)
2008-10-01, 14:00
Medlem
Tolvans avatar
Ok, skall vi bestämma oss för att lägga våra röster på någon speciell bloggare bara för att slippa fröken rosing?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in