2008-08-29, 11:37
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hennes son verkar väluppfostrad och ordentlig f.ö.
Men då är det ju inte heller hon som har fostrad honom.
2008-08-29, 11:43
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag är rädd för att det är mitt ordval. Jag har kvar skiten på min digitalbox så jag kan se om jag kan ordna en transkription

Var inte rädd, du bekräftade ju min syn på hennes ordförråd. Anade ju att det var nåt som inte stod rätt till - Farmor kan liksom inte såna ord. Tack, gärna - vore snällt!

Sonen är vältuktad av Farmor och väluppfostrad av pappan.
.
2008-08-29, 11:53
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Var det inte här hon skulle vara med:
I Studio Belinda kommer man därför att kunna följa henne där hon bland annat shoppar mat med GI-gurun Fredrik Paulún, simmar med Therese Alshammar och lever sundare. ????
Där står inget om det i artikeln:
http://www.alltombarn.se/aktuellt/de-ska-inte-ha-en-mamma-som-bantar-1.14753

Alltombarn kanske ser sig själva som en seriös barnsajt? Då skyltar man kanske inte öppet med att Linda Rosing är med i ett program där en Mamma är med.
Dessutom vill jag helt frankt påstå att nämna Linda i samma mening som Fredrik och Therese är som att påstå att rökning är hälsosamt!
2008-08-29, 11:57
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Hon sa att de uppgifterna inte kom från henne men hon kunde meddela att hon drog in väsentliga summor på sin skitblogg.

Allt över 20 tusen är väl väsentliga summor för Linda?

Ska bli intressant vad skatteverket anser om alla saker hon tigger till sig gratis?
Enligt någon så skall SK få full info om Lindas fringisar.

Jag tror ju att Linda glömmer bort en del uppdrag i deklarationen.

Och som tur är,så kan hon skapa arbete åt ett gäng skattmasar när de lusläser hennes blogg vid sidan om deklarationen!
2008-08-29, 12:00
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Jag är rädd för att det är mitt ordval. Jag har kvar skiten på min digitalbox så jag kan se om jag kan ordna en transkription

Släpade hon med sig grabben till radion?

Som någon redan sagt...det är nog pappan som lärt ungen hyfs.
2008-08-29, 12:04
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Allt över 20 tusen är väl väsentliga summor för Linda?

Ska bli intressant vad skatteverket anser om alla saker hon tigger till sig gratis?
Enligt någon så skall SK få full info om Lindas fringisar.

Jag tror ju att Linda glömmer bort en del uppdrag i deklarationen.

Och som tur är,så kan hon skapa arbete åt ett gäng skattmasar när de lusläser hennes blogg vid sidan om deklarationen!
Det här lät ju lagom mysko (från the Voice i morse, de pratar om hur jobbigt det är för Linda med två barn och en blogg):

Josefin Crafoord: Blondinbella var ju här igår och hon hade ju skaffat en assistent, det är ingenting du har tänkt på?
Linda Rosing: Jo men jag har...har...fåt lite hjälp här nu...som ska hjälpa mig så att...
JC: Jaja
LR: Mmm...tidigare...jag måste ha det för det går inte, det är för mycket.
JC: Ja
2008-08-29, 12:14
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Tack, gärna - vore snällt!
Paul Hauka: Det var ju ett stort uppslag i en av kvällstidningarna här för någon vecka sedan, att du hade blivit miljonär på bloggandet eller vad det stod, stämmer det?
Linda Rosing: Öhhh, det är deras uppgifter, jag har sagt som jag säger, jag tjänar väldigt bra men jag säger inga siffror men…jag kan försörja mig på det, absolut
PH: Och du tjänar bättre än vad du skulle gjort om du jobbade…öhhh…
Josefin Crafoord: …På flyget…
PH: …med oljeshejkar som strör pengar..
LR: Åja, ja…ja…ja det är ju därför som jag säger, det är jättekul att blogga men det är också lönsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Släpade hon med sig grabben till radion?

Som någon redan sagt...det är nog pappan som lärt ungen hyfs.
Jadå, det gjorde hon.
2008-08-29, 12:14
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Det här lät ju lagom mysko (från the Voice i morse, de pratar om hur jobbigt det är för Linda med två barn och en blogg):

Josefin Crafoord: Blondinbella var ju här igår och hon hade ju skaffat en assistent, det är ingenting du har tänkt på?
Linda Rosing: Jo men jag har...har...fåt lite hjälp här nu...som ska hjälpa mig så att...

Snillen spekulerar eller...? Farmor svamlar om inget och Josefin förstår vad hon svamlar om iom alla ja? Jag hade önskat lite reaktioner typ "hur menar du".

Att ha en blogg och två barn och kalla det jobbigt är väl ett hån mot alla yrkesarbetande mammor här i landet. Många av dem har jobb, barn OCH blogg!
.
2008-08-29, 12:16
Medlem
MaeWests avatar
Citat:

Denna amöba kränker grovt andra kvinnor som har barn,jobbar heltid,hämtar barn på dagis,fritids och skola,springer som skotträdda kaniner mellan olika barnaktiviteter och som dessutom sköter ett hem!

Detta lata stycke skriver en blogg på undermålig svenska,springer runt på stan och shoppar,gör naglar och blonderar utväxten. Hon powewrwalkar,klämmer en räksallad,sippar en pava vitt och kokar köttkorv!

HON anser sig överarbetad och överlopad av barnskötsel!

Hon har ett val som andra seriösa mödrar inte har...hon kan låta Kevins far ha barnet full tid.Finns inget krav på att Linda överhuvudtaget behöver agera mor den tid hon gör.
Gällandes Melissa så är det bara att dumpa ungen hos hennes far i Hallsta.Linda har gjort det förr så hon vet hur man gör.

Och Josefin dissade tydligen Linda jäms med fotknölarna,låter det som?

Josefin är ju själv mor,och dessutom arbetar hon utanför hemmet så Linda finner nog ingen tröst och ett "srackars dig"där!
Har dessutom en svag aning om att Josefin dessutom var ensamstående mor ?

Och hon Tilde de Paula? Är/var inte hon ensam med T R E barn,varav den yngste var spädis?

Vad anser Linda om det,den egotrippade,självgoda,bortskämda slampan?

Linda sjunker djupare i träsket,och hennes planerade PR-kupp som mor börjar att rämna i sömmarna!

Kan jag skymta ett litet streck i räkningen för linda?
*usch på mig...där lät jag nästan skadeglad... *
Senast redigerad av MaeWest 2008-08-29 kl. 12:21.
2008-08-29, 12:23
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Paul Hauka: Det var ju ett stort uppslag i en av kvällstidningarna här för någon vecka sedan, att du hade blivit miljonär på bloggandet eller vad det stod, stämmer det?
Linda Rosing: Öhhh, det är deras uppgifter, jag har sagt som jag säger, jag tjänar väldigt bra men jag säger inga siffror men…jag kan försörja mig på det, absolut
PH: Och du tjänar bättre än vad du skulle gjort om du jobbade…öhhh…
Josefin Crafoord: …På flyget…
PH: …med oljeshejkar som strör pengar..
LR: Åja, ja…ja…ja det är ju därför som jag säger, det är jättekul att blogga men det är också lönsamt.

Jadå, det gjorde hon.

"Du tjänar bättre än vad du skulle gjort om du jobbade på flyget med oljeshejkar som strör pengar?"

"Ja, det är ju därför som jag säger det."

Tror hon att oljeshejkar strör monopolpengar efter sig? Den här intervjun var så urbota dum av det jag läst hittills så jag måste säga att jag inte ens begriper hur det kunde få gå ut i etern.

Tack för referat!

Går inte Kevin i skolan...?
.
2008-08-29, 12:28
Medlem
My name is Earls avatar
Jag såg precis när de lämnade studien, pojken sa "sköt om er" och ankan gjorde så där med händerna som dom gjorde i fågeldansen man dansade på 80-talet.
Är det så kvinnorna vinkar i 08-land eller är det bara i Lindaland?
2008-08-29, 12:32
Medlem
MaeWests avatar
Börjar nu faktiskt tro att "the Voice" väljer att ha med Linda som att jippo!

Folk ska helt enkelt få något att skratta åt på morgonkvisten.Och män skall tänka att"tack gode gud att jag inte har en Linda som fru"!

Kan mycket väl tänka mig att män vill lägra denna knullvänliga kvinna. Hon ser ut som en urlakad porrskådis från staterna,men att en seriös man skulle kunna tänka sig att ha henne som hustru och livspartner?

Min kunskap om män är att de gärna pippar...ett tag. Men när det kommer till kritan så gillar även män att föra en dialog,inte en monolog!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in