2005-12-06, 21:34
Medlem
Kommer nu

De fick 1.370.000 kr och provision på netto resultat. Men då kräver kunden att de flackar lite till, inte sluta upp med skandaler,
2005-12-06, 21:35
Bannlyst
Visserligen är människor väldigt simpla men jag tror inte att Redbets marknadsfolk är såna idioter som du utmålar dom som faktiskt.

Jag vill gärna tro att dom begrep att det skulle bli en enorm backfire om man lierade sig på det här sättet med rikshoran Linda Rosing. Redbet är det nog fler idag som inte ens skulle ta i med tång än det var innan. Linda Rosing brrr.

Källa tack. Sen kan vi fortsätta diskutera.
2005-12-06, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Racing-swe
De fick 1.370.000 kr och provision på netto resultat. Men då kräver kunden att de flackar lite till, inte sluta upp med skandaler,
Källa?
2005-12-06, 21:44
Bannlyst
provision på nettoresultat?

hur fan räknar man ut provision på en eventuell förtjänst på att en praktbimbo hoppar fram och tillbaka mellan en kortsnubbe och en kort snubbe?
2005-12-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenisvart

hur fan räknar man ut provision på en eventuell förtjänst på att en praktbimbo hoppar fram och tillbaka mellan en kortsnubbe och en kort snubbe?
Företagets nettoresultat?
Medlem
Det verkar väl inte otroligt, skickligt av Redbet, de fick en hel del uppmärksamhet får man väl säga.

De slipper nog även att betala ut pengarna då det förmodligen finns en klausul som de visste att Linda Rosing skulle bryta mot, nämligen att avslöja upplägget.

Om tre dagar: Linda gråter ut, jag blev lurad av pokerföretaget!
Bannlyst
Jag tror inte att de fick mer än en halvspecial och en pucko....att dela på.....Det är en gäng idioter som samhället inte har nytta av och därför så tycker jag att de tre skulle ha spöstraff på offentlig plats....
2005-12-06, 21:50
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenisvart

Beror på.

Man tittar på tidningsklipp och hur varumärket har exponerats och tar det gånger tidningarnas upplaga. Detta kan man följa upp med undersökningar. Sen gör man kalkyler kring vad samma utrymme hade kostat och jämför detta med hur mycket omsättningen har ökat. Det är ingen direkt säker vetenskap och jag tror snarare att det är pr-konsulten Dominika som har RedBet som kund än Linda Rosing. Därför hon går ut hos de mediakontakter som hon jobbar defintivt efter provision på klipp. Därför skapar hon "skandal". Några belopp av den ordning som Racing-Swe påstår har jag mycket svårt att tro på. Samma pengar får du en seriös printkampanj för, och eftersom väl RedBet är ett utländskt företag känns en sådan strategi mer sannolik för de pengarna.

/CW
2005-12-06, 22:04
Medlem
Till Carl-Willhelm

Jag ser att du är insatt och påläst, Jag tycker att det är en mycket märklig marknads aktivitet men det är san info, från mycket säker källa, Bra eller dålig aktivitet, ja ja men vi pratar om den och media bevakar Linda med redbet´s varumärke rätt plaserat väl så när som på trosorna,, Då har det lyckats enligt min IHM bibel,
2005-12-06, 22:11
Bannlyst
är du säker på att din källa inte har missupffattat det här och typ tänker på pengar som linda bara fick för att bli sitens affischnamn?
2005-12-06, 22:11
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Jag ser att du är insatt och påläst, Jag tycker att det är en mycket märklig marknads aktivitet men det är san info, från mycket säker källa, Bra eller dålig aktivitet, ja ja men vi pratar om den och media bevakar Linda med redbet´s varumärke rätt plaserat väl så när som på trosorna,, Då har det lyckats enligt min IHM bibel,

Men de har inte lyckats ju? Jag tror inte ett ögonblick att de skulle få den summan för de det lilla spektaklet... det blev väl max 4-5 artiklar? De har ju inte exponerat namnet något vidare heller. Redbet är ju fortfarande tämligen okänt. Hade varit bättre de hade kört de pengarna på att sponsra någon serie, typ PrisonBreak när den kommer i januari då den lär få enorm uppmärksamhet ungefär som Loka gjorde med Desperate Houswife.

Njaee.. jag tror inte detta stämmer. Antingen jobbar du åt Redbet eller så har du blivit lurad av någon som jobbar där för att sprida det på Flashback o få igång snacket... Snart dags att flytta tråden till konspirationer tror jag
2005-12-06, 22:12
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:

Nja, lyckats har det väl inte. Bra PR handlar om awareness för budskap. Hade Redbet bara velat få ut budskapet hade de som sagt varit effektivare om de köpt mediautrymme. Du är säker på att du inte menar vad RedBet har "köpt" Linda Rosing för under en längre tidsperiod och att vi kommer se mer av henne? De hade jag i så fall fattat, hennes relation med media är såpass god att hon nog kan sälja in sig själv. Men över en miljon för en artikel. Nej det verkar sjukt.Är det snat så är jag mycket intresserad av vem det är som har dealat fram pengarna för just den där soppan. Han eller hon verkar ju minst sagt otroligt vass om det nu är sant.

/CW

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in