2008-08-04, 22:57
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbögen
Hm. Stämmer det verkligen? Titta bara omkring här på FB så är det fullt av män som mobbar varann för ingenting.

Skillnaden är just att män,enligt de själva,inte mobbar,de påpekar bara detaljer!

När kvinnor agerar på mäns vis,genom att påpeka detaljer,så är vi skvallriga kärringar!

Tänk om män kunde sluta att inbilla sig saker!
2008-08-04, 23:01
Medlem
Fru Fossils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Nej jag har verkligen inte märkt någon lika utbredd mobbning här faktiskt från er sida, jag menar ni skriver väl några sidor varje dag var om denna kvinna.

T ex om jag skriver någonting oväntat om Linda här så skriver jag ju det för att få igång er kvinnor, jag ser inte era svar som någon mobbning utan mer underhållning.

Lilla vän.
Du har aldrig skrivit något oväntat.

Det du skriver är precis vad man kan vänta sig av dig.
2008-08-04, 23:03
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Lilla vän.
Du har aldrig skrivit något oväntat.

Det du skriver är precis vad man kan vänta sig av dig.

Frugan!

2008-08-04, 23:07
Medlem
Husbögens avatar
Citat:
Jo det stämmer helt klart att majoriteten är män som håller på, men när det gäller kvinnor så tycker jag absolut att de är värst mot varandra. Nu tänker jag inte på FB utan även utanför datorskärmen.

Ok. Nu går vi fullständigt offtopic här men jag måste motsäga din åsikt. Jag har erfarenhet av att jobba i miljöer med kvinnodominans, mansdominerade arbetsplatser och mixade. Det stämmer att kvinnor är grymma mot varandra, det var mycket skitsnack och det skedde oftast bakom ryggen på varandra på jobben jag haft. Dom var också bra på att snacka skit ena sekunden och ögonblicket efter le mot "mobboffret" och leka bästis när denna kom in i rummet.

Män däremot är mycket mer "face to face", och många gånger så är det "på skämt" fast det är lika hårt ändå. Män har också en tendens att gruppera sig och mobba ut den "svagare", genom att inte prata med denna överhuvudtaget tex, inte bjuda in denna på grabbkvällar, eller öppet i ett sällskap "skämta". Eller hälsa på denna med något nedsättande öknamn. Den "skämtsamma" undertonen är nästan alltid framträdande. Män är bra på att snacka skit om varandra, men det blir mer personligt, medan kvinnorna "skvallrar".

Mixade miljöer är bäst. Det är då det är som roligast att jobba.

Slut på OT.
2008-08-04, 23:09
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Nej det är inte kul med folk som ska slåss på fyllan, men att se på det på tv är verkligen kul. Nu var det ju inte så att han slogs utan mer eller mindre hotade med stryk och det var så töntigt så att det blev väldigt underhållande. Sen förstår jag att vi tycker olika, du är säkert flera år äldre än mig och dessutom kvinna. Så vi är väl kanske inte så jättelika.

Inte ens då! Jag såg säsongen så jag vet hur mkt bråk det blev och att det inte var regelrätta slagsmål. Nåt blev väl nåt som bara kan beräknas som fall i golv av kombatanterna, de var för fulla att klara att hålla balansen.

DonnyBoy! Jag är en gammal käring och jag kan vara din mamma och vi tycker olika om i princip allt så det är nåt jag tagit förgivet sedan länge och jag är förvånad att du inte gjort det än. Kanske du behöver några år till på nacken för att fundera lite så du märker sånt av sig självt liksom. Oavsett ålderskillnad är du en kul prick!
.
2008-08-04, 23:12
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag är 22, hon kanske kan vara min mormor?

Nä, jag behöver typ 20 år till på mig för att uppnå min fulla kapacitet i rätten att få säga vad jag vill, när jag vill och hur jag vill - så där som gamla käringar gör vettu. Får FB finnas kvar så länge och vi båda leva och ha hälsan och fortfarande hänger här så märker du skillnaden. Du behöver de 20 åren på att lära dig hantera mig som nybliven ragata.
.
2008-08-04, 23:14
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neandra
Ska man döma av ditt ordval och språk så kan vi väl i så fall tillkännage att du är omkring 13... MissTaken:s ålder kan jag inte spekulera om förrutom att hon hittills har visat sig vara en smart och intelligent kvinna, oavsett ålder... Och inte att förglömma, helsikes smartare än du... Linda fylla globen?! Det säger allt...

Nu blev jag lite röd om kinderna får jag erkänna. Tack!
.
2008-08-04, 23:20
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Jag är jätteglad för att vi äntligen fått se hur torkskåpet ser ut.
För visst blev man ju nyfiken när man sett bliderna på tvättmaskinerna.

Nu undrar jag om det kanske finns torktumlare också.
Rentav mangel kanske?

Det är så spännande för oss på vischan att få se hur fint de lever i stan.

Sen undrar jag varför i hela fridens namn hon springer omkring på stan och käkar sallad. Kräver ju inte några insatser av den högre skolan för att slänga ihop en räksallad. Med tanke på hur många hon satt i sig borde hon väl veta vad som ingår i en sån sallad numera?

Men det är vad jag tycker, det.
Jag lägger hellre pengarna på annat än restaurangbranschen.

Jag tycker det är väldigt tacksamt att Farmor tar med sån där i sin blogg. När man som vi bor i byhåla så är man ju inte så van vid såna där faciliteter och lyxprylar. Jag kan inte låta bli att undra när det ska komma hit? Jag ska prata med godsägaren och famföra önskemål om en sån tvättstuga. Problemet är att jag också vill ha trägolv, det jordstampade känns lite för omodernt. Jag tror inte jag kan flirta mig till båda sakerna....idel problem mao.

Jag har helt klart inget emot restauranter men nog skulle jag äta annat än sånt som går att slänga ihop på en sekund hemma. Ja, ännu en grej med Farmor jag inte begriper mao.
.
2008-08-04, 23:22
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jadu,Frugan!

Här i fjollträsk har vi slutat med att ligga på knä vid bryggan med klappträt i högsta hugg när vi tvättar våra kläder!

Att Linda inte manglar sina lakan och krusar örngottsbanden övergår mitt förstånd!

Tänk på så lurade dagens småflickor,och stjärtpojkar blir,när hon undanhåller en sådan viktig detalj i vardagslivet!

Antagligen så manglar inte Linda då hennes proteser ligger i farozonen för att åka med in mellan valsarna!

Men om jag tror rätt,så blir det nog en bloggbild,eller två,om Lindas nyvunna intresse för manglade lakan!

Vill även lämna en notis till nytillkomna tittare,att Marcus fagertjosan var andra valet gällandes mötet med Linda för gratisblaskan Nöjesguiden!

För den som blev tillfrågad först,och dissade Linda hårt,var nämligen Dominika!

Haha, jag kanske ÄR avis på Farmor och hennes lyxliv ändå! Har ni kommit SÅ långt överlag, inte bara det fina folket alltså?

Klokt val av Dominika men det förvånar mig inte - en klok tjej!
.
2008-08-04, 23:25
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbögen
Men jag tycker det är fascinerande på riktigt! Jag vet inte om du hatar henne men nåt är det iaf och jag blir lika förvånad varje gång jag kommer in här.

( Observera att detta är ingen "har du inget annat att göra eller?"-beskyllning. Jag är själv upptagen med att följa andra kändisars liv men Rosing är så... obetydlig. Leila K. däremot, där har vi ett riktigt spännande fall. )

Obetydlig! Där har du ordet för dagen! Det är det som är en del av grejen för mig varjefall. Hon är väldigt obetydlig men kämpar frenetiskt i många år för att göra sig betydlig och det funkar inte alls. Det är otroligt fascinerande att följa.

Lite kort sammanfattat.
.
2008-08-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl

Så är där ett par bilder på lastbilen med ankan och en på henne med en djupt urringt (eller vad man ska kalla det) där plasttuttarna håller på att trilla ur.
Inte så glammigt.
Att plasttuttarna är på väg ur linnet, därom råder ingen tvekan.
Men om ni kollar inlägget hon gjorde idag som var publicerat 15.44 så ser man något märkligt. Eller märkligt kanske var fel ord, någor inte helt oväntat kanske passar bättre in.
På 2 av bilderna har hon ett vitt linne på sig. Men på en tredje bild (den översta) så har linnet spruckit så att urringningen blivit ännu större.

Fast måste erkänna att jag har mina aningar om att det inte behöver ha gått till så.
Känner man Linda rätt så tyckte hon väl att det inte räckte med den urringningen som var från början så hon kanske helt sonika tog ett tag med sina specialdesignade klor och helt enkelt rev upp den. För att på det viset bli ännu sexigare, och ännu vackrare, och ännu mer lik Viktoria Silvstedt osv.

Ja, vad ska man säga? Hur länge ska detta hålla?
Väntar mig en kollaps inom några månader.
2008-08-04, 23:28
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Det är nog ingen tillfällighet att MaeWest och att de flesta är kvinnor här som klankar ner på våran Anka. Kvinnor är faktiskt de värsta mobbarna mot varandra. Vi män orkar inte ödsla samma energi på att trycka ner varandra.

Men jag kritiserar er inte, detta är vanligt bland fruntimmer.

Män snackar ofta om hur skvallriga kvinnor är men jag lovar och svär att min erfarenhet i verkligheten och efter att ha börjat hänga på FB är att killar är svårare att få igång men jävlar vad de kommer igång när de väl börjat. Tjejer har inte en chans då!
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in