2008-07-22, 15:53
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #2:

Äpplet faller inte långt från trädet,eller?
Published: Idag, 13:42

Ja ,då har man gjort klart hemsysslorna.
Duschat fixat till sig och kollat mina mail.
Herregud vad mail jag får.
Det är ett halvtids jobb att bara gå igenom min mailbox
varje dag.
Men det är bara roligt.

Nu väntar jag på att tjejerna ska fixa klart sig så
vi kan åka in till stan.
Jag ska på jobbmöten idag och tjejerna ska
shoppa.

Melissa:
-Mamma,bara så du vet så ska jag shoppa idag.

Jag:
-Jaha?

Melissa:
-Jaa?

Jag
-Jaha?

Melissa:
-men å!

Jag:
- vaddå å?(jag retas med henne,jag vet vad hon är ute efter).

Melissa:
-Jag behöver pengar!

Jag:
-Varför säger du inte det med en gång(ler)?

Melissa:
-Men orka vara du mamma!

Jag:
-Jaaaa!och vad säger man då?

Melissa:
-Snälla mamma kan jag få pengar att shoppa för?

Jag:
-Så ska man fråga,självklart får du det ,men du vet
vad du måste göra då?

Melissa:
-Jaaaa mamma,jag ska städa mitt rum och hjälpa
dig hemma med städningen.

Jag:
-Bra! fan nu låter jag som min morsa igen,suck!

Jag känner igen mig så tydligt i henne i de här
sammanhangen när det kommer till pengar.
Jag var exakt likadan mot min pappa(hahaha).
Och han gav mig alltid pengar när jag ville.
Det visste jag och lärde mig snabbt.

Nu får man igen och smaka på sin egna medicin.

Mina föräldrar skulle säga så här nu om dom
hörde detta:

-Ja,Linda! äpplet faller inte långt ifrån trädet."

Kanske dags att sätta stopp då så Melissa lär sig att hushålla lite - bra kunskap att ha när man blir vuxen.
.
2008-07-22, 15:55
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Jepp, och här kommer länken till det uttalandet!
https://www.flashback.org/showpost.php?p=8714507&postcount=5574

Hittade även det här uttalandet när jag googlade lite. Ganska humoristiskt men träffande!

http://skolman.bloggagratis.se/2008/03/04/548258-alex/

En annan länk som totaldissar henne!
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.844599

// Dempa

Haha, underbara länkar - tackar så mkt!
.
2008-07-22, 15:55
Bannlyst
Tydligen är det faddes kort hon håller fram
2008-07-22, 15:56
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Och mamma Linda ser mer fjortisklädd ut än dom två fjortisarna. Hon är bara för patetiskt.
Hon måste kräva väldigt mycket bekräftelse nu med 2 tonårstjejer hemma.

http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/14/e9aeb435-ca54-4842-8915-ce662f94d692.jpg

http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/14/ba817856-9f61-4cec-b4e7-0913c6d72901.jpg

De där bilderna låg inte ute när jag kopierade in inlägget men du har helt rätt, på kläderna skulle man ta Farmor som den yngsta i gänget. Är jag för gammal själv eller borde hon inte klä sig liiiiite mer vuxet när hon har så stora barn?
.
2008-07-22, 15:58
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Finns ju ett till scenario. Bobby frågar E.M.D killarna är det okej om jag ringer....

Att han alls frågar är det konstiga i det här men skitbra för grabbarna som därmed fick reklam och Melissa fick en underbar träff med sina idoler.
.
2008-07-22, 15:59
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen
Tydligen är det faddes kort hon håller fram
Haha, va?! Själv ser jag inte vad det står men nog måste han väl tagit med sig alla sina kort när det tog slut...?
.
2008-07-22, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Haha, va?! Själv ser jag inte vad det står men nog måste han väl tagit med sig alla sina kort när det tog slut...?
.

läs kommentarerna tydligen har dom synts ute tillsammans igen.
några har förstorat kortet där hon håller i bet kortet och det är inte linda som det står utan faddes.
2008-07-22, 16:47
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
läs kommentarerna tydligen har dom synts ute tillsammans igen.
några har förstorat kortet där hon håller i bet kortet och det är inte linda som det står utan faddes.

Aha, sorry...jag får alltså lov att lära mig att läsa lite kommentarer också och göra det till en vana! Kul skvaller du kom med så självklart ilar jag dit och försöker uppdatera mig om läget.

Edit: Har nu plöjt igenom alla kommentarerna och det måååste finnas en inställning som gör att hon ändrar så att fler visas per sida, inte bara jag som inte orkar plöja allt i normala fall. Såg kommentarer som tydligt visade att de inte läst alla.

Detta var det närmsta jag fann (kanske har missat nåt) som sade att det var Faddes kort:

"Alla som känner Fadde och dig vet att han försörjer dig fortfarande och du är inte lite fräck som lägger ut hans kreditkort och håller för hans namn så det är han som får betala när räkningen kommer som vanligt. Åklagaren borde dömma dig till fängelse och fria Fadde för det är du som ligger bakom all slöseri med pengar och gör det än idag."

Om fingrarna ligger på namnet på kortet så borde det inte gå att se ens vid förstoring. Om det nu ÄR så att det är Faddes kort så är det svinigt, oavsett om de återigen är ett par eller inte.
.
Senast redigerad av MissTaken 2008-07-22 kl. 17:02.
2008-07-22, 17:18
Bannlyst
Skrevs: Idag, 14:08
Från: Ej registrerad medlem

Precis där hon håller med fingrarna står det Faddes riktiga namn och inte Lindas fy fan vad trött jag blir. Han är dömd för hennes skull och hon fortsätter att länsa hans konto. När ska hon sluta Tro?

Skrevs: Idag, 14:06

Ja det är 100% Faddes kort jag vet det. Linda är fortfarande ute efter hans pengar. Hon visar ju inte ens hennes namn på Kreditkortet för att det står Fadde på det och inte Linda det fattar ju vem som helst.

Skrevs: Idag, 14:05

Jag tror att ni har rätt, förstorar man bilden så står det inte Rosing på den, Det kan stå Faddes riktiga namn, Tydligen umgås de ännu eftersom folk set dem tillsammans.

------------------------------------------------------------------
jag har ingen aning om vad som är sant eller inte men att fadde är IQ fattig förstod man rätt fort, inte bara förskingrar han pengar och åker dit han har upprepade gånger tagit tillbaka Linda efter hon smakat på andra killar.
så jag skulle nog tro att det är mycket möjligt att det är faddes kort ändå.
2008-07-22, 18:04
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
hahahaha. Har anknäbben polisanmält någon/några för mobbing? Info?
Och att lindarosing.se går direkt till FB var bland det roligaste jag sett.
2008-07-22, 18:08
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Hmm ser inte melissas kompis mest vettskrämd ut på bilden?
2008-07-22, 18:49
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Skrevs: Idag, 14:08

Precis där hon håller med fingrarna står det Faddes riktiga namn och inte Lindas fy fan vad trött jag blir. Han är dömd för hennes skull och hon fortsätter att länsa hans konto. När ska hon sluta Tro?

Skrevs: Idag, 14:06

Ja det är 100% Faddes kort jag vet det. Linda är fortfarande ute efter hans pengar. Hon visar ju inte ens hennes namn på Kreditkortet för att det står Fadde på det och inte Linda det fattar ju vem som helst.

Skrevs: Idag, 14:05

Jag tror att ni har rätt, förstorar man bilden så står det inte Rosing på den, Det kan stå Faddes riktiga namn, Tydligen umgås de ännu eftersom folk set dem tillsammans.

------------------------------------------------------------------
jag har ingen aning om vad som är sant eller inte men att fadde är IQ fattig förstod man rätt fort, inte bara förskingrar han pengar och åker dit han har upprepade gånger tagit tillbaka Linda efter hon smakat på andra killar.
så jag skulle nog tro att det är mycket möjligt att det är faddes kort ändå.

Ja, jag vet inte men en massa "kan, kanske, det vet ju alla" är inte nåt som för mig gör att det står skrivet i sten. Men nog finner jag det väl inte alltför otroligt ändå. Han är i sånt fall snart i hennes nivå vad gäller idioti. Om de nu är tillsammans igen så kan man ju undra om han njuter av förnedring. Det är ju inte direkt shyssta saker hon gått till pressen om varje gång det tagit slut mellan dem. Han kan inte ha mkt ryggrad, stake eller stolthet vilket är märkligt eftersom utländska killar brukar ha så mkt så det blir FÖR mkt.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in