Citat:
Ursprungligen postat av 35-åringen
Men jag hoppas att flickvännen/svenskaläraren slant på tangentbordet när hon skrev "dem" istället för "de"... Annars kastar hon sten i glashus.
Haha jag tänkte samma sak, hon är född 1980 och jag 1974. På "min tid" fick man lära sig när man skall använda "dem", "de" och aldrig skriva "dom" (men jag tycker att "dom" borde ingå i SAOL).
-edit tror det var slarv som är väldigt vanligt då man sitter bakom ett standard qwerty-tangentbord.
K svarar 35åringen via quanto_tempos konto:
----------------------
Jag slant, klaga på mig men Linda Rosing är mycket värre i språkbruk