2008-07-19, 15:33
  #2725
Medlem
35-åringens avatar
Men jag hoppas att flickvännen/svenskaläraren slant på tangentbordet när hon skrev "dem" istället för "de"... Annars kastar hon sten i glashus.
2008-07-19, 15:37
  #2726
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 35-åringen
Men jag hoppas att flickvännen/svenskaläraren slant på tangentbordet när hon skrev "dem" istället för "de"... Annars kastar hon sten i glashus.

Haha jag tänkte samma sak, hon är född 1980 och jag 1974. På "min tid" fick man lära sig när man skall använda "dem", "de" och aldrig skriva "dom" (men jag tycker att "dom" borde ingå i SAOL).

-edit tror det var slarv som är väldigt vanligt då man sitter bakom ett standard qwerty-tangentbord.


K svarar 35åringen via quanto_tempos konto:
----------------------
Jag slant, klaga på mig men Linda Rosing är mycket värre i språkbruk
__________________
Senast redigerad av quanto_tempo 2008-07-19 kl. 15:51.
2008-07-19, 16:34
  #2727
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Undrar hyr mycket stackars Tures pyntade upp för att hon skulle nämna dom i sin blogg?

"Sveriges bästa och godaste räksallad hittar ni på "Tures"."

För ingen kan väl på fullaste allvar kalla det där för Sveriges bästa räksallad utan att få något för det ? Portionen är ju hur mesig som helst. Nån som testat den och kan säga exakt hur god den är?
2008-07-19, 16:38
  #2728
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Tack för inklippet! Jag orkar inte läsa kommentarerna alltsom oftast så det här var kul att få!

Det är märkligt att all kunskapsbrist vad gäller stavning ska diagnostiseras till dyslexi. Det är förbannat grymt mot dem som faktiskt lider av det och har man lite mer kunskap än Farmor och hennes gelikar så vet man att dyslexi visar sig på helt annat sätt än det Farmor presterar. Diagnos bör med detta och annat kunna bli lågbegåvad!
.


tom sifferdyslexier kan man vara idag. Undrar hur mycket det kommer att missbrukas. Säkert lika mycket som adhd
2008-07-19, 16:45
  #2729
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Undrar hyr mycket stackars Tures pyntade upp för att hon skulle nämna dom i sin blogg?

"Sveriges bästa och godaste räksallad hittar ni på "Tures"."

För ingen kan väl på fullaste allvar kalla det där för Sveriges bästa räksallad utan att få något för det ? Portionen är ju hur mesig som helst. Nån som testat den och kan säga exakt hur god den är?

Jag undrar om den här typen av reklam verkligen funkar?
2008-07-19, 16:51
  #2730
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursäkta mig, det var jag som klagade om hennes sätt att skriva.
Jag är svenskalärare i årskurs 4- 9 så jag vet vad jag pratar om.
Det första en vettig människa bör kunna är att stava rätt.
Hon kan inte det, alltså är hon inte vettig....

Jag har för mig att korrekt svenska är "Svensklärare" Och inte svenskalärare.

Och behöver man verkligen säga "stava rätt". Det räcker väl med att säga "Man bör kunna stava", för då är det ju per automatik rätt?

Men vad vet jag. Jag är inte Svensklärare.
2008-07-19, 17:06
  #2731
Medlem
William Hainess avatar
Sammanträffande att både Blondinbella och Bionda äter på Tures?

http://www.blondinbella.se/1212483256_lunch_p_tures.aspx
2008-07-19, 17:08
  #2732
Medlem
SamBams avatar
Lekte lite med photoshop.

http://img133.imageshack.us/img133/4186/implantsvn6.jpg
2008-07-19, 17:57
  #2733
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
tom sifferdyslexier kan man vara idag. Undrar hur mycket det kommer att missbrukas. Säkert lika mycket som adhd

Haha, vänta bara! Mängder av mattelärare kommer få det problemet att brottas med med tiden!
.
2008-07-19, 17:58
  #2734
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag undrar om den här typen av reklam verkligen funkar?

Tror inte fjortisar har råd att äta där utan målsmans sällskap och plånbok.
.
2008-07-19, 17:59
  #2735
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Jag har för mig att korrekt svenska är "Svensklärare" Och inte svenskalärare.

Och behöver man verkligen säga "stava rätt". Det räcker väl med att säga "Man bör kunna stava", för då är det ju per automatik rätt?

Men vad vet jag. Jag är inte Svensklärare.

Med litet S mitt i en mening men annars har du rätt!
.
2008-07-19, 18:06
  #2736
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Tror inte fjortisar har råd att äta där utan målsmans sällskap och plånbok.
.

Du har antagligen rätt, plus att jag antagligen inte ingår i deras målgrupp då jag aldrig skulle äta någonstans baserat på att Linda varit där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in