2008-07-19, 12:21
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Dagens Farmor #1:

"Klar kl:03:00!
Published: 4 minuter sedan

Jag blev klar med min krönika till Kl:03:00 inatt.
Den som ska komma ut i Veckans Nu om ca två veckor.
Jag blev väldigt nöjd med den,hoppas att ni oxå kommer
att gilla den. Mina privata bilder som kommer att vara till den
här krönikan är jättefina.
Det är förresten min sista krönika som jag skriver för dom.

Lite sorgligt faktiskt.
Jag har ju börjat vänja mig med att skriva krönikor nu.
Men vem vet, det kanske jag kan göra för någon
annan tidning nu. Jag hoppas iallafall det!

Jag har verkligen sovit jättedåligt det lilla jag har sovit inatt.
Varför vet jag inte, känner mig bara helt slut.

Men jag var tvungen att gå upp nu eftersom mina
föräldrar är här om en halvtimme.

Vi ska åka tillIkea och hämta Melissas säng och
massa andra saker till hennes rum.
För idag ska det bli klart!

Återkommer med bilder,,,,,,,"

Får hon inte fler krönikerjobb så har hon ju bloggen. Där kanske det kan tänkas tas upp annat än shopping och nagelvård...?
.

Citat från Miss Botox blogg:
"Det är förresten min sista krönika som jag skriver för dom."

Tacka fan för det!

Inte ens "Veckans NU"ser tjusningen i Lindas Västerås-svenska!

Eller så anser de att deras läsare passerat fjortis-stadiet med råge och kanske vill ha en krönika som går att läsa och förstå,samtidigt!

Linda kanske snart blir hedersmedlem i Melissas skoltidning?

Och min åsikt om Hanky att engagera denna kvinna som ger begreppet hjärnsläpp ett ansikte.....
2008-07-19, 12:27
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Ge inte anknäbben några dumma idéer nu är du snäll. Snart får vi väll läsa om hur hon skall börja skriva krönikor för en liten lokaltidining i Gurkstan.
2008-07-19, 12:31
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Och min åsikt om Hanky att engagera denna kvinna som ger begreppet hjärnsläpp ett ansikte.....

Med tanke på att den genererar över 100 000 besökare per vecka åt Hanky, så skulle jag nog anse att det är det som håller hela sajten flytande.
2008-07-19, 12:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Det är det jag sagt från början...vi har verkligen inte sett det sista av denna lilla wannabee!

Jag brukar undvika att kommentera på hennes barn, men hennes förändring är slående!

Jag hoppas verkligen att pappan kan bekämpa Linda-generna nu till hösten. Don't do it Melissa!
2008-07-19, 14:22
Medlem
quanto_tempos avatar
blogkommentarer

Kanske lite OT men jag introducerade min flickvän (K) för denna tråd. Snäll som jag är skickade jag en länk till farmors blogg och K reagerade på farmors språk, utdrag från kommentarerna på http://www.hanky.se/LindaRosing/8712?PaginCurPag=2&TotalRecords=94

Älskar att höra kvinnor tjafs med varandra i bloggcomments

------------------------
(K)
Skrevs: Idag, 09:20
Från: Ej registrerad medlem

Linda, du borde gå om grundskolan!
Du måste lära dig att stava samt få rätt meningsuppbyggnad, dessutom
sluta särskriva!

(annan)
Skrevs: Idag, 09:50

spelar det nån roll om hon särskriver, stavar fel och får fel meningsuppbyggnad?? Till och med min ettåring fattar vad Linda skriver så det är kanske DU som behöver gå om skolan!!

(K tror jag)
Skrevs: Idag, 10:02

Då ska du vara väldigt stolt över din ettåring!! Det är verkligen inte många ettåringar som kan läsa..

(K)
Skrevs: Idag, 11:56

Ursäkta mig, det var jag som klagade om hennes sätt att skriva.
Jag är svenskalärare i årskurs 4- 9 så jag vet vad jag pratar om.
Det första en vettig människa bör kunna är att stava rätt.
Hon kan inte det, alltså är hon inte vettig....

(annan)
Skrevs: 49 minuter sedan

till dig som är lärare i svenska....du borde ju då veta att det finns dom som har dyslexi även som vuxna.Fyy faan va lågt av dej att klaga...gör du likadant mot dina elever!!!???

(K)
Skrevs: 12 minuter sedan

Jag är medveten om dyslexi även dyskalkyli, men det vet väl inte du vad det är?

Saken är den att jag är världens snällaste fröken och jag lär mina elever att stava rätt...jag vill att dom ska bli tagna på allvar när dem är vuxna.

(K)
Skrevs: 8 minuter sedan

Förr esten, har d en h är så kallade männi skan gå tt ut med att hon har dys lexi?
Myck et ann at har hon ju gått ut med ;o)

/Svenska fröken

-------
2008-07-19, 14:28
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

VAD FÖR JOBB? x 5000

Det jag tänkte på här var att hon jobbar som bloggare, heltid dessutom enligt henne själv. Sen säger hon i den här intervjun att sexfrustrationen lägger hon på jobbet och "förstå vilket bra jobb jag KOMMER att göra".

Hankypanky-chefen borde ta ett snack med Farmor och begära att hon jobbar ordentligt för den lönen hon får. Så länge som hon inte "börjat" jobba så minskas lönen därefter.
.
2008-07-19, 14:32
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Imponerande ....karriär. Det vettigaste, eller enda vettiga ska vi säga, har varit en utbildning till flygvärdinna. My god. Och hur gick pokerkarriären? Inte bra antar jag. Men jag tror jag måste ha missat den fadäsen totalt! Hon kan väl inte vara smart nog för att hävda sig i pokerrummen? Eller var det klädpokerproffs hon satsade på?

Jättebra enligt henne själv. Hon kom på 637:e plats (eller nåt sånt, det var tresiffrigt varjefall) i en tävling och var supernöjd. Hon träffade pokerproffset Mikael Westlund (?) iom pokerkarriären och lämnade Fadde och badade mysigt med sin nya kärlek i tidningsreportage och hade aldrig varit sååååå lycklig och han var allt hon letat efter och massor av andra klyschor. Två veckor senare (typ) så var den stora kärleken slut och Farmor tillbaka hos Fadde och hon har aldrig mer spelat poker, inget som hörts varjefall. Så kan det gå!
.
2008-07-19, 14:34
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark-Sempai
"Jag är lycklig och mår bättre än någonsin. Att vara singel har varit oväntat härligt, det är som om en svart sten har lättat. Jag behöver inte ha dåligt samvete för någonting och hela tiden gå runt och ha ont i magen. Vill jag träffa någon så gör jag det. Vill jag äta middag med någon så kan jag göra det"

Ja, måste vara skönt för henne att inte behöva bli nerbrottad och förhörd av en svettig vitlökluktande spybarvakt"chef" varje gång hon varit ute, bara för han har en blott 11 cm erigerad penis och ett mindervärdeskomplex.

Så förskräckligt illa kan det ju inte varit trots magontet. Hur många ggr var de tillsammans egentligen? Jag tror att Fadde ville ha ett normalt liv, familjeliv men inte hon och därmed så fick hon ju inte göra som hon ville och blev lite kinkig. Som vanligt är det andras fel.
.
2008-07-19, 14:36
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Citat från Miss Botox blogg:
"Det är förresten min sista krönika som jag skriver för dom."

Tacka fan för det!

Inte ens "Veckans NU"ser tjusningen i Lindas Västerås-svenska!

Eller så anser de att deras läsare passerat fjortis-stadiet med råge och kanske vill ha en krönika som går att läsa och förstå,samtidigt!

Har du/någon annan läst några av krönikorna i tidningen? Jag är nyfiken och vill se vad hon skriver.

Hjärnsläpp åtföljt av utnyttjande när hjärnsläppet visade sig bli ett klokt beslut för affärerna.
.
2008-07-19, 14:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Kanske lite OT men jag introducerade min flickvän (K) för denna tråd. Snäll som jag är skickade jag en länk till farmors blogg och K reagerade på farmors språk, utdrag från kommentarerna på http://www.hanky.se/LindaRosing/8712?PaginCurPag=2&TotalRecords=94

------------------------
(K)
Skrevs: Idag, 09:20

Linda, du borde gå om grundskolan!
Du måste lära dig att stava samt få rätt meningsuppbyggnad, dessutom
sluta särskriva!

(annan)
Skrevs: Idag, 09:50

spelar det nån roll om hon särskriver, stavar fel och får fel meningsuppbyggnad?? Till och med min ettåring fattar vad Linda skriver så det är kanske DU som behöver gå om skolan!!

(K tror jag)
Skrevs: Idag, 10:02

Då ska du vara väldigt stolt över din ettåring!! Det är verkligen inte många ettåringar som kan läsa..

(K)
Skrevs: Idag, 11:56

Ursäkta mig, det var jag som klagade om hennes sätt att skriva.
Jag är svenskalärare i årskurs 4- 9 så jag vet vad jag pratar om.
Det första en vettig människa bör kunna är att stava rätt.
Hon kan inte det, alltså är hon inte vettig....

(annan)
Skrevs: 49 minuter sedan

till dig som är lärare i svenska....du borde ju då veta att det finns dom som har dyslexi även som vuxna.Fyy faan va lågt av dej att klaga...gör du likadant mot dina elever!!!???

(K)
Skrevs: 12 minuter sedan

Jag är medveten om dyslexi även dyskalkyli, men det vet väl inte du vad det är?

Saken är den att jag är världens snällaste fröken och jag lär mina elever att stava rätt...jag vill att dom ska bli tagna på allvar när dem är vuxna.

(K)
Skrevs: 8 minuter sedan

Förr esten, har d en h är så kallade männi skan gå tt ut med att hon har dys lexi?
Myck et ann at har hon ju gått ut med ;o)

/Svenska fröken

-------

Tack för inklippet! Jag orkar inte läsa kommentarerna alltsom oftast så det här var kul att få!

Det är märkligt att all kunskapsbrist vad gäller stavning ska diagnostiseras till dyslexi. Det är förbannat grymt mot dem som faktiskt lider av det och har man lite mer kunskap än Farmor och hennes gelikar så vet man att dyslexi visar sig på helt annat sätt än det Farmor presterar. Diagnos bör med detta och annat kunna bli lågbegåvad!
.
2008-07-19, 14:49
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo

-------
Din flickvän är underbar.
2008-07-19, 14:51
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Din flickvän är underbar.

+1
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera