2008-04-10, 16:36
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Grattis Linda! Denna karriär lär hålla lika länge som resan till Gran Canaria tar och sen kommer nästa uttalande "Jag har funnit mitt kall, jag ska bli reseledare på Gran Canaria".

Hon kommer sluta våldtagen, sönderslagen och full med knark inom en 10-års period.
2008-04-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
17 500 kr är ju ingen astronomisk summa direkt...

För henne är de det. För jag har iaf alltid undrat var hennes pengar trillar in någonstans. Kan ju inte vara STIM-pengar från hennes låt/-ar(?).
2008-04-10, 16:45
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
17 500 kr är ju ingen astronomisk summa direkt...

För vissa, inte för andra. Sen tillkom det 1000:- för läkarundersökning och 300:- för språktest också.
2008-04-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
För vissa, inte för andra. Sen tillkom det 1000:- för läkarundersökning och 300:- för språktest också.

Och hon klara båda!?!?!
2008-04-10, 17:36
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Och hon klara båda!?!?!

Hon klarar att censurera sin blogg iaf. Alla frågor om hon gått på CAT of Sweden plockas bort...
2008-04-10, 18:33
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtänk
hur hade hon råd?
Hmm, tänka, tänka... dina skattepengar kanske?
2008-04-10, 19:44
Medlem
Frågan är om nått flygbolag vill anställa henne.
Mitt tips är Ryan air, är väl det flygbolaget som har en " flygvärdinnekalender"
2008-04-10, 20:02
Medlem
Treutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
[...] Hon kommer sluta våldtagen, sönderslagen och full med knark inom en 10-års period.

Och jag längtar tills den dagen.

Om nån vecka så inser hon följande: "Shit jag tjänar inte alls mycket pengar", "Shit jag träffar min barn ännu mindre och dom har börjat kalla grannkärringen för mamma", "Shit nån gubbe tog mig på röven och ingen bryr sig när jag skriker om det", "Shit jag kanske skall bli ihop med Fadde igen" o.s.v.
2008-04-10, 20:43
Medlem
siwsans avatar
Hyllningar

Citat:
Nu är Linda utbildad. Och vilket fint yrke sen då!
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article2223470.ab

Jag hyllar Linda för denna fantastiska bragdinsats. "Jag har pluggat jättehårt", "allt var på engelska", "barnen är stolta över att jag studerat" och "jag ska nu satsa allt på barnen". Var det inte så (har jag för mig) att Lindas barn inte ville veta av henne?

My ass. Utbildningen är en (enligt branchfolk) treveckors zoombie-liknande kurs där man få lära sig le, servera utan att spilla och att mima till förinspelat band om säkerhet och utrymningsvägar.

Jag skulle INTE vilja ha Linda som flygvärdinna sittandes i en Boeing 767 som fått båda motorerna utslagna under en färd över Atlanten. Är det någon som skulle få panik och tokspel så är det Linda.

...hon verkar "ha tonat ner sin exteriör" något med mer dämpad (men endå aggressiv) mejk.

Är maken Fadde inlåst förresten?

En fantastisk A-kvinna. Ett föredömme och en gedigen representant för den framgångsrika kvinnligheten.

Antagande: Hon kommer aldrig i livet att fullfölja detta heller. Har hon fullföljt något annat än Big Brother?
2008-04-10, 20:52
Medlem
asdfasdfs avatar
Enligt Lindas blogg så verkar hon faktiskt ha kontakt med båda sina barn!
Hon har då publicerat bild i bloggen som skall vara på hennes dotter, och dottern har även skrivit blogginlägg i bloggen.

Hon har dessutom iaf genomfört utbildningen.
Med Lindas trackrecord verkar det vara en prestation i sig.
Jag tror och hoppas att Linda nu börjat växa upp och ta tag i sitt liv.
2008-04-10, 20:53
Medlem
rogerks avatar
Någon som vet hur mkt en flygvärdinna tjänar idag?? Har ju hört skräckhistorier om att piloter tjänar typ 22.000 kr i ingångslön.
2008-04-10, 21:07
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Någon som vet hur mkt en flygvärdinna tjänar idag?? Har ju hört skräckhistorier om att piloter tjänar typ 22.000 kr i ingångslön.

Enligt FAQ:en på CAT of Sweden (där hon 'utbildat' sej) var ingångslönen för cabin crew 2005 11.400-15.000:- och slutlön 18.000-25.500:- (detta hos svenska bolag).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in