2009-09-22, 21:28
Medlem
cynthias avatar
Direktsignal till polis, vilket trams.

http://www.sectoralarm.com/se/bostadslarm/content.asp?page=larmsystem

Citat:
Om ditt inbrottslarm skulle lösa ut skickas omedelbart en signal till SOS Alarm som genast kontrollringer tillbaka, oavsett om det är ett skarpt larm eller ett misstag. Uteblir ett svar, kopplas larmet till närmaste väktare som omgående åker för att kontrollera din bostad.
Och den där bärbara överfallslarmknappen kallas hos leverantören för

Citat:
Med fjärrkontrollen kan du fritt styra larmet från t ex sovrum eller garage. Med fjärrkontrollen kan man även aktivera trygghetslarmet.
Hade det inte varit enklare att anställa Fadde som dörrvakt.
2009-09-22, 21:34
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Men VAD i hela fridens är det som hänt???

Detta är något någon gör när de är stalkade.

Vad pågår bakom kulisserna ,tro?

Den där larmkombon är knepig. Och inget man skaffar sig enkom för att man vill spela kändis.

Så, nu undrar jag följande....vem, eller vilka, har satt press på Snutt o Patsy?

Någon som hört något?
En bedragen groupie till snutt? Ryska maffian? Baltligan?
Eller en varg som vill ha tillbaka sin päls som numera gör tjänst som Patsys kraniumkramare!

Igår på fyrans lokalnyheter så pratade de om att det var massa inbrott i innerstaden. De hade tredubblats på några månader.. eller vad det nu sa...

Det var på dagtid inbrotten skedde... och det hade hänt att barnen kommit hem från skolan när det ringde på dörren...

Rosing är ju hemma hela dagarna så det klart hon fruktar för sitt och sin BÄBIS liv...
2009-09-22, 21:35
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jag tycker likförbannat att det är en god sak att berätta om en vaccination som kan rädda liv. Kondylom är det som Melissa inte har, utan vaccineras mot, så det är inte särskilt privat.

Varför ska Linda Rosing skriva om detta på sin blogg? Gardasil informerar mynigheter och ungdomsmottagningar om och alla som har tonårsdöttrar har den informationen.

Att överhuvudtaget informera om en tonårings vaccination mot könsjukdomar är horribelt och elakt mot tonåringen. Vill Linda leka folkhälsoinstitut kan hon göra det utan att blanda in sin tonårsdotter.
2009-09-22, 21:35
Medlem
cynthias avatar
Grinden är kanske till för att hålla Kronofogden utanför.
2009-09-22, 21:42
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Varför ska Linda Rosing skriva om detta på sin blogg? Gardasil informerar mynigheter och ungdomsmottagningar om och alla som har tonårsdöttrar har den informationen.

Att överhuvudtaget informera om en tonårings vaccination mot könsjukdomar är horribelt och elakt mot tonåringen. Vill Linda leka folkhälsoinstitut kan hon göra det utan att blanda in sin tonårsdotter.
Agree. Linda skulle ha kunnat skriva om Gardasil utan att dra in dottern i det hela om hon nu verkligen hade intreserat sig för att sprida informationen och inte bara sälja dottern för ett par extra kronor i plånboken. När jag var i den åldern så var sex och könsjukdomar något pinsamt och privat och definitivt inget man ville att mamma basunerade ut öppet. Med tanke på att Linda är i min ålder så borde hon veta vad jag talar om men det är klart, hon knullar ju i TV också...
2009-09-22, 21:52
Medlem
Kattungemammans avatar
Citat:
"Nu är jag kär igen för första gången" och "Denna man är den senaste som är mannen i mitt liv" och "Jag är snart miljonär på sär skrivningar".

2009-09-22, 22:19
Medlem
Citat:
För första gången kan jag faktiskt försvara Patsy för att i sin iver över att tjäna pengar, hänger ut sin dotter i sin blogg till allmän beskådan.

Det positiva överväger. Att kunna hindra framtida cancer är ju hur bra som helst! Grattis Patsy att du tog till dig informationen om detta!

Och nu över till det som tydligen vållat en mindre folkstorm på vår skvallertråd! Att någon överhuvudtaget trodde att jag såg stolpskottet med signatur peterthelenius som just DEN peterthelenius...ni förvånar mig!

Trodde ni att J A G inte förstod att det var ett troll?
Jag var dessutom ironisk och väldigt bitsk!
Och blir därmed kallad diverse nedlåtande saker. Dessutom av folk som uppbragt påstår att jag mobbar vår kära botoxanka!

Vad är det som säger att det är ok att kalla mig saker, men det är inte ok för mig att skriva vissa saker om Patsy? Är det för att ni vill vara en smula bättre än mig? Eller att ni helt plötsligt får på pränt, som ett knytnävslag i magen, att ni i grund o botten är lika goda kålsupare som den bitska och bitterfittiga Mae West?

Nu är det ju så, att jag inte bryr mig ett smäck om er moralpanik! För har ni från början varit inne i denna tråd och hyvlat av Patsy någon gång, så har ni i mina ögon inte ett smack att protestera över!

Så, skit nu i mig! Jag är en doldis! Är alltså inte ett dugg intresserad av att som Patsy tapetsera stan med löp om "Nu är jag kär igen för första gången" och " Denna man är den senaste som är mannen i mitt liv" och "Jag är snart miljonär på sär skrivningar".

Jag vet att det låter väldigt konstigt, men jag är väldigt förtjust i Patsy! Kanske, k a n s k e , jag startar upp en blogg!

Jag vill även tacke de som faktiskt sett min ironiska och bitska sida av mina inlägg .
Och sedan säger jag som Patsys spökskrivare snutt: Ni övriga kan ta mina inlägg som ni vill!

P.S: Trollsnoppen "peterthelenius" som skickat mig ett pm....jag läser inte vad skit som helst!

Puss på er o ha en bra natt!
Händerna under täcket!

Mae West.

Sorry. Jag hade fel när det gällde intelligensen. Jag drar mig härmed tillbaka. Ha det bäst.
2009-09-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit

Äh! bry er inte om rejdar, han är lika blåst som ankan, han fattar nada!
2009-09-22, 22:21
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Agree. Linda skulle ha kunnat skriva om Gardasil utan att dra in dottern i det hela om hon nu verkligen hade intreserat sig för att sprida informationen och inte bara sälja dottern för ett par extra kronor i plånboken. När jag var i den åldern så var sex och könsjukdomar något pinsamt och privat och definitivt inget man ville att mamma basunerade ut öppet. Med tanke på att Linda är i min ålder så borde hon veta vad jag talar om men det är klart, hon knullar ju i TV också...
Nu har ingen någon könsjukdom. Har man en blogg brukar man prata om sitt privatliv inte lämna nån allmän information som alla kan läsa på gardasil.se
2009-09-22, 22:26
Medlem
cynthias avatar

Citat:
Smart Linda! SMART!!!
Nu har du ju gjort grind och larm i stort sett värdelöst.
Tjuvarna kan nu planera sitt inbrott. Förbereda sig med rätt verktyg.
Smart att visa att du har en inbrottslarmscentral modell X77 b5 som sänder på frekvensen 58,3MHz. Lättare för tjuvarna att stölra ut den då.
2009-09-22, 22:53
Medlem
Moff .. es avatar
Jo, men att gå ut offentligt och babbla om vaccin till dottern..
Kondylom, gonnorre´, clamydia, syffe, HIV, herpes .... osv .. vore kanske lämpligare att "vaccinera" henne emot = prata om!
Eller svinflunsan eller nåt.. eller att bli gravid ..

Så kända som fam trosing är så förstår jag att det gäller att försvara sig!

Men Snutte-Petter har väl sin magnum i behåll .. Lr?
2009-09-22, 23:34
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Min dotter ska vaccinera sig nu!
Linda Rosing, 2009-09-22 14:22

Nu ska jag iväg och vaccinera min dotter. Hon ska ta Gardasil mot livmoderhalscancer. Den sprutan ska hon ta i tre omgångar inom 6 månader. Melissa ser inte framemot det men det är bara att bita ihop. Vissa saker är inte kul att göra men väldigt viktiga att göra. Men jag följer med henne så det ska gå bra.Jag får muta henne med en lite belöning och vad det blir får vi se. Nu måste jag rusa!
Är hon rädd att negern som poserade på bild med dottern har något att överföra till henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in