2009-08-23, 19:54
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen
Jag har även hört att man INTE ska färga eller bleka håret när man är gravid heller
Sedan undrar jag lite över färgen på Linda
hon ser väldigt orange ut för att vara solbränd????
kan det vara så att hon sprayar sig för att bli brun? ser så ut i mina ögon iaf.

Det jag hört är att i vissa europeiska länder så vägrar frissan att färga gravida kvinnors hår. Anledningen är att hårbotten är väldigt tunn och att de kemiska ämnen som finns i hårfärgen kan passera moderkakan och i vissa olyckliag fall orsaka skador på fostret.

Jag är inte helt insatt i detta.

Och det är nog fler än Patsy som anser att det är mumbo-jumbo och mer än en gång springer till frissan för att bättra på utväxten.
2009-08-23, 20:05
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det jag hört är att i vissa europeiska länder så vägrar frissan att färga gravida kvinnors hår. Anledningen är att hårbotten är väldigt tunn och att de kemiska ämnen som finns i hårfärgen kan passera moderkakan och i vissa olyckliag fall orsaka skador på fostret.

Och det är nog fler än Patsy som anser att det är mumbo-jumbo och mer än en gång springer till frissan för att bättra på utväxten.

Citat:
Fråga: Jag kanske ställer världens kontigaste fråga???? Jag är nu i åttonde veckan och jag undrar om man får färga håret? Jag har hört av flera personer att kemikalier i färgen kan ska barnet under graviditet...Stämmer detta?

Svar: Det finns experter som anser att man ska vara försiktig med att färga håret och bleka slingor under graviditeten, men det finns inga bevis för att det skulle vara farligt för barnet. För många år sedan innehöll hårfärgningsmedel en del ämnen som kunde vara skadliga, t.e.x. formaldehud, men numera finns det vanligtvis inga sådana kemikalier i dem. Den enda ingrediens som man eventuellt kan vulja undvika är stenkolstjära, eftersom vissa experter misstänker att den kan vara cancerframkallande. Om du är det minsta orolig är det bättre att använda växtbaserade produkter. En varnning: Graviditetshormonerna kan få håret att reagera annorlunda på färgningen, så det kan hända att du får en annan färg än den du räknat med. Det finns heller inga belägg för att de kemikalier som används vid permanent skulle vara skadliga för barnet eller dig. Däremot får du vara beredd på att håret kan reagera annorlunda även här, t.e.x. krulligt istället för lockigt.
Barnmorskan Therese

Källa: http://www.gravid.se/28_barnmorskan/fraga_8.htm
2009-08-23, 20:25
Medlem
albertinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

Patsy skulle knappast offra sin hårfärg för ett barns skull. Jag har läst en del och funnit att hårfärg överhuvudtaget är skadlig i längden. Inte bara för gravida.

Speciellt ska de (tvärtemot vad jag trodde) mörka hårfärgerna vara mest cancerframkallande. Dock är även blondering näst intill lika skadlig. Fler kvinnor än män får tydligen cancer i urinblåsan och detta till följd av att ofta färga håret. Frisörer är också överrepresenterade vad gäller allergier, cancer och att de får missbildade barn.

Så som gravid skulle man givetvis inte chansa. Eller hur?

Men sådant drabbar ju förstås inte Patsy. Och uppriktigt sagt så tror jag att människor som hon slipper undan de värsta farsoterna. För på något märkligt sätt tycks det vara universums sätt att förmedla sin humor. För det är nästan alltid sådana som Patsy som t ex får barn när de vill, de får friska barn (även om de därefter förstör dem), det fixar sig alltid för dem på något sätt. Har de ingen inkomst och/eller en massa skulder, så fixar de någon som försörjer dem e t c, e t c. Jag har dessvärre sett okända Patsy kopior under årens lopp och de klarar sig som sagt alltid på något sätt.
2009-08-23, 20:32
Medlem
Moff .. es avatar
Sluta bråka nu

Om LINDA ROSING ens "går till" 4/12 ska jag äta upp min katt - livs levande!
2009-08-23, 20:37
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Trams och gamla skrönor. Äter man skaldjur, rå fisk m.m. så ska man bara se till att äta det på bra ställen som har god livsmedelshygien.
Om det så bara en rekommendation, så håller jag mig borta från det under 9mån,för att vara på den säkra sidan.
Men det är jag det, slabben svullar mer nu än hon har gjort när hon inte var gravid.
2009-08-23, 20:50
Medlem
Läpparna...

Jag vill påstå att Lindas läppar blivit större på sista bilderna. Nu har de ju varit allderles förstora sedan lång tid tillbaka men har de inte blivit ännu större?

Kanske sätter sig gravidkilona även där eller är detta en bieffekt när man sprutar in sitt rumpfett i läpparna?
2009-08-23, 20:52
Medlem
albertinas avatar
Som sagt. Hon tar aldrig till sig några råd. Även om de är i all välmening. Så knappast reagerar hon på graviditetsråd kring ex kost, motion e t c. I hennes värld är hon den som vet bäst och anser sig stå över alla andra. Typiskt för folk med extremt dålig självkänsla. Jag tror BLAND ANNAT att det är där skon klämmer. För en genuint bra självkänsla det här hon inte. Ta ifrån henne kändisskapet och hon dör som en vampyr i solsken.
2009-08-23, 20:55
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Om det så bara en rekommendation, så håller jag mig borta från det under 9mån,för att vara på den säkra sidan.
Men det är jag det, slabben svullar mer nu än hon har gjort när hon inte var gravid.

Då bör du inte heller åka bil eller vistas i en storstad under din graviditet för att ta exempel som är farligare än att äta skaldjur. Rätt hanterade skaldjur och fisk är mycket nyttig mat under graviditeten.
2009-08-23, 21:18
Medlem
JoLLyBoBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Nona
Jag vill påstå att Lindas läppar blivit större på sista bilderna. Nu har de ju varit allderles förstora sedan lång tid tillbaka men har de inte blivit ännu större?

Kanske sätter sig gravidkilona även där eller är detta en bieffekt när man
sprutar in sitt rumpfett i läpparna?

Jag tror reservdansken dragit på henne några pärlor för att hon är så kass på att stava därav de större läpparna.
2009-08-23, 21:41
Medlem
wonderlands avatar
Om tio år så har väl gravida kvinnor förvisats till husarrest med tanke på hur mycket no-nos det finns nu för tiden. Överdrivet är bara förnamnet.

Skitsamma, jädrigt OT. Och hennes läppar är rejält svullna, dock är hon ju svullen på resten av kroppen också, så egentligen är det väl inte så konstigt.
2009-08-23, 21:47
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Källa: http://www.gravid.se/28_barnmorskan/fraga_8.htm

Vaffan....att folk inte kan lära sig att stava!

Formaldehyd, Formaldehyd, Formaldehyd.

Man får ju hoppas att denna barnmorska förlöser barn bättre än hon stavar.
2009-08-23, 21:55
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Sluta bråka nu

Om LINDA ROSING ens "går till" 4/12 ska jag äta upp min katt - livs levande!

Tänk om hon föder ungen i lönn?
Fortsätter sedan tiden ut som om inget hänt o visar sig ute lagom till lucia med en "nyfödd" knodd.

Med tanke på hur småfet hon blivit redan nu, så behövs ingen kudde då hennes egna magspäck kommer att tas för en gravidmage.

Du kan fortsätta att klappa din kisse!

Och kan någon som vet hur man gör, beräkna trolig förlossningsdag baserad på ett skarpt skott från snutt den 22/1!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in