Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det jag hört är att i vissa europeiska länder så vägrar frissan att färga gravida kvinnors hår. Anledningen är att hårbotten är väldigt tunn och att de kemiska ämnen som finns i hårfärgen kan passera moderkakan och i vissa olyckliag fall orsaka skador på fostret.
Jag är inte helt insatt i detta.
Och det är nog fler än Patsy som anser att det är mumbo-jumbo och mer än en gång springer till frissan för att bättra på utväxten.
Patsy skulle knappast offra sin hårfärg för ett barns skull. Jag har läst en del och funnit att hårfärg överhuvudtaget är skadlig i längden. Inte bara för gravida.
Speciellt ska de (tvärtemot vad jag trodde) mörka hårfärgerna vara mest cancerframkallande. Dock är även blondering näst intill lika skadlig. Fler kvinnor än män får tydligen cancer i urinblåsan och detta till följd av att ofta färga håret. Frisörer är också överrepresenterade vad gäller allergier, cancer och att de får missbildade barn.
Så som gravid skulle man givetvis inte chansa. Eller hur?
Men sådant drabbar ju förstås inte Patsy. Och uppriktigt sagt så tror jag att människor som hon slipper undan de värsta farsoterna. För på något märkligt sätt tycks det vara universums sätt att förmedla sin humor. För det är nästan alltid sådana som Patsy som t ex får barn när de vill, de får friska barn (även om de därefter förstör dem), det fixar sig alltid för dem på något sätt. Har de ingen inkomst och/eller en massa skulder, så fixar de någon som försörjer dem e t c, e t c. Jag har dessvärre sett okända Patsy kopior under årens lopp och de klarar sig som sagt alltid på något sätt.