2009-09-15, 17:48
  #14833
Medlem
Fortis et libers avatar
Hmmm... Tycker den här tråden tappat sitt sting.

Mae har sina poänger men allt för ofta andas hennes små och lätt pretentiösa skriverier av lite väl mycket besatthet och självgottegottande. Tycker jag då. Ni tycker tydligen helt annorlunda och jag kan förstå, hon är stundtals underhållande, men det går över gränsen lite för ofta för att inte kännas obehagligt nära att anta en massa om just Mae själv utifrån inläggen. Eller så är det att jag inte klarar av hennes språk, "lantlolla" för mig är inte ett patetisk småstadsluder, utan mer en frisk bondtös med stjärnor i blick, "Patsy" är en karaktär jag har skrattat mig halvtokig åt i Abs Fab och jag har svårt att klara av att se några paralleller där och det där "lantisandet" säger mig mest att Mae själv är en f.d. brutta från spenaten med halvuppfyllda storstadsambitioner, och så vidare.

Whatever. Hoppas tråden tar sig igen, finns gott om svinroliga skribenter i den som är rappa utan att vara svulstiga.

ON T!
Jag sätter mina pengar på att hon i senaste intervjun säger att "Snutt" är hennes första stora kärlek, att hon aldrig varit kär förr, att han kommer bli en underbar pappa och att de andra barnen avgudar honom och att han är en riktig man. Vem sätter emot?
2009-09-15, 17:54
  #14834
Medlem
Winyans avatar
Hon är hemskt ful i kombination med att vara komplett galen och ointelligent. Det får hon gärna vara för mig, alla är vi olika, men jag stör mig på att hon måste vara det offentligt. En sådan medioker bloggare som hon är bör inte få betalt för det hon gör. Detta är den löjligaste blogg som någonsin skådats. Jag kan inte på något sätt förstå mig på dessa människor som tycker att hon är BRA??
Hon är en medelålders bloggare vars största intresse är att synas i media och "bli intervjuad". Finns ingen annan bloggare, ung som gammal, som PR:ar sig själv så hårt som hon gör. 'Köp tidningen och läs om mig!', 'Kolla länken och se vad man skriver om mig!', 'Jag har fotats för xxx, här kan ni se bilderna på mig'.

Någon skrev "veta-bättre-typer" i samband med ett inlägg jag gjorde här.
Javisst. Och tack för det!
En fantastisk komplimang i sammanhanget.
Självklart är jag någon som vet bättre. What else, liksom?

Det här är ett ställe med strategiskt utplacerade hinkar, dit man kan gå när man känner att man behöver spy.

Det är det jag gör.
2009-09-15, 18:24
  #14835
Medlem
Det är rätt svårt att förstå hur någon kan ha henne som förebild eller att hon ser sig som förebild. Är ju en hel del kommentarer som beskriver hur mycket de har linda som förebild i hennes blogg. Tänkte gå igenom lite här för att se ungefär vad det är som kan göra Linda till förebild för unga flickor:

-Linda har vart med i Big Brother, där finns väl inte en enda stund som kan länkas i hop med förebild?

-Linda har uttalat sig flera gånger i tidningar om drogmissbruk, katastrofförhållanden, skönhetsoperationer. Även här finns det inget som kan ses som en bra förebild?

-Linda har varit partiledare för ett pajjasparti, även här ser jag inte hur man kan använda det som en förebild?

-Linda har en katastrofal sångkarriär bakom sig. Kanske här någon tonåring ser henne som förebild?

-Linda har medverkat i vad som kan ses som Sveriges genom tiderna sämsta program Den rätte för rosing, här kan hon väl inte har föregått med gott exempel för sina fans?

Detta är väl bara ett axplock. Snälla kan någon förklara för mig vad exakt, bara något litet Linda har gjort som gör att folk i hennes blogg uttrycker att hon är deras förebild och att hon själv ser sig som förebild för unga tjejer?
2009-09-15, 18:57
  #14836
Medlem
Enligt henne själv så tror hon att människor ser upp till henne pga att hon är så vanlig, begår misstag och har känslor som alla andra.
2009-09-15, 20:34
  #14837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eleya
Enligt henne själv så tror hon att människor ser upp till henne pga att hon är så vanlig, begår misstag och har känslor som alla andra.
Själv tror jag att det är ungefär som när man åker förbi en trafikolycka med skadade överallt.

Man kan inte låta bli att titta, fast man vet att det kommer att ge mardrömmar.
Så ser jag på Linda. En människa som håller på att krackelera av alla sk "skönhetsingrepp". Hugaligen, hon kan ju skrämma barn.
2009-09-15, 22:18
  #14838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Hmmm... Tycker den här tråden tappat sitt sting.

Mae har sina poänger men allt för ofta andas hennes små och lätt pretentiösa skriverier av lite väl mycket besatthet och självgottegottande. Tycker jag då. Ni tycker tydligen helt annorlunda och jag kan förstå, hon är stundtals underhållande, men det går över gränsen lite för ofta för att inte kännas obehagligt nära att anta en massa om just Mae själv utifrån inläggen. Eller så är det att jag inte klarar av hennes språk, "lantlolla" för mig är inte ett patetisk småstadsluder, utan mer en frisk bondtös med stjärnor i blick, "Patsy" är en karaktär jag har skrattat mig halvtokig åt i Abs Fab och jag har svårt att klara av att se några paralleller där och det där "lantisandet" säger mig mest att Mae själv är en f.d. brutta från spenaten med halvuppfyllda storstadsambitioner, och så vidare.

Whatever. Hoppas tråden tar sig igen, finns gott om svinroliga skribenter i den som är rappa utan att vara svulstiga.

ON T!
Jag sätter mina pengar på att hon i senaste intervjun säger att "Snutt" är hennes första stora kärlek, att hon aldrig varit kär förr, att han kommer bli en underbar pappa och att de andra barnen avgudar honom och att han är en riktig man. Vem sätter emot?

Håller med dig, och absolut - tråden har tappat sting. Underhållningen är rätt kass mellan varven och Mae må vara en av trådens mest tongivande skribenter, men kul? Nä, mest obehaglig, precis som du påpekar.

Inte för att det finns i min sinnebild att ta parti för Rosing, då min högsta önskan är att den typen av kändisar hon representerar inom några år är en helt utdöd art. Tyvärr är det inte att ge sig fan på, men man kan väl få drömma....
2009-09-15, 22:23
  #14839
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Hmmm... Tycker den här tråden tappat sitt sting.

Mae har sina poänger men allt för ofta andas hennes små och lätt pretentiösa skriverier av lite väl mycket besatthet och självgottegottande. Tycker jag då. Ni tycker tydligen helt annorlunda och jag kan förstå, hon är stundtals underhållande, men det går över gränsen lite för ofta för att inte kännas obehagligt nära att anta en massa om just Mae själv utifrån inläggen. Eller så är det att jag inte klarar av hennes språk, "lantlolla" för mig är inte ett patetisk småstadsluder, utan mer en frisk bondtös med stjärnor i blick, "Patsy" är en karaktär jag har skrattat mig halvtokig åt i Abs Fab och jag har svårt att klara av att se några paralleller där och det där "lantisandet" säger mig mest att Mae själv är en f.d. brutta från spenaten med halvuppfyllda storstadsambitioner, och så vidare.

Whatever. Hoppas tråden tar sig igen, finns gott om svinroliga skribenter i den som är rappa utan att vara svulstiga.

ON T!
Jag sätter mina pengar på att hon i senaste intervjun säger att "Snutt" är hennes första stora kärlek, att hon aldrig varit kär förr, att han kommer bli en underbar pappa och att de andra barnen avgudar honom och att han är en riktig man. Vem sätter emot?


Jag har ju sagt att jag är Patsy expert!

Självklart är jag besatt av Trosing. Hon förgyller mitt liv! Då jag endast är en dryg och avundsjuk bitterfitta, så lever jag mitt fjuttiga och miserabla liv genom Patsys!

Jag beundrar intensivt denna kvinna, som inte nog med att jobba hårt som attan, dessutom klarar av att vara älskarinna, hembiträde, 4-barns, med ett femte på väg-mamma. Hon ilar som en kåt utter mellan plastikkirurgen, mödravården, sin djupt dyrkade dotters skola och konsum.

Vad gör då jag? Släpar min bleka lekamen mellan jobb och lägenhet. Tränar min slappa kropp och gråter i smyg över min sunkiga d-kupa. Gnisslar av grön avund över att inte ha den sexiga dubbelnågontingkupa som den glamourösa och ubersexiga bionda stoltserar med.

Visst hade det varit härligt att stamma från spenaten. Där det uppe i kanten på bilden finns en lampa som lyser, då o då. Någon påstod att det var soooolen men jag vet nog vad en "sol" är!
Det är den där lådan som man ligger raklång i och som kostar poletter! Om man nu inte är så vis och smart som Bionda! För då blir man brun i bastun! Det måste vara sant! För det har Bionda sagt.

Och när man blir riktigt van att sola i en låda, så behöver man inga skyddsglasögon! Säger nämligen Patsy och HON är minsann van vid att sooola!Så van som Patsy blir jag nog aldrig, då jag som en sketen stadråtta fortfarande använder de där skydden. För den där sooolen!

Vi råttor som är födda i stan, vet att en lantlolla är ett småstadsluder. Att figuren Patsy i "helt hysteriskt" är en loser" En kvinna beroende av i princip ALLT! Utom mat då.

Patsy kommer aldrig att bli fortis et liber. Och hon kommer aldrig att kunna gotta sig i sig själv. För hade Patsy sett sig själv från den humoristiska sidan , så hade det blivit en hel del gottigottgott!

Nu blir det mest pyspunka av hennes , i vissa individers sätt o se, glamourösa och avundsvärda liv!
__________________
Senast redigerad av MaeWest 2009-09-15 kl. 22:40.
2009-09-16, 00:39
  #14840
Medlem
rejdars avatar
Har herr Rosings fejjan-profil varit uppe? den verkar rätt ny
http://www.facebook.com/profile.php?id=664841157
2009-09-16, 03:48
  #14841
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Hon måste dock gräma sig över att just hon inte blev nominerad till Årets Kändisblogg.
Synd att dom inte har en kategori med namnet "Årets Kalkon". Hade väl varit en gjuten vinnare där.
2009-09-16, 06:21
  #14842
Bannlyst
Favorit i repris taget ur Cecilia Beckroths blogg.

http://i14.tinypic.com/4hwk01e.gif
2009-09-16, 08:38
  #14843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Hon har en panter eller om det var en puma, tatuerad över Faddes namn.

Enligt Fadde så betyder hans namn just panter, om det stämmer vet jag inte, men om det gör det så är det ju fantastiskt kul!
2009-09-16, 10:54
  #14844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bmine
Enligt Fadde så betyder hans namn just panter, om det stämmer vet jag inte, men om det gör det så är det ju fantastiskt kul!

Fahid Variant of Fahd: Panther.

http://www.weddingvendors.com/baby-names/meaning/fahid/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in