Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Hmmm... Tycker den här tråden tappat sitt sting.
Mae har sina poänger men allt för ofta andas hennes små och lätt pretentiösa skriverier av lite väl mycket besatthet och självgottegottande. Tycker jag då. Ni tycker tydligen helt annorlunda och jag kan förstå, hon är stundtals underhållande, men det går över gränsen lite för ofta för att inte kännas obehagligt nära att anta en massa om just Mae själv utifrån inläggen. Eller så är det att jag inte klarar av hennes språk, "lantlolla" för mig är inte ett patetisk småstadsluder, utan mer en frisk bondtös med stjärnor i blick, "Patsy" är en karaktär jag har skrattat mig halvtokig åt i Abs Fab och jag har svårt att klara av att se några paralleller där och det där "lantisandet" säger mig mest att Mae själv är en f.d. brutta från spenaten med halvuppfyllda storstadsambitioner, och så vidare.
Whatever. Hoppas tråden tar sig igen, finns gott om svinroliga skribenter i den som är rappa utan att vara svulstiga.
ON T!
Jag sätter mina pengar på att hon i senaste intervjun säger att "Snutt" är hennes första stora kärlek, att hon aldrig varit kär förr, att han kommer bli en underbar pappa och att de andra barnen avgudar honom och att han är en riktig man. Vem sätter emot?

Jag har ju sagt att jag är Patsy expert!
Självklart är jag besatt av Trosing. Hon förgyller mitt liv! Då jag endast är en dryg och avundsjuk bitterfitta, så lever jag mitt fjuttiga och miserabla liv genom Patsys!
Jag beundrar intensivt denna kvinna, som inte nog med att jobba hårt som attan, dessutom klarar av att vara älskarinna, hembiträde, 4-barns, med ett femte på väg-mamma. Hon ilar som en kåt utter mellan plastikkirurgen, mödravården, sin djupt dyrkade dotters skola och konsum.
Vad gör då jag? Släpar min bleka lekamen mellan jobb och lägenhet. Tränar min slappa kropp och gråter i smyg över min sunkiga d-kupa. Gnisslar av grön avund över att inte ha den sexiga dubbelnågontingkupa som den glamourösa och ubersexiga bionda stoltserar med.
Visst hade det varit härligt att stamma från spenaten. Där det uppe i kanten på bilden finns en lampa som lyser, då o då. Någon påstod att det var soooolen men jag vet nog vad en "sol" är!
Det är den där lådan som man ligger raklång i och som kostar poletter! Om man nu inte är så vis och smart som Bionda! För då blir man brun i bastun! Det måste vara sant! För det har Bionda sagt.
Och när man blir riktigt van att sola i en låda, så behöver man inga skyddsglasögon! Säger nämligen Patsy och HON är minsann van vid att sooola!Så van som Patsy blir jag nog aldrig, då jag som en sketen stadråtta fortfarande använder de där skydden. För den där sooolen!
Vi råttor som är födda i stan, vet att en lantlolla är ett småstadsluder. Att figuren Patsy i "helt hysteriskt" är en loser" En kvinna beroende av i princip ALLT! Utom mat då.
Patsy kommer aldrig att bli fortis et liber. Och hon kommer aldrig att kunna gotta sig i sig själv. För hade Patsy sett sig själv från den humoristiska sidan , så hade det blivit en hel del gottigottgott!
Nu blir det mest pyspunka av hennes , i vissa individers sätt o se, glamourösa och avundsvärda liv!