2009-08-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
G-Force!!!
Linda Rosing, 2009-08-30 08:34
Nu kl:12:00 ska vi gå på galapremiären av G-Force på biograf Sergel, Hötorget. Filmen visas i 3D och det kommer att bjudas på både godis och dryck. Efter bion ska vi gå till Kungsan och lyssna på Alex Erwik som ska hålla tal. Han ska upp på scen strax innan kl:15:00. Tydligen kommer det vara jättemycket folk som ska dit och titta. Stackars Alex, jag blir nervös bara av att tänka på hur jobbigt det måste vara att stå inför så många människor och prata. Jag vet att Alex är grym på att prata inför både folk och tv kameror, så det här kommer han att göra galant!

Hålla tal! Han ska enligt informationen på Initiativ Irans sida vara gästpresentatörer. Det är väl en JÄVLA skillnad!
Talar gör bland annat Mona Sahlin, Gudrun Schyman, Jan Björklund, Peter Eriksson och Wanja Lundby-Wedin. Så om Linda förväntar sig att Erwik ska hålla ett tal i det sälskapet förstår jag att hon antar att han är nervös!

At sen kalla en biopremiär av en amerikansk film i Sverige för "galapremiär" är ju bara enormt sorgligt....
2009-08-30, 14:07
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
At sen kalla en biopremiär av en amerikansk film i Sverige för "galapremiär" är ju bara enormt sorgligt....

Att kalla den något annat är ju "avundsjukt"...
2009-08-30, 14:16
Medlem
HotChocolates avatar
Unika partiet var bara en ploj. Visst. Men varför måste man vara så förb***** uppblåst och puckad att man går ut i tidningen och säger detta:

""Jag blir en plugghäst"
Nu ska Linda Rosing sätta sig i skolbänken igen
Linda Rosing, 32, partiledare för Unika partiet, ska börja plugga samhällskunskap på gymnasienivå på måndag.

Nyblivna partiledaren Linda Rosing satsar inte bara på valkampanjen. Nästa vecka sätter hon sig i skolbänken för att börja läsa samhällskunskap.

- Det är så roligt att göra något nyttigt. Det känns som om jag har blivit vuxen, ha ha.

Varför ska du plugga?

-Jag vill läsa gymnasiekompetens så att jag ska kunna komma in på universitet och läsa statsvetenskap.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

-Att folk ska ta mig och mitt parti på allvar."

Denna dumhet borde vara straffbar.

Gällande Doglover ska han prata i en minut. EN minut. Sicket "tal".
2009-08-30, 14:19
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Kan någon dra sig till minnes någon gång hon sagt något (medvetet) roligt?

...eller varit självironisk...?

Nope! Har aldrig hänt. Kommer aldrig att hända!
2009-08-30, 14:58
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Du kollade förstås inte premiärdatumet för filmen innan du skrev? Biopremiären är först är 4/9.

Jag håller med Roshambo, det är "avundsjukt"
2009-08-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Du kollade förstås inte premiärdatumet för filmen innan du skrev? Biopremiären är först är 4/9.

Jag håller med Roshambo, det är "avundsjukt"

Så länge ingen av skådespelarna är närvarande och man får se filmen i sällskap med typ Faddes ungar och Robinson-Evas kusinbarn så är det en förhandsvisning. Men jag tror självklart inte att det är Linda som hittat på att det är en "galapremiär" - sånt gör sorgliga "festfixare".
Jätteavundsjuk är jag hur som helst.
2009-08-30, 16:37
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Så länge ingen av skådespelarna är närvarande och man får se filmen i sällskap med typ Faddes ungar och Robinson-Evas kusinbarn så är det en förhandsvisning. Men jag tror självklart inte att det är Linda som hittat på att det är en "galapremiär" - sånt gör sorgliga "festfixare".
Tycker du ska erkänna att du trodde det var den vanliga biopremiären, precis som du skrev du skrev inget om förhandsvisning.

DU får finna dej i att det kallas galapremiär när kändisar med barn går på film, här är den med "karatepandan" http://www.finest.se/imageGallery/image.php?igid=3793&iid=237006
2009-08-30, 17:06
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Tycker du ska erkänna att du trodde det var den vanliga biopremiären, precis som du skrev du skrev inget om förhandsvisning.

DU får finna dej i att det kallas galapremiär när kändisar med barn går på film, här är den med "karatepandan" http://www.finest.se/imageGallery/image.php?igid=3793&iid=237006

Att invitera Trosing är väldigt långt från "Gala". Vittnar om att det var svårt att få till en full salong för denna förhandsvisning av en tecknad film.
2009-08-30, 17:19
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Att invitera Trosing är väldigt långt från "Gala". Vittnar om att det var svårt att få till en full salong för denna förhandsvisning av en tecknad film.

En galapremiär är ju till för att få extra uppmärksamhet för filmen innan den vanliga premiären. Jag tycker nog att det är rätt naturligt att till den bjuda in de som skriver Sveriges mest besökta bloggar det är rätt bra exponering. Kanske lika bra som att Pernilla Wahlgren med barn är på bild i Se och hör när de kommer ut från premiären. Gala premiärer i Sverige brukar inte kännas speciellt gala utan vara en salig blandning av B och C-kändisar samt samma bunt med vanliga kändisar som alltid är på att fläka ut sitt privatliv och göra hemma-hos-rapotage.
2009-08-30, 17:26
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Gala premiärer i Sverige brukar inte kännas speciellt gala utan vara en salig blandning av B och C-kändisar samt samma bunt med vanliga kändisar som alltid är på att fläka ut sitt privatliv och göra hemma-hos-rapotage.
Och vi som jobbar i filmbranschen får varje vecka biljetter till såna här premiärer.
2009-08-30, 17:27
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Förresten, vad hade du tänkt dej det skulle närvara för skådespelare? Tre marsvin?
2009-08-30, 17:50
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Förresten, vad hade du tänkt dej det skulle närvara för skådespelare? Tre marsvin?

Kanske de som är marsvinens röster?
Sjunk inte ner på Trosing-nivå nu, är du snäll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in