2009-08-13, 11:25
  #13285
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Att jämföra dem ger ingenting

Jag håller inte med - det här är vad rena annonsintäkter på vad bloggen har gett Blondinbella, landets största bloggare. Nu är ju grejen att Blondinbella har en massa annat på gång, till exempel att hon håller i olika evenemang, Bellme, etc.

Linda däremot verkar bara ha bloggen. Även om jag tror att Linda antagligen tjänar bra för det lilla arbete hon lägger ned så vägrar jag tro att Kanal 5 sitter och håvar ut "strax under" 80 000 kronor i månaden för att hon ska blogga.

Den enda gången då hon kom nära 80 000 kronor i månaden var antagligen när hon spelade in Den rätte för Rosing och även då så kom knappast beloppet i närheten.
2009-08-13, 12:20
  #13286
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag håller inte med - det här är vad rena annonsintäkter på vad bloggen har gett Blondinbella, landets största bloggare. Nu är ju grejen att Blondinbella har en massa annat på gång, till exempel att hon håller i olika evenemang, Bellme, etc.

Linda däremot verkar bara ha bloggen. Även om jag tror att Linda antagligen tjänar bra för det lilla arbete hon lägger ned så vägrar jag tro att Kanal 5 sitter och håvar ut "strax under" 80 000 kronor i månaden för att hon ska blogga.

Den enda gången då hon kom nära 80 000 kronor i månaden var antagligen när hon spelade in Den rätte för Rosing och även då så kom knappast beloppet i närheten.
Det jag undrar över är varför i helvete du inte ringer skatteverket och frågar för?
2009-08-13, 12:58
  #13287
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Du är ju helt rabiat. Ring själv istället för att hänga här på tråden och vara oförskämd!
Nej jag kan vänta, det är de som har hangups på hennes inkomst och ältar att hon inte tjänar nåt, som är de som ska kolla upp fakta.

Det jag reagerar på är att man hellre vill fantisera ihop hur det ser ut än ta reda på fakta. Till att börja tro att taxeringsår 2008 visar att hon knappt tjänat nåt på bloggandet som började i mars 2008 (syns på siffror taxeringsår 2009, inkomstår 2008)

Jag har betalat för kreditupplysningar på både Rosing och Thelenius, bara för att konstatera att varken upplysning.se eller ratsit.se har nåtts av 2008 års inkomster.

Har du kollat upp nåt själv?
2009-08-13, 13:50
  #13288
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Du är ju helt rabiat. Ring själv istället för att hänga här på tråden och vara oförskämd!
Hej, är du en "image builder" som för Kanal 5:s räkning försöker hålla skenet runt Linda uppe?

Faktum är att Ankan är en fet, ful och dum nolla som helt oförtjänt fått mängder med spaltmeter i svenska medier. Allt runt henne är lögn, inklusive att hon tjänar några pengar på sin blogg...
2009-08-13, 13:56
  #13289
Medlem
Lindalovers avatar
Angående Lindas inkomst förra året

Jag ringde Skatteverket nyss. Lindas deklaration är inte färdig. Eventuellt kommer den i början september, annars i början av december. Vi får alltså ge oss till tåls.

Om man känner att man själv vill ringa Skatteverket:

tel. 0771-778 778
Lindas personnr: 740121-7000
Fråga efter: taxeringsår 2009, inkomstår 2008
2009-08-13, 14:24
  #13290
Medlem
Lindalovers avatar
Patsy kan verkligen det där med att sola med måtta

http://sv.tinypic.com/r/2rgdnp3/3
2009-08-13, 15:01
  #13291
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Patsy kan verkligen det där med att sola med måtta

http://sv.tinypic.com/r/2rgdnp3/3
Den där groteska munnen som går runt halva huvudet på henne får henne verkligen att se ut som en apa...

(kolla likheten med min avatar...)
2009-08-13, 15:08
  #13292
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Den där groteska munnen som går runt halva huvudet på henne får henne verkligen att se ut som en apa...

(kolla likheten med min avatar...)

Förolämpa inte shimpanserna
2009-08-13, 15:20
  #13293
Medlem
Callass avatar
Förmodlingen...

Det roliga är att första versionen av detta blogginlägg löd ungefär så här:

Citat:
Förmodlingen världens bästa låt!
Linda Rosing, 2009-08-13

Hej Linda,
(...)
Jag har iaf en superduperviktig fråga till dig! På sista avsnittet av ditt program så spelade du en låt hemma hos dig och du sa att du skulle kunna få en orgasm av den låten, och det är en tjej som sjunger. Jag ÄLSKAR den låten men har ingen aning om vad den heter och kommer inte ens ihåg hur melodin går. Därför tänkte jag fråga dig om vad låten heter?

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar,
Nadja

Svar: Hej Nadja!

Va kul! Jag har fått så många mail ang den här låten. Själv tycker jag att den är världens bästa låt:!
Jag kommer att lägga ut en YouTube-länk så småningom, så håll utsikt!


2009-08-13 13:03 Anmäl inlägget
Linda,,Linda Det heter inte håll utSIKT... det heter håll utKIK !!!!

2009-08-13 12:50 Anmäl inlägget
du kan inte bara skriva låttitel och bandnamn eller???

2009-08-13 12:43 Anmäl inlägget
Och du kunde inte ens skriva låttiteln!!!!
Du är ju oförskämd och girig i din förtvivlade jakt på pengar!

2009-08-13 12:22 Anmäl inlägget
Är det en Basic element-låt eller?
I så fall garvar jag ihjäl mig ;oD
2009-08-13, 15:39
  #13294
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Att jämföra dem ger ingenting, Blondinbella har eget aktiebolag, och det är inte vinsten på 7000 kr hon lever på det stannar ju i företaget, om man inte gör aktieutdelning. Vem som är den anställda som för lön är frågan, är det hon eller pappa? Och allt handlar om vad de beslutar att ta ut från sitt eget aktiebolag.

Linda är anställd av kanal 5, troligen genom att hennes enkilda firma fakturerar kanal 5, vilka summor dealen kan handla om vet vi inte förrän någon kollar med skatteverket vad hon tjänat 2008

http://www.ratsit.se/740121RYAA00001
2009-08-13, 15:47
  #13295
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
http://www.ratsit.se/740121RYAA00001
Ja, och du läste "Bokslut finns inte för denna bolagsform"? En får vänta på deklarationen
2009-08-13, 15:49
  #13296
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Ja, och du läste "Bokslut finns inte för denna bolagsform"? En får vänta på deklarationen

Firman är ju registrerad 2006. Är inte det lite märkligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in