2009-08-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Patsy är som en omvänd hartass...alla som gnider på henne drabbas av otur!
2009-08-05, 13:33
Medlem
Snart får vi bilderna från PALMAS!! Jag kan fan inte bärga mig.
Jag hoppas att hon plåtar de "lyxrestauranger" som hon utan tvekan kommer att dinera på. På samma sätt som Fadde plåtar sig själv och veckans ragg på pizzasyltor runt om i Sverige. Ååh!! Varför gjorde de slut?! De var ju som gjorda för varandra.
(glöm inte å kolla den "härliga frukosten" hon käkade idag: fil o cornflakes. Halväten. Efter att ha tagit 4 skedar kom hon plötsligt på: "det här måste jag ju lägga ut på bloggen! (annars vore jag ju dum...)"
2009-08-05, 14:29
Medlem
Lindalovers avatar
Arlanda!
Linda Rosing, 2009-08-05 14:08

http://sv.tinypic.com/r/razzis/3
http://sv.tinypic.com/r/fkr3ax/3

Har just köpt ett par fina glasögon av märket Roberto Cavalli här på flygplatsen, och snart ska vårt plan lyfta! Känner mig förväntansfull och på jättebra humör! Om ca 5 timmar tar jag mitt första dopp i värmen, och det ska bli jättemysigt!

http://sv.tinypic.com/r/1zebhqd/3

Nu ska jag vräka i mig denna underbara bakelse...Ses snart igen!
2009-08-05, 14:42
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Var ju en väldigt stoooor bakelse, i min värld skulle jag kallat det att äta en bit tårta, men hon smäller kke i sig hela?

Tänkte lite på det där med Linda och resan och gaggandet om att barnen var besvärlig att ha med, hon vill nog säkert bara ha en kärlekssemester med sin snutt och varför inte bara vara rak och ärlig med det och inte skylla ifrån sig på graviditet och barn som skulle springa i korridorerna.

Jag har 2 barn och lämnar som bort dom ibland får att få egentid med sambon, men inte fan skulle jag skylla på nåt annat än behovet av att få vara själv med karln min.
2009-08-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
Jag har 2 barn och lämnar som bort dom ibland får att få egentid med sambon, men inte fan skulle jag skylla på nåt annat än behovet av att få vara själv med karln min.

Det är väl OK att man vill vara på tu man hand med sin man ibland, men hon väljer ju ständigt bort barnen.
Julfirande, resa till Portugal, vecka på Gotland och nu Palma - bara hon och Snutt som riktigt ska rå om varandra!
Hennes "kvalitetstid" med barnen har i sommar bestått av tre dagar på ett regnigt Sommarland, hyr-DVD:er, shopping och två utflykter till närliggande bassängbad! Hon har inte barnen på heltid och har missat hela deras uppväxt och trots allt snack om "familj" så gör hon allt för att slippa träffa dem nu också! Hon är inte intresserad av sina barn, hon VILL inte umgås med dem (förutom när hon ska visa upp söööööta Kevin eller låtsas ha fniss och tjejsnack med Melissa). Hon visar tydligt att hon tycker att de är tråkiga och i vägen. Hur kul kommer hon att tycka att det är med ett skrikande spädbarn?
2009-08-05, 15:13
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Men då hade det som varit bättre att hon var rak med det och skrivit att hon vill ha egentid med karln utan barn även då hon alltsom oftast väljer bort dem.
Att sitta och skylla på diverse ting gör ju saken bara fulare.

Hon verkar vara en usel "mamma", hon felprioriterar hela tiden och jag hoppas verkligen att hennes barn klara sig helskinnade och mentalt sunda från tiden med henne och att de blir bättre föräldrar till sina barn om de nu skaffar några, dom kke avskräckta från hela den biten
2009-08-05, 15:20
Medlem
Clara Hertzs avatar
Hur ska hon vara på tu man hand när karln ska jobba undrar jag. Det där stämmer ju inte heller. Men frågan var ju hur mycket han skulle jobba?
2009-08-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
Men då hade det som varit bättre att hon var rak med det och skrivit att hon vill ha egentid med karln utan barn även då hon alltsom oftast väljer bort dem.
Att sitta och skylla på diverse ting gör ju saken bara fulare.

Eller hur. Men jag tror faktiskt inte ens att hon inser att hon ljuger. Hela hennes världsbild är ju totalt skev och för att kunna vara ärlig mot andra så måste man ju först vara ärlig mot sig själv. Hon tycker säkert att hon är värd en kärlekssemester med sin Snutt nu när hon har uppoffrat sig och tagit med Melissa till gymet och kollat på ett foto av Kevins kanin.
2009-08-05, 15:38
Medlem
Tolvans avatar
Linda påminner skarp om den här engelska kvinnan när det gäller barnen: http://www.aftonbladet.se/wendela/article5586420.ab
2009-08-05, 15:41
Medlem
asdfasdfs avatar
Jo, det är väldigt fult att hela tiden skylla på annat.
Men det känns ganska typiskt för Linda Rosing.

Just nu använder hon ju sin graviditet som ursäkt för allt möjligt.
Som slappandet vi diskuterat om här i tråden...
om hon verkligen har alla besvär hon påstår sig lida av och som hon använder som ursäkt för att göra ingenting och ligga i soffan eller sängen...borde hon göra tvärt om istället, aktivera sig... försöka jobba förebyggande så att det inte blir värre.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.naraforaldrar.se/gravidtraning.htm
Illamående, trötthet och stress minskar vid regelbunden fysisk aktivitet. Motionerande kvinnor återhämtar sig snabbare från förlossningen. Dessutom håller de vikten bättre, får färre fysiska graviditetskrämpor och mår bättre psykiskt.//...//Många kvinnor får foglossning när de är gravida, men som sagt så är risken mindre och besvären oftast lindrigare för kvinnor som motionerar. Det om något är motiverande för den som vill fortsätta träna! De allra flesta får mer ont av att bara sitta stilla. Gymnastik och rörelse ger ofta lindring, men det är bättre att dela upp ett pass i kortare sekvenser och vila däremellan. Om du drabbas av foglossning, kan du få råd från barnmorskan om skonsam träning som vattengymnastik.

Barnmorskor brukar rekommendera fysisk aktivitet för att motverka graviditetskrämpor. Alltså är det en väldigt dålig ursäkt Linda kommer med.Jag tror att det är just en ursäkt och undanflykt, inget annat.

Vila (som i stressa ner, inte gå i ide ) brukar också rekommenderas för de som har möjlighet, veckorna innan förlossningen... men om inte Linda plannerat att föda väldigt mycket innan det hon sagt är bfd så är det väldigt länge kvar innan det blir aktuellt... de menar inte flera månader i förväg när de talar om veckorna innan förlossning.
Senast redigerad av asdfasdf 2009-08-05 kl. 15:47. Anledning: strukturerat om
2009-08-05, 16:55
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Skulle nästan vara intressant att höra vad hennes BM rekommenderat henne.

Jag har ju haft foglossning med senaste barnet, och det var som sagt mindre trevligt, min BM gav mig inte ett råd om hur jag skulle lindra besvären, tipsade inte om bälten eller nåt, iofs var hon helt fel människa på den post hon satt, men det är en annan sak.

Man hoppas ju nästan hon har en lika dålig BM som jag hade och att hon inte bara ignorerar de råd som hon får.
2009-08-05, 17:41
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jag tog den billigaste på upplysning.se faktiskt, och såg att det är 2007 års inkomst man får fram hos dem ännu, ratsit.se ska ha de senaste deklarationerna, men är dyrare. Jag har en summa på mitt nöjeskonto för kreditupplysningar, men har bränt den summan för en tid på mitt intresse i krimdelen på Flashback, det är svårt att redovisa för många omotiverade kreditupplysningar på företaget

Härligt att du är glad igen. Jag har lite stålars kvar på mitt kreditupplysningskonto så stöt på när det är dags så kanske vi kan luska ut färskare siffror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in