Citat:
Ursprungligen postat av Mefisto
En sak som r lite underlig, r det faktum att det r s f tjejer som lser filosofi p universiteten. Nr jag gick grundkursen i praktisk filosofi var det kanske 30% tjejer, p B-nivn var vi 3 tjejer, p C-nivn var jag t om ensam tjej p en delkurs. Lste ngonstans att underskottet p kvinnor i filosofi r strre n i matematik, som ju anses vara en "manlig" domn.
Vad tror ni, varfr r det s? Och i s fall varfr? r det ngot biologiskt som gr att kvinnor i sjlva verket endast r s fokuserade p att se bra ut, hitta en kille och fortplanta sig? Och bara prata om barn, avfring, bokhyllor, bantning och gardiner?
Vldigt mnga kvinnor blndas ju av all skns ytligt krams! Guld, silver, diamanter, glitter och glamour, kndisar,
"kndisskap", smink, klder etc...
De r intresserad av att se bra ut och lgger ned mycket tid p det, fr att imponera och vinna uppmrksamhet frn mn, men ven att vinna en hg status bland andra kvinnor.
De mer intelektuella kvinnorna r oftast dom som inte ser s bra ut och drfr mer eller mindre TVINGATS utveckla alternativa sidor, d ytans skimr inte verkat till deras frdel!
En del tjejer gr mig s sjukt trtt s jag hller p att somna bara de ppnar munnen! De r de dr typiska bimbo-tjejerna som tycks vara ngon form av robotar, det enda deras hjrnor r fyllda med r ytligt skrp!