• 1
  • 2
2000-06-30, 22:00
Medlem
"Denazifieringen"

Du sger att nazisternas brott bevisats, p vilket stt? Jo, genom mngder med luddiga texter, som Goebbels anteckningar, samt "vittnesml". Om dylika dokument som det jag postade, i kombination med vittnesml frn tyskar, hade exploateras i den utstrckning som "frintelsen" och allt relaterat till den, s hade vi haft ytterligare en "frintelse". En av anledningarna till att det "stes p" med propaganda vid kapitulationen, var fr att de allierade skulle slta ver brotten de gjort sig skyldiga till.

Varfr rr det sig inte hr om ngon systematisk utrotning? President Roosvelt sade 1943: "Vi mste behandla Tyskland hrt, och jag menar inte bara nazisterna utan tyska folket. Vi mste kastrera det tyska folket eller frfara med det p ett sdant stt att det inte r i stnd att i framtiden g vidare p samma vg." (J.M. Blum - From the Morgenthau Diaries, Boston, 1967, BD II, sid 342 samt John L. Snell - Wartimes origins of the East West Dilemma over Germany, New Orleans, 1959) ven detta r ju precis den typen av texter ni frintelsetrogna viftar med som bevis, varfr skall denna text, samt den tidigare, bara ignoreras, p det stt du gr? Det visar terigen p din ofrmga att ta till dig uppgifter, och sedan stta in dem i sitt verkliga sammanhang.

S bara fr att du anser att det var en "hmndreaktion" skall den drmed anses vara acceptabel? Det kan vl du vara s vnlig att upplysa de anhriga till de civila i staden Bergen. Som en "hmndaktion" drev britterna (som du av din text att dma, anser inte gjorde sig skyldiga till ngra brott) innevnarna i staden Bergen frn deras hem, och lt sedan fngar plundra hus och andra byggnader. Stora delar av staden sattes ocks i brand. (Bergen-Belsen, Der Spiegel, Hamburg, Nr. 30, 1985, sidorna 71 & 72) De allierade hade, precis som Julius Streicher och Goebbels byggde upp ett hat mot judarna, byggt upp ett hat mot Tyskland och tyskarna, inte bara vertygade nazister. Ett hat som fanns, frn President Roosvelt nda ned till soldater av lgsta rang. Efter kriget fick tyskarna lida av konsekvenserna frn Morgenthauplanens efterfljare, direktiv JCS 1067, samt frn militrer, som enskilt eller i grupp fick utlopp fr sitt genuina tyskhat. De allierades brott mot tyskarna upphrde INTE hsten 1945, det pgick 1944-1950, ngot som du snart skall f synnerligen talande exempel p.

Ok, du fr vl hoppas att du aldrig behver stllas infr rtta, om vilken "kriminaldomstol som helst" lter klagarsidan bestmma vilka dokument och bevis som frsvarssidan skall f anvnda sig av, fr det var precis vad som hnde i Nrnberg. Ngot som bland annat Raul Hilberg har bekrftat i en domstol i Kanada. (Barbara Kulaszka, Did Six Million Really Die? Report of the Evidence in the Canadian "False News" Trial of Ernst Zndel - 1988, 1992, Toronto, sid 50)
Citera
2000-07-01, 11:49
Medlem
"Denazifieringen"

Det r fortfarande ingen av de frintelsetroga som har kommenterat artikeln jag postade en lnk till. Krossades era fantasier om att det bara var rabiata antisemiter som pstr att "frintelsen" tjnar ekonomiska syften, och att det ljugs friskt i "sex miljoner judars namn"?

Jag postar lnken igen, om ngon kanske missade den igen.

I sometimes think," writes the American academic Dr Norman Finkelstein, "the worst thing that ever happened to the Nazi Holocaust was that American Jewry discovered it."
The quotation comes from Finkelstein's explosive and bitterly angry book The Holocaust Industry, to be published here next month. It accuses those who exploit the Holocaust of telling lies, conniving in Israeli atrocities, and of naked greed. The pursuit of reparations from Swiss bankers and others is damned as "an outright extortion racket". The ruthless industrialisation of the Holocaust has encouraged the rebirth of anti-semitism in Europe and the United States. And, in conversation with me, he said the fascination with Holocaust memorials and museums - the latest being the permanent exhibition at London's Imperial War Museum, opened by the Queen last week - was "a kind of circus".

http://www.sunday-times.co.uk/news/pages/sti/2000/06/11/stirevnws02006.html
Citera
2000-07-01, 14:23
äldre konto (old)
Ej medlem
"Denazifieringen"

Visst kan du skildra vergrepp av de vstallierade i samband med krigsslutet, det r bara det att det r undantag, vilket inte r fallet betrffande nazisternas dagliga fruktansvrda terror under alla krigsren.

Som ppekats var de nazistiska brotten under krigsren s grymma, ja s otroliga, att det inte r frvnansvrt att de allierade trupperna , undantagsvis fr man vl sga, tappade behrskningen. Det du rapporterat r ju bara en mild flkt av det som dagligen frekom i de av tyskarna ervrade omrdena under kriget.

Det var som sagt, Hitler som startade andra vrldskriget, det var han som verfll Sovjetunionen dr han frn brjan uttryckligen avsade sig alla "civiliserad" krigsfring, det var han som bedrev en fruktansvrd terror med miljoner oskyldiga mnniskors dd o.s.v.

Och visst kan man vara kritisk mot frsk att sl mynt av Frintelsen, men artikeln och kritiken om detta r vad jag frstr ocks ett undantag.
Citera
2000-07-05, 17:12
Medlem
"Denazifieringen"

"Saklig":

Angende detta:

"Ja, men Hitler ville ju utrota judarna, har du inte lst Mein Kampf, dr han i en passus freslr giftgas mot de "hebreiska folkfrdrvarna"?!?"

"Citatet om giftgas t hebreiska folkfrdrvare str i Mein Kampf sid. 622 (Askild och Krnekulls utgva 1970). Och hela boken upptas ju f.. av hat mot judarna."

Jag har kontrollerat ovanstende utgva och det du citerar finns inte i boken. Ren och frbannad lgn allts.
Citera
2000-07-05, 19:59
Medlem
"Denazifieringen"

Till Loke: Citatet om giftgas t hebreiska folkfrdrvare str i varje fall i min upplaga, enligt ovan. Kolla igen! Jag lste boken p biblioteket, skiulle jag tll ventyrs ha angett fel sidnummer s str det nstan i slutet av boken, allts efter sid. 600.
Citera
2000-07-17, 21:26
Medlem
"Denazifieringen"

Menar du p fult allvar att citatet som lyder
"Hade man i brjan av kriget eller ven senare ltit tolv- eller femtontusen av dessa
hebreiska folkfrdrvare smaka s mycket giftgas som hundratusentals av vra allra bsta tyska arbetare av alla lger och yrken var utsatta fr i flt, s skulle miljonoffren vid fronten inte har varit frgves.", r ett bevis p "frintelsen"?
Citera
2001-12-13, 21:26
Medlem
"Denazifieringen"

Nazistrevisionist och lgnare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto