• 1
  • 2
2007-08-06, 23:07
Medlem
NirvanAs avatar
Som topic lyder... själv måste jag säga

#1 KFC (Kentucky Fried Chicken) - kan inte fatta varför inte denna kedja finns i Sverige, finns i många andra länder, danmark också väl?
#2 Gatorade - Världens godaste energi/törstsläckardryck, varför finns den inte?
#3 Root Beer (A&W) - Varför finns inte denna? har sett root beer men av andra låg budget äckel märken.
#4 Wendy's/Taco Bell/Nathans? WHY?????????

Sverige suger när man tänker efter
2007-08-06, 23:17
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Vi kanske inte vill vara vandrande valrossar på 200 kg som halva USA verkar vara ?
2007-08-06, 23:38
Medlem
KFC finns självklart inte här eftersom maten de serverar är äcklig. KFC fanns i Stockholm ett tag tror jag, men lades ner.
Tacobell vore najs att ha här däremot.
2007-08-06, 23:39
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Som topic lyder... själv måste jag säga

#1 KFC (Kentucky Fried Chicken) - kan inte fatta varför inte denna kedja finns i Sverige, finns i många andra länder, danmark också väl?
#2 Gatorade - Världens godaste energi/törstsläckardryck, varför finns den inte?
#3 Root Beer (A&W) - Varför finns inte denna? har sett root beer men av andra låg budget äckel märken.
#4 Wendy's/Taco Bell/Nathans? WHY?????????

KFC är ganska kasst, inget speciellt med fet och äcklig kyckling, finger licking good - my ass...

Gatorade har funnits i Sverige men är en helt vanlig tråkig dryck med massor av socker, finns bättre/godare.

Root Beer är vidrigt oavsett märke, blanda barntandkräm med vatten och tillsätt kolsyra.

Wendys har jag aldrig ätit på och Taco Bell undviker jag i möjliga mån.

USA har bara en sak jag verkligen saknar och det är 7Up Cherry - de flesta finner denna vidrig men inte jag.
2007-08-06, 23:40
Medlem
Corazons avatar
Jag saknar kycklingfilé på burk. Ni vet, som tonfisken vi har på burk här hemma.
2007-08-06, 23:44
Medlem
tomhul844s avatar
bor i england och har kfc överallt, fyfan pallar att äta där max en gång i kvartalet, fy va fet och sliskig maten är..känns ungefär som att dricka en liter matolja
2007-08-06, 23:57
Medlem
tapirs avatar
Jag saknar double chokolate chip frukostflingor med fullkorn som min kompis fick från sin bror där borta.

Eller de sockrade kakorna med choklad inbakat i jordnötssmör. det var läskigt, men det gick ner.
2007-08-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Jag saknar kycklingfilé på burk. Ni vet, som tonfisken vi har på burk här hemma.

DEt är ju hur najs som helst, fixa länk!
2007-08-07, 00:08
Medlem
Domedagens avatar
Jag saknar dom dar kottfarspaketen som ser ut som jattefalukorvar.

Man skar bara upp en bit sen har man en fin hamburgare att steka

kinky amerikanska brudar saknas ocksa. vi far importera nagra
2007-08-07, 00:09
Medlem
Roligare teve-kanaler. Hyfsat trött på att man måste betala extrema summor i Sverige för att få kanaler, som dessutom visar mest sport. Nu hoppas jag verkligen att det är som jag har fått för mig, att det är billigare och mer kanaler med underhållning i USA.

De röda och blå collagemuggarna.
2007-08-07, 00:27
Bannlyst
Gatorade fanns på Grays American Foodstore iallfall... Dom borde väl ha kvar det..
Jag är dock helt säker på att dom har White Rock Rootbeer och Boylans Rootber..

Kolla in http://www.grays.se dock uppdaterar dom webshopen just nu..
2007-08-07, 00:56
Medlem
Minns inte namnet riktigt men det var en läskedryck lik 7up eller något, grön burk\flaska Mountain dew eller något, enda jag drack när jag var där.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in