2007-08-06, 21:40
Medlem
Idag när jag satte på min dator så meddelade helt plötsligt windows säkerhetsscenter att det inte finns något antivirus-program installerat.
Väldigt lustigt att den sa det helt plötsligt för jag har haft det installerat länge utan problem. Programmet är AVG anti-virus.

Ska man ignorera problemet??

Installerade om antivirus-programmet och då fick jag också felmeddelandet:
Local machine: installed successfully
Commit:
Warning: Unregistration of product AntiVirusProduct with ID from the Windows Security Center failed.
Error 0x80004002
Citera
2007-08-06, 22:16
Medlem
AVG är det sämsta av gratis AV. Bättre AV är AntiVir.

Om WSC varnar helt plötsligt borde väl omstart hjälpa.

Annars kan man ställa om WSC.
Citat:
In control panel click on Administrative Tools, then Services, from the list of services find Windows Management Instrumentation right click mouse and from dropdown list and stop the service.

Find folder C:\windows\system32\wbem, inside this folder identify the repository folder and delete ONLY this folder (the repository folder) from your computer.

In Administrative Tools find Windows Management Instrumentation service again, and re-start the service by right clicking mouse and pressing start from dropdown list. Restarting this service re-builds the repository folder database on your computer, which should now only contain information about your currently installed antivirus & firewall programs.

To reset the Windows Security Centre you must re-boot your computer.
Citera
2007-08-06, 23:19
Medlem
Jag har installerat AntiVir och försökt ställa om WSC men det står fortfarande att jag inte har något virusprogram installerat. Dessutom så kom inte repository-mappen tillbaka
Citera
2007-08-06, 23:51
Medlem
927s avatar
om du gör som jag och inaktiverar wsc så slipper du problemet

funkar wsc som det ska om du öppnar det via kontrollpanelen?
Citera
2007-08-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om du gör som jag och inaktiverar wsc så slipper du problemet

funkar wsc som det ska om du öppnar det via kontrollpanelen?

Ja alltså WSC fungerar. Det är bara det att WSC säger att jag inte har något virusprogram men det har jag
Citera
2007-08-07, 01:05
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderpig
Ja alltså WSC fungerar. Det är bara det att WSC säger att jag inte har något virusprogram men det har jag
I inställningarna kan du enkelt ställa in att du själv ser efter ditt antivirus.

Öppna upp WSC, klicka på de små pilarna vid Antivirus och klicka sedan på "Rekommendationer", där hittar du en liten ruta om att du har ett antivirusprogram som du själv ser efter.

Klicka i den och sedan OK - nu slipper du störiga kommentarer från Windows bara för att du inte valt att installera ett antivirus som Microsoft stödjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in