2007-08-06, 21:05
Medlem
Håller på att göra iordningen en burk till min son och minnen har jag inget överskott på direkt så mina tankar for iväg med en idé om att det kanske finns någon bantad XP release att tanka hem. Det datorn ska användas till är barn spel som inte är online burken kommer initialt inte ha någon uppkoppling mot nätverk eller internet så allt sådant stöd är överflödigt.
Citera
2007-08-06, 22:30
Medlem
DennisOlofs avatar
Varför inte skaffa lite mera minne, om moderkortet klarar det. Finns begagnat billigt om det inte går att hitta nytt.

Ska finnas bantade versioner av XP, minns inte vad det heter dock.
Citera
2007-08-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Varför inte skaffa lite mera minne, om moderkortet klarar det. Finns begagnat billigt om det inte går att hitta nytt.

Ska finnas bantade versioner av XP, minns inte vad det heter dock.

För att det behövs inte mer minne egentligen och att jag har plockat minnena från den till sambons dator istället så får han sambons gammla minnen, skulle kunna köra en normal version av XP också men då de flesta funktionerna är överflödiga så tänkte jag om det fanns någon bantad version med bonusen att det går lite fortare.

Burken är en xp2600+ eller nåt åt det hållet med 256mb ram.
Citera
2007-08-06, 23:15
Medlem
Kolla på XPlite.
Citera
2007-08-06, 23:32
Medlem
Paradox^s avatar
Något i stil av http://thepiratebay.org/tor/3403097/...sion]_reseeded ??
Citera
2007-08-07, 08:57
Medlem
Stiffmeisters avatar
Om du inte ska köra den mot nätet kanske du lika gärna kan använda ME eller 98 istället.. De tar ju inte så mycket kräm från datorn...
Citera
2007-08-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Om du inte ska köra den mot nätet kanske du lika gärna kan använda ME eller 98 istället.. De tar ju inte så mycket kräm från datorn...

nej. Bara nej.
Citera
2007-08-07, 13:30
Medlem
DennisOlofs avatar
256mb minne är lite lite, jag tycker du ska skaffa en till sticka 256mb minne, är säkert inte vara dual channel så du får tag i sådant minne för en 100kr begagnat. Eller så köp en ny 512mb modul, kostar inte så mycket pengar och då flyter XP på bra utan problem.
Citera
2007-08-07, 13:46
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Håller på att göra iordningen en burk till min son och minnen har jag inget överskott på direkt så mina tankar for iväg med en idé om att det kanske finns någon bantad XP release att tanka hem. Det datorn ska användas till är barn spel som inte är online burken kommer initialt inte ha någon uppkoppling mot nätverk eller internet så allt sådant stöd är överflödigt.
Skippa de "bantade" XP-versionerna, förr eller senare kommer du upptäcka att det är något du saknar, lär dig vilka tjänster du kan stänga av istället så slipper du installera om när du märker att din nya kamera inte upptäcks av datorn t ex.

Alltså, fixa en vanlig fullversion och lär dig vilka tjänster du kan stänga av.

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Citera
2007-08-07, 13:46
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Undvik gärna releaser där folk har petat bort, eller i en massa skit. Slutar oftast med att du måste installera om efter två timmar till fyra veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in