2007-08-06, 21:01
Medlem
MiniCharlies avatar
Skulle vilja veta om nån mer än jag har samma problem med en R717. Mitt batteri tar slut så in ihelvete fort! Fan, har den på laddning hela natten, drar ut laddaren, tar runt 3-4 bilder, sen måste jag ladda skiten IGEN! Måste fan ha skitkameran på laddning hela tiden. Snart kastar jag den nog genom mitt fönster.
Citera
2007-08-07, 03:07
Medlem
Farbror Sallads avatar
Jag har ingen aning om vad det är för kamera, men batterier har begränsad livstid. Är batteriet gammalt så kan det behöva bytas ut. Är kameran ny så kanske du har "misshandlat" batteriet under de första laddningarna, genom att inte ladda det fullt?

Jag har liknande problem med en gammal Canon Powershot S10. Batteriet dör efter bara kanske 20 bilder. Kapaciteten har alltid varit dålig, men blev sämre efter några års användande. Jag splittade då batteriet och bytte själv cellerna istället för att lägga 800:- på ett nytt originalbatteri. Tyvärr funkar det nästan lika dåligt efter bytet, om än något bättre. Displayen på denna kamera drar kopiösa mängder ström och blir alldeles varm om man använder den mycket.
Citera
2007-12-31, 10:59
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Skulle vilja veta om nån mer än jag har samma problem med en R717. Mitt batteri tar slut så in ihelvete fort! Fan, har den på laddning hela natten, drar ut laddaren, tar runt 3-4 bilder, sen måste jag ladda skiten IGEN! Måste fan ha skitkameran på laddning hela tiden. Snart kastar jag den nog genom mitt fönster.

Har exakt samma på min som jag har haft i jobbet, är dock ganska säker på att batteriet är helt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in